هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

شرکت هایپرصنعت (HyperSanat) با سالها تجربه در زمینه ی تهیه و توزیع و تامین قطعات انواع لیفتراک از جمله :

لیفتراک کوماتسو KOMATSU ژاپن

لیفتراک تویوتا TOYOTA ژاپن

لیفتراک هیوندا HYUNDAI کره جنوبی

لیفتراک دوو DAEWOO کره جنوبی

لیفتراک لینده LINDE آلمان

لیفتراک هایستر HYSTER

لیفتراک یونگ هاینریش JUNGHEINRICH آلمان

لیفت تراک سهند فیات او ام FIAT – OM ایتالیا

لیفتراک نیسان NISSAN ژاپن

و ....

از فعالترین فروشگاهها می باشد و در این راستا قطعات و لوازم یدکی اورجینال انواع لیفتراک با تضمین کیفیت تحویل مشتریان خود داده است. با توجه به اینکه کیفیت برتر باعث افزایش بهره وری و سهم فروش در بازار به صورت دراز مدت و پایدار و هم چنین بقاء و موفقیت یک فروشگاه می شود لذا محصولات ارائه شده دارای بهترین کیفیت می باشد که این شرکت با این رویه توانسته است نظر مشتریان خود را جلب نماید.

۱۳ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جک پالت دستی

جک پالت دستی  یکی از تجهیزات پرکاربرد جابجایی مواد می باشد که می توان در جاهای مختلفی از جمله کارخانجات، سردخانه ها ، انواع شرکت های مواد غذایی و انبارها از این وسیله استفاده کرد. جک پالت دستی برای بالابری و حرکت توسط اپراتور کنترل و هدایت می شود، بنابراین از لحاظ زیستی و محیطی هیچگونه آلایندگی تولید نمی نماید.

جک پالت دستی در بازار مصرف با نام های مختلفی از جمله پالت بر دستی، لیفتراک دستی ، بالابر دستی و جک دستی شناخته می شود و با توجه به نیاز فروشنده در انواع مختلفی از جمله جک پالت عریض، جک پالت گالوانیزه، جک پالت قیچی ، جک پالت توزین دار و ... تولید و استفاده می شوند.

مکانیزم کارکرد جک پالت دستی

جک پالت دستی از یک پمپ هیدرولیکی برای بالابردن و پایین آوردن اجسام استفاده می کند. این پمپ هیدرولیکی از طریق دسته جک پالت تحریک می شود که با بالابردن و پایین آوردن دسته جک پالت همانند یک جک روغنی عمل کرد و عملیات بالابری انجام میشود . برای پایین آوردن شاخک های این وسیله یک اهرم تخلیه بر روی دسته جک پالت قرار گرفته است که با کشیدن آن سوپاپ پمپ هیدرولیک عملیات تخلیه پمپ و به موازات ان پایین امدن ها را انجام می دهد.

تاریخچه ی جک پالت

تاریخچه پالت به حدود یک قرن پیش برمی گردد، با این حال مدلی که اکنون به انواع پالت از آن یاد می شود در اوایل دهه 1930 اختراع شد. جورج ریموند و بیل هوس از اولین کسانی بودند که طراحی را برای یک پالت از چوب های ارزان انجام دادند. در این مدل زیر صفحه پالت فواصلی پیش بینی شده بود که به انواع تجهیزات انبارداری از جمله جک پالت و لیفتراک این امکان را میداد که بتوانند وارد پالت شده و آن را جابجا نمایند.

کاربرد جک پالت دستی

جک پالت دستی وسیله ای ایده آل برای جابجایی پالت هایی با وزن کم و در مسیرهای کوتاه می باشد که با مکانیزم ساده کاربری را برای انواع اپراتور آسان می سازد و می توان گفت وسیله ای عالی برای جایگزینی لیفتراک در انبارها می باشد. این وسیله با ابعاد کوچک خود و شعاع گردش پایین و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری پایین، میتوان گفت جز بهترین تجهیزاتی می باشد که برای جابجایی، حمل و نقل و بلند کردن مواد گوناگون در مکان هایی مورد نیاز نظیر انبار، کارخانه، سردخانه و مکان های دیگر استفاده می گردد. از جک پالت می توان برای جابجایی  و حمل انواع پالت های آهنی، چوبی و پلاستیکی استفاده نمود.

مشخصات یک جک پالت با کیفیت

هر وسیله ای دارای مشخصات منحصربفرد می باشد که در هنگام خرید و توجه به این نکات می توان وسیله ای تهیه نمود که بتوان مدت زمان زیادی را بدون نیاز به تعمیر استفاده نمود. در زیر نکاتی را که یک جک پالت دستی از لحاظ استانداردهای جهانی بایستی داشته باشد، اشاره شده است:

چرخ جک پالت

برای طول عمر بیشتر چرخ های استفاده شده در جک پالت دستی بایستی از نوع پلی اورتان ضد سایش نشکن باشند. این چرخ ها دارای استحکام و دوام بالایی هستند. با این حال بسته به مکان مورد استفاده جک پالت می توان از چرخ های فلزی و چرخ های پلی آمید نیز استفاده نمود که مزیت های خود را دارند. دوبل بودن چرخ های جلو از پارامترهای دیگری که بایستی به آن توجه نمود که یک مزیت مهم برای حرکت جک پالت در زمین های ناهموار می باشد.

پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیکی، که در واقع نیروی بالابرنده جک پالت می باشد بهتر است طوری ساخته شده باشد که قابل باز شدن باشد تا درصورت خرابی پمپ بتوان آن را به راحتی تعمیر کرد. این پمپ ها از نوع گالوانیزه شاخته می شوند که خاصیت ضد زنگ زدگی نیز دارند.

جنس بدنه جک پالت

ورق بکار رفته در ساخت بدنه جک پالت دستی معمولا از نوع فولاد و ورق 3 یا 4 میل می باشد و بهتر است در صورتیکه از ورق 3 میل استفاده می شود شاخک ها با پروفیل های اصافی تقویت گردند.

گریس خور بودن المان های متحرک

تمامی تجهیزاتی که حالت متحرک دارند نیاز به روغن کاری و گریس کاری دارند. بنابراین بهتر است در این قطعات گریس خور تعبیه گردد تا با عملیات روانکاری عمر مفید دستگاه را بیشتر کرد.

انواع جک پالت دستی

استفاده از جک پالت برای جابجایی مواد عملیات حمل و جابجایی مواد را تا حد زیادی آسان نموده است. جک پالت یک وسیله بسیار کاربردی در تمامی مراکز صنعتی از قبیل شرکت ها، کارخانجات تولیدی و کارگاه ها و همچنین در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بدلیل تنوع بارهای قابل حمل، جک پالت ها هم دارای انواع مختلفی خواهند بود که می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • جک پالت استاندارد (عرض 550 میلمیتر)
  • جک پالت عریض (عرض 680 میلمیتر)
  • جک پالت برقی
  • جک پالت قیچی
  • جک پالت ترازودار (باسکول دار)
  • جک پالت برقی
  • جک پالت شاخک باریک
  • جک پالت رول بر
  • جک پالت شاخک بلند و کوتاه
  • جک پالت گالوانیزه

جک پالت استاندارد

این نوع جک پالت به وفور در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به طور معمول در تناژهای 2 الی 5 تن تولید می شوند. جک پالت استاندارد را در دو نوع 550 میلمیتری و 685 می توان در بازار تهیه و استفاده نمود.

جک پالت قیچی

جک پالت ها در حالت استاندارد می تواند جداکثر بار را تا ارتفاع 200 میلمیتر برای جابجایی بالا ببرند در صورتیک ارتفاع بالاتر از این مقدار مورد نیاز باشد از جک پالت های قیچی استفاده می نمایند. این جک پالت بیشتر در صنایع کاغذسازی و کارتن سازی استفاده می شود. جک پالت قیچی می تواند بار را تا ارتفاع 800 میلمیتر بالا برد. این جک پالت در تناژهای 1 و 1.5 و 2 تن تولید و روانه بازار مصرف می شوند. از ویژگیهای بارز این دستگاه می توان به خم و راست شدن بی مورد کاربر در تخلیه و بارگیری جلوگیری گرد.

جک پالت ترازودار

در برخی موارد بارگیری و حمل و نقل بار لازم است وزن بار نیز اندازه گیری شود. در این موارد از جک پالت های مخصوصی استفاده می گردد که با نام های جک پالت توزین دار، جک پالت باسکول دار و یا جک پالت ترازودار شناخته می شوند. در این جک پالت لودسل هایی تعبیعه شده اند تا با کمک تنش و خمش های ایجاد شده حین بارگیری در این لودسل ها و با کمک صفحه نمایشی که بر روی این جک پالت گذاشته شده است مقدار وزن بار نمایش و در صورت لزوم از آن پرینت گرفته شود.

جک پالت گالوانیزه

جک پالت گالوانیزه یا استیل از جنس فلزهایی مقاوم در برابر خوردگی، رطوبت و محیط های مرطوب ساخته شده است. این جک پالت معمولا برای استفاده در مکان های مرطوب، سردخانه ها و انبارهایی که رطوبت بالایی دارند و یا بار مورد استفاده غالبا خیس می باشد مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل برای جنس بدنه این نوع جک پالت ‌ها از ورق گالوانیزه یا استیل استفاده می شود، تا از زنگ زدگی شاخک و پمپ جلوگیری شود. همچنین از این تجیهیزات در محیطهای بهداشتی به دلیل سهولت و مقاومت در برابر شستن و ضد عفونی کردن استفاده می شود.

جک پالت رول بر

جک پالت رول بر برای حمل بار رولی شکل یا استوانه‌ای شکل بر روی شاخک‌ها مورد استفاده قرار میگیرد. این جک پالت رول بر برای حمل و نقل بارهای افقی مثل رول، غلطک، کلاف سیم، کابل، و غیره طراحی شده همچنین با طراحی بهینه سازی شده دسته جک پالت، ارگونومی این جک پالت راحتی را هنگام کار به اپراتور می دهد.

جک پالت برقی

جک پالت برقی در واقع همان جک پالت دستی می باشد و از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به یک جک پالت دستی می باشد با این تفاوت که برای عملیات بالابری و انتقال بار از نیروی محرکه الکتریکی که توسط یک باطری تامین می گردد استفاده می نماید. بکارگیری جک پالت های برقی عملیات انتقال مواد را سرعت می دهد و باعث افزایش راندمان و بهره وری در یک کارخانه یا شرکت خواهد شد.

جک پالت برقی نیز به دو نوع جک پالت برقی بدون سکو و جک پالت برقی سکودار تقسیم بندی می شوند. که نوع سکودار ان برای مسیرهای طولانی و بارهای سنگین تر طراحی و مورد استفاده قرار میگیرد.

از مزایای جک پالت برقی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم نیاز به نیروی مکانیکی
  • سازگار با محیط زیست به دلیل کار با نیروی محرکه الکتریکی
  • عدم ایجاد آلودگی و سروصدا
  • قابلیت شعاع چرخش کمتر
  • فروش جک پالت دستی

با توجه به اینکه جابجایی مواد جزء لاینفک شرکت و کارخانجات تولیدی می باشد، شرکت آذران پیشرو صنعت اقدام به واردات و فروش انواع جک پالت دستی ( جک پالت قیچی، جک پالت توزین دار و...) از برندهای معتبر جهانی نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

معرفی قطعات موتور لیفتراک

معرفی قطعات موتور لیفتراک

شناخت بیشتر از هر وسیله‌، در استفاده‌ صحیح و نگهداری بهتر از آن تاثیر زیادی دارد. در این میان، درباره‌ لیفتراک نیاز به این شناخت بیشتر احساس می‌شود. دانستن و آگاهی درباره‌ قطعات موتور لیفتراک در شناخت اولیه‌ مشکلات احتمالی آن کمک می‌کند و باعث می‌شود تا هنگام بروز مشکلات مختلف، بهترین و درست‌ترین کار را انجام دهیم. همچنین شناخت موتور لیفتراک موجب می‌شود تا از انجام کارهایی که به قطعات آسیب وارد می‌کند دوری کرده و اعمالی که طول عمر آن‌ها را بالا می‌برد در پیش بگیریم.

یکی از قسمت های مهم لیفتراک که بایستی توجه خاصی به آن داشت و به نوعی قلپ تنپنده هر لیفتراکی هست، موتور موتور لیفتراک می باشد. به همین نسبت، تعمیرات آن هزینه و دردسرهای بیشتری دارد. هرگونه اخلال در عملکرد موتور لیفتراک، می‌تواند باعث توقف کامل لیفتراک گردد. بنابراین شناخت کامل از آن امری ضروری به نظر می‌رسد و این شناخت حاصل نمی‌شود مگر اینکه تمامی قطعات آن را بشناسیم.

قطعات موتور لیفتراک

موتور لیفتراک را می‌توان از شگفت‌ انگیزترین اختراعات بشر دانست. اختراعی که بی‌شک عملیات باربری و جابجایی اجسام سنگین را تحول اساسی مواجه کرد. هرچه بیشتر درباره‌ این مجموعه‌ منظم و پیچیده بدانیم به شگفتی آن بیشتر پی می‌بریم. موتور لیفتراک انواع مختلفی دارد اما قطعات اصلی در تمام آن‌ها مشترک است. قطعاتی که عملکرد صحیح همه‌ آن‌ها در کنار هم به راندمان کامل موتور منجر می‌شود، اما کوچکترین مشکل در کار هر کدام می‌تواند قطعات دیگر را نیز دچار معضلاتی کند و آسیب به هریک موجب آسیب به باقی قطعات شود.

  • بلوک سیلندر

اصلی‌ترین بخش موتور ماشین همان بدنه یا تنه‌ اصلی موتور است که آن را اصطلاحا آن را بلوک سیلندر می‌نامند. این قطعه که از بخش‌های اصلی موتور محسوب می‌شود، نقش فونداسیون موتورهای احتراق داخلی را بازی می‌کند. چرا که سیلندرها، سرسیلندر، پیستون، شاتون، کارتل، رینگ و میل‌لنگ را در خود جای می‌دهد. از آن‌جا که عمل جرقه‌زنی و احتراق درون این بلوک انجام می‌شود باید مقاومت دمایی بالایی داشته باشد. بنابراین آن را از ریخته‌گری آلیاژی مانند آلومینیوم یا چدن می‌سازند.

لازم است در ساخت و ریخته‌گری بلوک موتور به دلیل اهمیت بالای آن دقت فراوانی صورت گیرد. بلوک علاوه بر گرما باید در برابر سرما نیز مقاومت لازم را داشته باشد و همچنین تغییرات دمایی ناگهانی و شدید را نیز تحمل کند. نکته‌ مثبت در مودر بلوک سیلندر، استهلاک پایین این قطعه به دلیل مقاومت آن است.

  • سیلندر

فضای استوانه‌ای درون بلوک سیلندر است که فضای حرکت پیستون را فراهم می‌کند. سیلندر هسته‌ مرکزی موتور لیفتراک محسوب می‌شود. جنس دیواره‌ سیلندر برحسب جنس بلوک سیلندر آلومینیومی یا چدنی است. سیلندرها تعداد و آرایش‌های مختلفی در موتورهای گوناگون دارند و همین نحوه‌ چیدمان آن‌ها کنار هم نوع موتور را مشخص می‌کند.

  • سرسیلندر

همان‌طور که از نامش مشخص است دقیقا در بالای سیلندرها قرار دارد. این قطعه‌ آلومینیومی بالای بلوک سیلندر قرار می‌گیرد و اتاقک احتراق، شمع‌ها و سوپاپ‌های دود و هوا را در خود جای می‌دهد. بخاری آب و روغن هم که وظیفه‌ خنک کردن اتاقک احتراق را برعهده دارند در این قطعه تعبیه شده‌اند. میل سوپاپ و منیفولد گاز و هوا هم در این قطعه جاسازی می‌شوند. بنابراین سرسیلندر لیفتراک از اهمیت بسیاری در موتور برخوردار است.

قطعات موتور خودرو -سرسیلندر

  • واشر سرسیلندر

واشر سرسیلندر لیفتراک نیز اهمیت ویژه‌ی خود را دارد. وظیفه‌ آن عایق‌بندی سرسیلندر و بلوک سیلندر و اتصالات این دو است تا مانع از ورود و نشت مایعات از بدنه‌ موتور شود. همچنین از مخلوط شدن آب و روغن درون اتاقک احتراق نیز جلوگیری می‌کند. در نتیجه نیاز است که از متریالی با کیفیت مناسب برای وظیفه‌ای که بر عهده دارد ساخته شود. این قطعه از فولاد نسوز و با کیفیت است که با دقت و ظرافت خاصی ساخته می‌شود. البته که با وجود کیفیت ساخت و متریال، به دلیل جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به بلوک سیلندر و قطعات دیگر موتور ماشین، لازم است واشر سرسیلندر در دوره‌های زمانی مشخص تعویض شود.

  • بوش سیلندر

این قطعه‌ استوانه‌ای فولادی یا چدنی، به منظور ایجاد محیطی مناسب برای حرکت پیستون درون سیلندر قرار می‌گیرد. بوش سیلندر در ناحیه‌ای که با رینگ‌های پیستون در تماس است دچار سایش می‌شود و ممکن از بعد از گذشت زمان نیاز به تعویض داشته باشد.

  • واتر پمپ

واترپمپ لیفتراک که پولی پمپ آب نیز نامیده می‌شود جزوی از سیستم خنک‌کننده لیفتراک بوده و وظیفه‌‌ تنظیم دمای موتور به وسیله‌‌ جریان مداوم آب و ضد یخ یا ضد جوش را بر عهده دارد. در حقیقت این قطعه آب را بین رادیاتور لیفتراک و بلوک سیلندر به گردش درمی‌آورد. این کار در زمانی که موتور در حرکت است و دمای آن در اثر احتراق مداوم بسیار بالا رفته، مانع از جوش آوردن آن می‌شود و هنگام سرد بودن موتور، کمک می‌کند تا دمای آن هرچه سریعتر به گرمای مورد نظر برسد. درصورت کار کردن موتور با دمای پایین،‌ اصطکاک قطعات بیشتر شده و دچار فرسودگی زود هنگام می‌شوند.

واتر پمپ لیفتراک، مایعات گرم خارج شده از بلوک موتور را به رادیاتور بازمی‌گرداند تا در آن‌جا مجدد به دمالی مناسب برسند و بار دیگر توسط واتر پمپ مورد استفاده قرار بگیرند. واتر پمپ نیروی کار خود را از طریق میل‌لنگ و با واسطه‌ تسمه تایم دریافت می‌کند.

  • پیستون

پیستون لیفتراک بخش متحرک درون سیلندر می باشد. حرکت بالا به پایین پیستون عمل جرقه‌زنی و احتراق را تکمیل کرده، موجب انبساط گازهای ناشی از احتراق می‌شود. در حقیقت چهار مرحله موتورهای احتراق داخلی با توجه به حرکت همین پیستون صورت می‌گیرد. پیستون انرژی حاصل از احتراق گازهای منبسط شده‌ درون سیلندر را توسط شاتون لیفتراک به میل‌لنگ منتقل می‌کند. متریال به کار رفته برای ساخت این قطعه معمولا چدن یا فولاد ریخته‌گری یا آلومینیوم است که نمونه‌ آلومینیومی، بازده موتور را به دلیل وزن کم و پایین آوردن توازن وزنی آن بالاتر برده و شتاب موتور را نیز افزایش می‌دهد. همچنین این نوع پیستون‌ها از انتقال حرارت بهتری هم برخوردار هستند.

  • میل‌لنگ

میل لنگ لیفتراک حرکت خطی پیستون را تبدیل به حرکت چرخشی(دورانی) می‌کند. در واقع نیروی حاصل از حرکت رفت و برگشت پیستون‌ها قادر به چرخش درآوردن چرخ‌ها نیست، بلکه این حرکت دورانی میل لنگ است که چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورد. میل لنگ توسط یاتاقان بر بلوک سیلندر سوار می‌شود. میل لنگ همچنین نیروی لازم برای چرخش دینام لیفتراک، پمپ هیدرولیک فرمان، پمپ روغن و واتر پمپ را تامین می‌کند که توسط تسمه، میل سوپاپ یا دنده‌ میل بادامک به آن‌ها منتقل می‌شود. اگر روغن کافی به یاتاقان نرسد، میل لنگ خشک کار  می‌کند و دچار آسیب خواهد شد. این آسیب را به اصطلاح یاتاقان زدن می‌گویند.

  • کارتر

کارتر به محفظه‌ای گفته می‌شود که میل‌لنگ در آن قرار دارد. این قطعه که در میان تعمیرکاران به کارتل هم معروف است بزرگترین محفظه‌ درون موتور را تشکیل می‌دهد و از میل‌لنگ و شاتون محافظت می‌کند. کف کارتر مخزنی قرار دارد که روغن داغ خارج شده از موتور درون آن جمع شده و برای بازگشت به موتور خنک می‌شود. پمپ روغن نیز درون این محفظه قرار دارد که روغن موتور را به سمت میل‌لنگ و دیگر قسمت‌های موتور پمپ می‌کند.

  • سوپاپ

این قطعه به دو دسته‌ سوپاپ‌های ورودی (هوا) و سوپاپ‌های خروجی (دود) تقسیم می‌شود که کانال‌های هوا و دود را از محفظه‌ احتراق جدا می‌کنند. گاهی روی واشر سر سیلندر و گاهی روی بلوک سیلندر قرار می‌گیرد و وظیفه‌ کنترل ورود سوخت و هوا به داخل سیلندر و همچنین خروج گازهای ناشی از احتراق را از درون آن‌ها به عهده دارد. سوپاپ نیز از آلیاژ‌های مقاوم به گرما ساخته می‌شود. بدون روغن کار کردن سوپاپ موجب بالارفتن استهلاک آن می‌شود. زمانبندی حرکت سوپا‌پ‌ها توسط تسمه تایم و سپس میل‌بادامک (میل سوپاپ) انجام می‌شود.

  • میل سوپاپ یا میل بادامک

باز و بسته شدن سوپاپ‌های موتور ماشین توسط میل بادامک‌ها انجام می‌شود. میل سوپاپ لیفتراک توسط بادامک‌هایی که به ورودی سوپاپ‌ها متصل هستند باز و بسته شدن آن‌ها را کنترل می‌کند. زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ‌ها نیز بر عهده‌ی میل بادامک ها است. تنظیم این زمان بندی با اتصالی که توسط تسمه‌تایم بین میل بادامک و میل لنگ برقرار شده است صورت می‌گیرد.

 

  • شمع

عمل جرقه‌زنی برای ایجاد احتراق درون سیلندرها توسط شمع لیفتراک صورت می‌گیرد. این جرقه از برقی که با حرکت تناوبی دلکو لیفتراک یا به وسیله‌ کویل به شمع رسیده است ایجاد می‌شود. شمع‌ها معمولا روی سرسیلندر لیفتراک قرار می‌گیرند. شمع‌ها از عایقی از جنس چینی، الکترود و واشر تشکیل می‌شوند. عموما لیفتراک سازان برای هر سیلندر یک شمع به کار می‌برند.

در بین این‌ها، شمع‌های پلاتینیومی و ایریدیومی استهلاک کمتر و عملکرد بهتری دارند. تحلیل رفتن شمع‌ها و بد کار کردن آن‌ها که به مرور زمان اتفاق می‌افتد موجب نقص در احتراق می‌شود در نتیجه یا موتور روشن نمی‌شود یا به سختی روشن خواهد شد. همچنین از کار افتادن یک شمع موجب بد کار کردن موتور می‌شود هرچند موتور روشن شود.

  • تسمه تایم

این قطعه حیاتی زمان‌بندی حرکت سوپاپ‌ها را کنترل می‌کند و گاهی با چرخ دنده یا زنجیرتایم جایگزین می‌شود. تسمه تایم که از جنس لاستیک و دندانه دار طراحی شده به میل‌لنگ و میل بادامک متصل است و این دو را همزمان با هم حرکت می‌دهد. تسمه تایم همچنین پمپ آب و پمپ روغن را نیز به حرکت در می‌آورد.

  • فلایویل

از دیگر قطعات موتور لیفتراک فلایویل است. فلایویل لیفتراک یا چرخ طیار قطعه‌ای بشقابی شکل و سنگین است که وظیفه‌ انتقال نیرو به گیربکس را بر عهده دارد. فلایویل لیفتراک این کار را به وسیله‌ دیسک و صفحه که روی آن نصب است انجام می‌دهد. همچنین نیروی دریافتی از میل لنگ را ذخیره می‌کند تا در زمان‌های افت فشار موتور از آن استفاده کند. این قطعه توسط پیچ و مهره‌های مخصوص خود به میل‌لنگ وصل می‌شود. اطراف فلایویل، دنده دنده است که این حالت موجب درگیری دنده استارت لیفتراک با موتور می‌شود. در لیفتراک های انژکتوری، سنسور دور موتور نیز روی این قطعه نصب است و اطلاعات مربوط به این بخش توسط آن به ECU یا همان کامپیوتر می‌رسد. فلایویل در دو نوع تک جرمی و دو جرمی تولید می‌شود.

  • شاتون

این قطعه‌ اهرمی شکل، موظف به برقراری اتصال میل‌لنگ و پیستون و تبدیل حرکت خطی پیستون به حرکت چرخشی میل‌لنگ است. یاتاقان میل‌لنگ بین این دو قرار دارد و مانع ایجاد اصطکاک بین آن‌ها می‌شود. در صورت سایش میل‌لنگ و شاتون روی هم لیفتراک یاتاقان می‌زند. متریال این قطعه از جنس فولاد آلیاژی یا فولاد سخت است تا مقاومت لازم را در برابر ضربه‌های احتراقی پیستون داشته باشد. شاتون لیفتراک دارای دو سر با اندازه‌های متفاوت و یک ساقه که این دو سر را به هم وصل می‌کند است. سر بزرگ شاتون به میل لنگ و سر کوچکش به پیستون متصل می‌شود. اجزای اصلی شاتون عبارتند از؛

  • گژن‌پین یا انگشتی (میله‌ای تو خالی برای اتصال شاتون به پیستون)
  • پیچ و مهره‌های اتصال
  • بوش شاتون
  • یاتاقان یا بلبرینگ شاتون
  • واشر شاتون

 

  • فنر سوپاپ

این قطعه به ثبات سوپاپ در جای خود کمک می‌کند. در واقع در صورتی که سطح مقطع سوپاپ در جای خود محکم نباشد احتمال نشت مایعات در زمان احتراق یا تراکم بالا می‌رود. این فنر با محکم کردن سوپاپ در جای خود احتمال این نشت را تا حد امکان از بین می‌برد.

  • رینگ پیستون

این رینگ که به تعداد پیستون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، حلقه‌های چدنی بسیار مقاومی در برابر حرارت، اما با قابلیت انعطاف‌پذیری هستند که عمل عایق‌بندی پیستون‌ها را هنگام حرکت درون سیلندرها انجام می‌دهند. رینگ پیستون لیفتراک روی پیستون قرار گرفته و اتصال آن‌ها به وسیله‌ بست‌هایی حلقه‌ای صورت می‌گیرد.

  • پمپ روغن

رسیدن روغن به قسمت‌های مختلف موتور لیفتراک برای جلوگیری از سایش و اصطکاک قطعات آن می باشد. بنابراین وجود پمپ روغن که آن را به قسمت‌های مختلف برساند برای عملکرد بی‌اشکال و کاهش استهلاک موتور لیفتراک بسیار الزامی است. پمپ روغن یا اویل پمپ لیفتراک نیروی لازم برای کار را از میل‌لنگ تامین می‌کند. این نیرو توسط تسمه‌تایم یا زنجیر تایم به آن منتقل می‌شود. این پمپ در مدار روغن کاری که مسیری معین به سمت قطعات مختلف موتور لیفتراک است، روغن را به آن‌ها می‌رساند. پمپ روغن درون کارتر قرار دارد.

  • موتور استارت

استارت لیفتراک موتوری الکتریکی است که موتور لیفتراک به وسیله‌ آن شروع به کار می‌کند. استارت که در بخش انتهایی موتور لیفتراک سوار می‌شود، شروع به کار موتور را با درگیر کردن چرخ‌دنده‌ خود و چرخ‌دنده‌های روی فلایویل فعال می‌کند. این موتور الکتریکی قدرتمند از قطعات زیر تشکیل شده است.

  • آرمیچر
  • زغال
  • بالشتک
  • دنده‌ استارت
  • اتوماتیک استارت

فروش قطعات لیفتراک

اکثر شرکت ها و یا کارخانجاتی که قطعات و لوازم یدکی لیفتراک را بدون در نظر گرفتن منبع تامین کننده قطعه، خریداری نموده اند، بیشتر وقت ها موفق به خرید قطعات لیفتراک با کیفیت نشده اند و همین امر باعث مستعمل شدن سریع قطعه مورد نظر و یا آسیب به قسمت های دیگر لیفتراک شده است. برای اجتناب از این امر، دارندگان لیفتراک بایستی لوازم و قطعات یدکی خود را از تامین کنندگان معتبر و نام آشنا خریداری نمایند تا علاوه بر خرید قطعه با کیفیت و اورجینال از ضمانت و خدمات پس از فروش نیز برخوردار گردند.

شرکت آذران پیشرو صنعت با حذف واسطه های موجود و عرضه کالا و ارائه محصولات با شرایط مناسب از جمله قیمت های رقابتی  در حوزه های کاری تجهیزات انبارداری با رعایت استاندارد های مربوطه می باشد. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات ماشین آلات صنعتی از جمله قطعات لیفتراک را تامین نماید.

خرید بدون واسطه قطعات لیفتراک این امتیاز را برای خریداران این نوع محصولات فراهم مینماید تا علاوه بر پرداخت هزینه های پایین تر قطعات اورجینال را برای دستگاه خود خریداری نمایند که این مسئله در دراز مدت باعث کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری لیفتراک می شود.

از جمله قطعات لیفتراک که در این شرکت عرضه می گردد می توان به لوازم مصرفی برند های معتبر جهانی از قبیل: لوازم موتوری، لوازم گیربکس ،انواع فیلتر لیفتراک، واشر ها و کاسه نمد های اصلی، شیلنگ ها و اتصالات هیدرولیک، انواع لاستیک و الحاقی ، شاخک ها،  انواع باطری لیفتراک، شارژر و انواع بلبرینگ اشاره نمود.

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

الکتروموتورها تجهیزاتی هستند که جریان الکتریکی را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کنند. عمل برعکس آن را نیز می توان متصور شد که حرکت مکانیکی به الکتریسیته تبدیل شود که در اینصورت آنرا ژنراتور می نامند. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. می توان گفت تمامی موتورهای الکتریکی با کمک قوانین الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکتروستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند.

در قوانین علم فیزیک وقتی یک ماده حامل جریان الکتریسیته تحت اثر یک میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد، نیرویی بر روی آن ماده از سوی میدان اعمال می‌شود. در صورتی که میدان و ماده جریان الکتریسیته طوری طراحی شوند که نیروی وارده بصورت خطی نباشد می توان حرکت دورانی را پدید آورد

اکثر موتورهای الکتریکی بصورت دوارند، اما موتور خطی هم وجود دارند. در یک موتور دوار بخش متحرک روتور و بخش ثابت آن استاتور گفت می‌شود. موتور شامل آهنرباهای الکتریکی است که روی یک قاب سیم پیچی شده است. در واقع آرمیچر آن بخش از موتور است که به آن ولتاژ ورودی اعمال می‌شود یا آن بخش  از ژنراتور است که در آن ولتاژ خروجی ایجاد می‌شود. با توجه به طراحی ماشین ، هر کدام از بخشهای روتور یا استاتور می‌توانند به عنوان آرمیچر باشند.

تاریخچه شرکت جمکو

شرکت ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) در سال 1369 در شهر سبزوار با هدف عدم وابستگی صنایع داخل به کالاهای وارداتی، در زمینه تولید انواع ماشین های الکتریکی تاسیس گردید. شرکت جمکو به واسطه کادر متخصص و مجرب خود و در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین آلات منحصر به فرد در کشور، امکان طراحی، ساخت، تست و تعمیر انواع الکتروموتور و ژنراتور را در ایران دارا می باشد.

محصولات شرکت جمکو

الکتروموتور جمکو یکی از مشهورترین الکتروموتورهای ساخت ایران می باشد که مطابق با استانداردهای جهانی و اروپایی تولید می شود. از لحاظ کیفی تولیدات شرکت جمکو را می توان قابل رقابت با نمونه های خارجی دانست. دامنه تولیدات این شرکت، شامل الکتروموتورهای سه فاز صنعتی از 5/5 تا 10000 کیلووات مطابق با استانداردهای بین المللی می باشد و کلیه تست های لازم طبق استانداردهای معتبر جهانی و با تجهیزات پیشرفته انجام می پذیرد. ظرفیت تولیدات شرکت جمکو سالیانه بیش از 1200مگاوات معادل 12680 دستگاه انواع الکتروموتور و ژنراتور می باشد.

در حالت کلی تولیدات شرکت حمکو را می توان بصورت زیر دسته بندی نمود :

الکتروموتورهای جمکو سری YD از نوع موتورهای آسنکرون القایی می باشد که در توانهای 5.5 تا 90کیلو وات تولید می شوند. از این الکترو موتورها می توان برای به حرکت دراوردن انواع ماشینها با کاربرد عمومی همانند کمپرسورها، تهویه ها و پمپهای اب در مقیاس بزرگ و مانند آن استفاده کرد.

الکترو موتور اسنکرون جمکو سری YK به صورت قفس سنجابی در توان های بالاتر از 220 کیلووات تا 11 مگاوات مطابق استاندارد IEC60034 ساخته می شوند.فریم سایز این الکترو موتور ها از 355 تا 1000 MM میباشد. موتور های فشار قوی با توجه به توان ولتاژ، از جریان راه اندازی بالایی برخوردار هستند که برای بهبود وضعیت جریان آن ها، سیم پیچ استاتور به صورت ستاره طراحی می گردد.

الکتروموتورهای جمکو سری YU از نوع آسنکرون القایی می باشد که در توانها 75تا 450 کیلو وات  تولید می شوند. از این الکترو موتورها می توان برای به حرکت دراوردن انواع ماشینها با کاربرد عمومی مانندکمپرسورهای ، تهویه ها ، پمپهای اب در مقیاس بزرگ و مانند ان استفاده کرد.

الکترو موتور های  اسنکرون فشار قوی به صورت سیم پیچی شده در توان های بالاتر از 220 کیلووات تا 11 مگاوات مطابق استاندارد IEC60034 ساخته می شوند.فریم سایز این الکترو موتور ها از 355 تا 1000 MM میباشد. موتور های فشار قوی با توجه به توان ولتاژ، از جریان راه اندازی بالایی برخوردار هستند که برای بهبود وضعیت جریان آن ها، سیم پیچ استاتور به صورت ستاره طراحی می گردد.

این الکتروموتورها از نوع آسنکرون القایی می باشد که در توانها 220 تا 1600کیلو وات تولید می شوند. از این الکترو موتورها می توان برای به حرکت دراوردن انواع ماشینها با کاربرد عمومی مانندکمپرسورهای ، تهویه ها ، پمپهای اب در مقیاس بزرگ و مانند ان استفاده کرد.

  • موتور های ضد انفجار 

الکتور موتور های ضد انفجار فشار ضعیف در بازه توانی 5.5 تا 450 کیلووات در سه نوع حفاظت eb,db.ec  و فشارقوی در توان های بالاتر از 160 کیلووات تا 11 مگاوات با سطح ولتاژی KV11~3 و فرکانس HZ50  مطابق استاندارد های IEC60034  و IEC60079-1:2014 در فریم سایز از 355 تا 1000mm طراحی و تولید می گردند.و دارای گواهینامه ATEX2014/34/EU  می باشند.

انتخاب الکتروموتور جمکو

الکتروموتورهـا (موتورهـای القایـی) در سراسـر جهـان کاربردهـای بسـیار و بـازاری گسـترده دارنـد. ایـن موتورهـا نیـروی محرکـۀ اصلــی صنایــع را کــه تبدیــل انــرژی الکتریکــی بــه انــرژی مکانیکــی اســت، تامیــن میکننــد. گســترش مصــرف الکتروموتورهــا و طراحـی و کاربـرد آنهـا بـرای مصـارف گوناگـون، آنهـا را بـه قلـب تپنـدۀ صنایـع تبدیـل کـرده اسـت و بـه همیـن دلیـل، کاربـرد درسـت آنهـا بـه دانـش و مهـارت کافـی نیـاز دارد و انتخـاب نادرسـت آنهـا هزینه هـای هنگفتـی بـه بـار مـیآورد و بـر همیـن اسـاس، انتخـاب درسـت الکتروموتورهـا فراینـدی بسـیار مهـم بـه حسـاب میآیـد کـه بـه اطلاعات دقیقـی نیـاز دارد.

رایجتریــن نــوع الکتروموتورهــا، الکتروموتورهــای جریــان متنــاوب اســت. بــرای انتخــاب ایــن الکتروموتورهــا چنــد گام اهمیــت دارد:

  1. آشنایی با اطلاعات فنی این محصول:
  • فرکانس نامی: ۵۰،۶۰ هرتز
  • جریان
  • ولتاژ نامی: 380 ،400 ،660 ،690 ،3000 ولت
  • کاردهی استاندارد یا کاردهی مداوم
  • درجۀ حفاظت
  • سرعت نامی
  • توان نامی
  • گشتاور نامی
  • نحوۀ نصب
  1. داشتن اطلاعات دقیق از محل و محیط نصب الکتروموتور
  • دمای محیط
  • ارتفاع نصب از سطح دریا
  • بـرای الکتروموتورهـای ضدانفجـار، مشـخص بودن ناحیـه و مـواد تشـکیلدهندۀ ایـن ناحیـه یعنـی گاز و گـرد و غبـار هم ضروری است.
  1. طبـق بندهـای یـک و دو، روش خنـککاری و انتخـاب انـدازۀ پوسـته صــورت میگیــرد.

بـرای الکتروموتورهـای خـاص یـا جایگزیـن نیـاز اسـت همـۀ جدولهـای اطالعاتـی و نقشـههای نصـب در اختیـار واحـد فـروش شـرکت جمکـو قـرار گیـرد

 قیمت الکتروموتور جمکو

قیمت الکتروموتورهای جمکو بستگی به مدل، ظرفیت، و خصوصیات فنی مربوطه دارد. در ادامه، توضیحاتی درباره الکتروموتورهای جمکو و عواملی که بر قیمت آنها تأثیر می‌گذارند اشاره شده است. لازم به ذکر است که قیمتها ممکن است بسته به بازار و منطقه جغرافیایی متغیر باشند.

الکتروموتورهای جمکو، از جمله معروف‌ترین برندهای الکتروموتور در بازار هستند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت جمکو تولید کننده الکتروموتورهایی با ظرفیت‌ها و توانایی‌های متنوع است. برخی از عواملی که می‌توانند بر قیمت الکتروموتورهای جمکو تأثیر بگذارند، عبارتند از:

1. ظرفیت الکتروموتور: قدرت و ظرفیت توانایی الکتروموتور در تأمین نیازهای سیستم مورد استفاده تعیین کننده قیمت می‌باشد. الکتروموتورهای با ظرفیت بزرگتر و توان بالاتر، به طبع هزینه بیشتری دارند.

2. نوع الکتروموتور: الکتروموتورهای جمکو در انواع مختلفی از جمله الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز، الکتروموتورهای آسنکرون و سنکرون و خاصیت‌های مختلف دیگر موجود هستند. نوع الکتروموتور انتخابی و ویژگی‌های مرتبط با آن تأثیر زیادی بر قیمت نهایی خواهد داشت.

3. خصوصیات فنی: مشخصات فنی مانند سرعت، ولتاژ، جریان، طول عمر، کلاس حفاظتی، و عملکرد الکتروموتور نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. الکتروموتورهای با خصوصیات بالاتر و قابلیت‌های پیشرفته، معمولاً قیمت بیشتری دارند.

4. متغیرهای بازار: عوامل بازاری مانند عرضه و تقاضا، شرایط اقتصادی، نرخ تورم، و سطح رقابت در بازار نیز می‌توانند قیمت الکتروموتورهای جمکو را تحت تأثیر قرار دهند.

5. خدمات پس از فروش: قابلیت ارائه خدمات پس از فروش، تعمیر و نگهداری، و تأمین قطعات یدکی نیز می‌تواند در قیمت الکتروموتور تأثیرگذار باشد

نمایندگی فروش الکتروموتور جمکو

شرکت آذران پیشرو صنعت تبریز با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع الکتروموتور های صنعتی را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع الکتروموتور صنعتی با برند الکتروموتور جمکو اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع الکتروموتورهای صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

گیربکس شاکرین

 

گیربکس شاکرین

گیربکس های صنعتی تجهیزاتی هستند که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده و هچنین برآورده کردن گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز در سمت مصرف کننده به کار می رود. گیربکس صنعتی درواقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که انعطاف پذیری لازم را بین منبع توان و مصرف کننده توان بر قرار می کند.

در گیربکس های صنعتی نوع سوخت منبع تولید توان اهمیت انچنانی ندارد ، بلکه این مسئله مهم است که در سمت شفت ورودی به گیربکس، توان تولید شده را به صورت گشتاور به این ووسیله منتقل نماید. از دستگاه­ هایی که توان مورد نیاز گیربکس های صنعتی را تامین می کنند می توان به الکتروموتورها – موتورهای بنزینی و گاز سوز – موتورهای دیزل – توربین های بخار – توربین های گازی، آبی و یا توربین های بادی – موتورهای جت و … می­باشند. مصرف کننده هم می تواند هرنوع وسیله ای باشد فقط کافی است که این مصرف کننده بتواند توان خروجی از گیربکس صنعتی را بصورت گشتاور دریافت کند.

کاربرد گیربکس صنعتی

صنعت تولید شکر : در این صنعت دو گیربکس خورشیدی و هلیکال گزینه‌های کاربردی معرفی می‌شوند. با استفاده از این نوع گیربکس‌ها می‌توان گشتاور و سرعت نیروی تولید شده توسط موتور را مدیریت کرد.

فولادسازی در صنعت تولید فولاد ویژگی‌های مهمی چون قدرت و ظرفیت و دقت بالای گیربکس‌ها مهم تلقی می‌شوند. با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، گیربکس‌های خورشیدی و پینیون انواع مفید این قطعات برای صنعت فولادسازی معرفی می‌شوند. با کاربری این نوع گیربکس‌ها می‌توان عملکردی پایدار و حرکتی نرم را ایجاد کرد.

سیمان سازی در صنعت تولید سیمان از گیربکس‌های بسیار قوی استفاده می‌شود که گشتاور زیادی را تحمل می‌کنند. از این رو آشنایی با گیربکس‌ های صنعتی با ویژگی کارایی بالا در این صنعت ضرورت دارد. با توجه به اندازه و قدرت بسیار بالای موتورهای مورد استفاده در این صنعت، گیربکس‌های هلیکال و شافت مستقیم انواع مفیدی در صنعت سیمان به شمار می‌آیند. با استفاده از این نوع گیربکس‌ها می‌توان از گشتاور تولیدشده در موتور بهترین خروجی را دریافت کرد.

صنعت تولید کاغذبه طور معمول در صنعت تولید کاغذ گیربکس‌ها جهت کنترل نیرو و سرعت ماشین تولید کاغذ کاربرد دارند. گیربکس‌های خورشیدی بهترین نوع این قطعات برای صنعت ذکر شده تعریف می‌شوند.

با توجه به تنوع کاربرد و استفاده از گیربکس های صنعتی در صنایع مختلف، این مبدل در انواع مختلفی تولید و به بازار مصرف عرضه می گردند. اما در حالت کلی گیربکس‌های صنعتی به دو گروه افزاینده و کاهنده طبقه بندی می‌شوند. در نوع گیربکس کاهنده کاهش سرعت و در نتیجه افزایش گشتاور خروجی را خواهیم داشت در حالیه در گیربکس های افزاینده، سرعت افزایش و گشتاور کاهش می یابد. (گشتاور همان نیرویی است که باعث چرخش یک جسم حول یک محور می‌شود)

از گیربکس های رایج مورد استفاده در صنعت می تواند به موارد زیر اشاره نمود :

شرکت گیربکس شاکرین

شرکت شاکرین گیربکس اصفهان یکی از شرکت های پیشرو در طراحی و تولید انواع گیربکسهای صنعتی از سال  1354 کار قطعه سازی را در منطقه صنعتی امیرکبیر اصفهان آغاز نمود. با توجه به نیاز صنعت کشور، این شرکت در سال 1360 شمسی طراحی و تولید انواع گیربکس های صنعتی حلزونی و هلیکال  را آغاز نمود .

شرکت شاکرین گیربکس اصفهان علاوه بر تولید انواع گیربکس های حلزونی و هلیکال، با طراحی و ساخت انواع گیربکس های صنعتی خاص از جمله گیربکس های دنده تخت و همچنین گیربکس های دنده جناغی، در زمره برترین تامین کنندگاه صنعت کشور قرار گرفته است.

تولیدات شرکت گیربکس شاکرین

گیربکس های شاکرین در سایز های 49 ، 63 ، 86 ، 110 ، 130 ، 150 ، 185 ، 210 و 250 تولید می شوند. برای آگاهی از نسبت های تبدیل گیربکس شاکرین  در سایز های مختلف با کارشناسان فروش در تماس باشید. عمده تولیدات شرکت گیربکس شاکرین را گیربکس های حلزونی و هلیکال تشکیل میدهند.  در سری تولیدات گیربکسهای حلزونی، گیربکسهایی با قدرت  از 0.12 کیلووات تا 75 کیلووات با نسبت تبدیل دور از 1:7 تا 1:10000 و در سری های VF،VFU،MVF، VF/VF،MVF/VF،NRV،NMRV،VFH و تیپ های 49 تا 3100 تولید می شوند. همچنین نسبت به شرایط محور و ورودی و خروجی در مدلهای N،A،V،F،FC،P،FR مونتاژ و به بازار عرضه میگردند.

گیربکس های حلزونی شاکرین از یک محور حلزونی ماردونی و یک چرخ حلزون تشکیل شده است. در گیربکس حلزونی دنده برنجی قابلیت تعویض دارد و عمر آن محدود است. از مزیت های این گیربکس می توان به خاصیت عدم برگشت پذیری اشاره کرد، عدم برگشت پذیری یعنی اگر خروجی را بچرخانیم، دنده ورودی نمی چرخد. گیربکس حلزونی شاکرین قابلیت اتصال به روشهای اتصال مستقیم با فلنج و یا کوپلینگ به انواع محرک ها را دارد.

انواع گیربکس حلزونی شاکرین

گیربکس حلزونی شاکرین سری VF

گیربکس حلزونی شاکرین تیپ VF دارای ورودی شافت و خروجی هالوشافت قابلیت کوپله شدن به انواع الکتروموتور توسط تسمه، زنجیر و پولی را دارا می باشد. گیربکس حلزونی شاکرین سری VF بیشتر در بالابرهای ساختمانی استفاده می شود تا درصورت اعمال بار اضافه به گیربکس پولی و تسمه به صورت هرز بچرخند و مانع اعمال گشتاور اضافه به گیربکس که منجر به آسیب به دستگاه می شود گردد.

2.گیربکس حلزونی شاکرین سری MVF

گیربکس حلزونی شاکرین سری MVF دارای ورودی فلنج و خروجی هالو شافت می باشند که به صورت کوپل مستقیم و از طریق فلنج الکتروموتور با گیربکس کوپل می شوند . گیربکس های حلزونی سری MVF معمولا از طریق پایه نصب می شوند و بیشتر در مواردی که محدودیت فضا وجود داشته باشد استفاده می شوند. این نوع گیربکس پرکاربرد در صنایع متعددی استفاده می شود.

3.گیربکس حلزونی شاکرین سری VF-FC

گیربکس حلزونی شاکرین سری MVF-FC با ورودیبه صورت ورودی شافت دار و خروجی فلنج دار می باشد. نحوه ی قرارگیری گیربکس به وسیله فلنج بر روی دستگاه مورد نظر می باشد. از این تیپ گیربکس شاکرین برای باز کردن درب های سد های کشاورزی، کنال های آب استفاده می شود. به دلیل وجود پایه در این نوع گیربکس ها این امکان را می دهند که نصب راحت به روی شاسی به صورت عمودی را داشته باشد.

4.گیربکس حلزونی شاکرین سری MVF-FC

گیربکس حلزونی شاکرین سری MVF-FC دارای ورودی بصورت هالو و اتصال با الکترووتور بصورت فلنج می باشد. خروجی نیز بصورت هالو شافت و اتصال از طریق فلنج خروجی به دستگاه می باشد. برای زمانی که مصرف کننده نیاز دارد تا شافت خروجی گیربکس به شکل عمودی رو به بالا و یا رو به پایین قرار بگیرد، بهترین انتخاب سری MVF-FC می باشد. این تیپ توسط پایه یا فلنج خروجی بر روی شاسی سوار شده و خروجی را به شکل عمودی ارائه می دهد.

گیربکس شافت مستقیم شاکرین

تولیدات گیربکس های هلیکال در دو دسته SHG و SHGF و در تیپ های G0  تا G7 و توان 0.12 تا 45 کیلووات و دور خروجی 16 تا 4000 دور در دقیقه تولید و قابل عرضه می باشد.

در حالت کلی و در مجموع تنوع تولیدات شرکت شاکرین گیربکس اصفهان بیش از 900 نمونه می باشد که با مشخصاتی نظیر نوع (TYPE) ، اندازه (SIZE)، دسته (VERSION)، نسبت تبدیل (RATIO)، دور خروجی (n ) و موقعیت نصب طبقه بندی شده و مشتریان ،  سفارش خود را با تعیین این پارامترها به واحدهای فروش شرکت اعلام می نمایند .

نمایندگی فروش گیربکس شاکرین

شرکت آذران پیشرو صنعت با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع گیربکس های صنعتی در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع گیربکس صنعتی با برند شرکت گیربکس شاکرین اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع گیربکس های صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

کپسول لیفتراک

با بالا رفتن قیمت بنزین، و همچنین آلودگی های محیطی که این نوع سوخت ایجا می نماد و همچنین استفاده از سوحت LPG برای لیفتراک باعث کاهش میزان آلودگی تولید شده در مقایسه با سوخت های دیزلی نظیر گازوئیل و یا بنزین و از طرفی مزیت دوگانه بودن منبع سوخت برای کاربردهای کاری بیشتر بسیاری از صاحبان و تولید کنندگان لیفتراک را بر این داشته تا توجه ویژه ای به استفاده از گاز در صنعت لیفتراک سازی داشته باشند و محصولاد خود را بصورت دوگانه روانه بازارها مصرف نمایند. چرا که لیفتراک دوگانه‌سوز از نظر هزینه، نسبت به لیفتراک هایی که سوخت آن‌ها فقط بنزین است، بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند. CNG و LPG  دو گاز بسیار معروف و شناخته‌ای شده هستند که در وسایل نقلیه و همچنین در لیفتراک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گاز CNG با گاز LPG چه تفاوتی دارد؟

گاز  CNG(Compressed natural gas) گاز فشرده‌ای است که بخش عمده آن را متان تشکیل می‌دهد. این گاز در دمای معمولی و در فشار ۲۰۰ تا ۲۴۸ بار نگهداری می‌شود. در حالی ‌که گاز LPG (Liquefied Petroleum Gas) که در ایران با نام گاز مایع نیز معروف است، ترکیبی از پروپان و بوتان است. این گاز در دمای 15 درجه سانتی‌گراد و فشار 1.7 تا 7.5 بار مایع شکل می‌گیرد.

مسافت پیمایش

با توجه به تجربه ای که از گاز LPG بدست امده تجهیزات با سوخت LPG به نسبت ماشین آلات با سوخت CNG مسافت بسیار بیشتری را با یک باک پر، می‌توانند طی کنند؛ یعنی لیفتراک هایی که با گاز ال پی جی کار میکنند با هر بار پر کردن باک، می‌توانند بسیار بیشتر از در یک کارخانه و یا شرکت کار نمایند.

شتاب و قدرت

دیگر تفاوت گاز CNG با گاز LPG که می‌توان به آن اشاره کرد میزان شتاب و قدرت لیفتراک است. لیفتراک با سوخت LPG از شتاب و قدرت بالاتری به نسبت نوه مشابه خود که با CNG کار میکند برخوردارند. برای همین منظور برای لیفتراک که همواره موتور آن تحمل فشار کاری بالایی را نیاز دارد از سوخت LPG استفاده می شود. این لیفتراک ها می‌توانند در بسیاری از مسیرها، بدون نیاز به سوخت بنزین حرکت کنند.

نکته: هر دو گاز LPG و CNG موجب فشار و آسیب به بخش‌های مختلف موتور لیفتراک می‌شوند اما میزان این فشار و آسیب در خودروهای LPG دارد.

مزایا گاز LPG لیفتراک

  • گاز  LPG ارزان‌تر از دیزل یا بنزین است در نتیجه هزینه سوخت را برای صاحبان لیفتراک کاهش می‌دهد.
  • ماشین آلاتی که از LPG استفاده می کنند هزینه سرویس و نگهداری کمتری از انواع وسایل بنزینی دارند.
  • گاز LPG برای ذخیره‌سازی به فضای کمتری نسبت به CNG احتیاج دارد.

انواع کپسول لیفتراک

دو نوع کپسول لیفتراک بعنوان منبع سوخت در لیفتراک ها بصورت رایج استفاده می گردد مه به شرح ذیل است :

  1. کپسول گاز 22 کیلویی لیفتراک
  2. کپسول گاز 11 کیلویی لیفتراک

این کپسول های لیفتراک با شیرهای متنوعی قابل عرضه می باشند که با توجه به نوع لیفتراک می تواند یکی از اینموارد مورد استفاده قرار گیرد :

  1. کپسول لیفتراک بوتان
  2. کپسول لیفتراک پرسی
  3. کپسول لیفتراک ایران گاز

نحوه سوخت گیری کردن کپسول لیفتراک

برای جلوگیری از بروز صدمات احتمالی و جلوگیری از هرگونه حادثه در هنگام سوخت گیری کپسول‌های ال پی جی لیفتراک بایستی همواره نکات ایمنی را در نظر داشته باشیم:

  • در حین سوخت گیری بهتر است که لیفتراک در یک مکان صاف قرار داده شود و از سوخت گیری در سراشیبی و یا سرازیری پرهیز گردد.
  • بهتر در حین سوخت گیری شاخک های لیفتراک را در پایین ترین حالت خود قرار دهیم
  • در صورتیکه کپسول لیفتراک را می خواهید تعویض نمایید شیر قطع گاز را بایستی بست تا با مصرف موتور لیفتراک گاز درون مسیرهای گاز خالی شده و خاموش شود.
  • در حین سوخت گیری موتور دستگاه بهتر است در حالت خاموش قرار داشته باشد.

فروش کپسول گاز 22 کیلویی لیفتراک

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر  مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع کپسول گاز 22 و 11 کیلویی لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به کپسول گاز لیفتراک سهند ، کپسول گاز لیفتراک تویوتا ، کپسول گاز لیفتراک سپاهان ، کپسول گاز لیفتراک دوو-دوسان، کپسول گاز لیفتراک کوماتسو، کپسول گاز لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر ، پالت تراک و انواع جک پالت دستی این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم

گیربکس های صنعتی تجهیزاتی هستند که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده و هچنین برآورده کردن گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز در سمت مصرف کننده به کار می رود. گیربکس صنعتی درواقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که انعطاف پذیری لازم را بین منبع توان و مصرف کننده توان بر قرار می کند.

در گیربکس های صنعتی نوع سوخت منبع تولید توان اهمیت انچنانی ندارد ، بلکه این مسئله مهم است که در سمت شفت ورودی به گیربکس، توان تولید شده را به صورت گشتاور به این ووسیله منتقل نماید. از دستگاه­ هایی که توان مورد نیاز گیربکس های صنعتی را تامین می کنند می توان به الکتروموتورها – موتورهای بنزینی و گاز سوز – موتورهای دیزل – توربین های بخار – توربین های گازی، آبی و یا توربین های بادی – موتورهای جت و … می­باشند. مصرف کننده هم می تواند هرنوع وسیله ای باشد فقط کافی است که این مصرف کننده بتواند توان خروجی از گیربکس صنعتی را بصورت گشتاور دریافت کند. یکی از پرکاربرد ترین کاهنده های سرعت و افزایش قدرت گیربکس شافت مستقیم یا گیربکس هلیکال  می باشد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

 

گیربکس هلیکال چیست؟

گیربکس هلیکال (Helical Gearbox) یا گیربکس شافت مستقیم دستگاهی است که از تعدادی زوج دنده تشکیل شده است و این چرخدنده ها بصورت چرخدنده های مارپیچی (هلیکال) بوده و یاتاقان های غلتشی در دو سمت چرخ دنده ها قرار گرفته اند، علت نامگذاری این گیربکس بدلیل همین چرخدنده های مورب و هلیکالی آن است.

زاویه دنده ها با محور به صورت مورب بوده به طوری که در هر لحظه بیش از یک چرخدنده با هم درگیر می‌شود. در چرخدنده هلیکالی میزان سطح تماس بین چرخدنده ها بیشتر بوده و این موضوع سبب تحمل فشار بیشتر و ایجاد صدای کمتر می شود، همچنین این روند سبب می‌شود که فشار بین همه چرخدنده ها تقسیم شود و دستگاه دچار فشار زیاد نشود و در نهایت استهلاک دستگاه کمتر می‌شود. از طرف دیگر جنس چرخدنده های هلیکال از فولاد آلیاژی است که این موضوع خود بر توانایی تحمل فشار می افزاید.

راندکان گیربکس های شافت مستقیم بخاطر بکارگیری چرخدنده های هلیکال بالا بوده و معمولا بالای 90 درصد می باشد. با توجه به مزایای اشاره شده گیربکس های شافت مستقیم به طور گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای گیربکس هلیکال

یکی از مزایای گیربکس هلیکال که می توان به ان اشاره نمود پایین بودن چرخش محور خروجی نسبت به محور ورودی این گیربکس است.  بنابراین گشتاور خروجی در گیربکس های شفت مستقیم چند برابر ورودی باشد. گیربکس های هلیکال در دو نوع فلنج دار و بدون فلنج طراحی و به بازار عرضه می گردند. در مدل های فلنج دار گیربکس با منبع تولید توان (بعنوان مثال الکتروموتور) به صورت مستقیم کوپل می‌شوند، ولی در مدل های بدون فلنج گیربکس نیاز به تسمه پولی و چرخ زنجیر به منبع تولید خواهد داشت.

از مزایای دیگر گیربکس هلیکال استحکام بالای این نوع گیربکس صنعتی است. سطح مقاومت این سیستم به قدری بالا است که در بسیاری از صنایع از آن به وفور استفاده می‌شود. گشتاور بالا از دیگر مزایای گیربکس های شافت مستقیم محسوب می‌شود. سطح مقاومت و گشتاور بالا به طور کلی از مواردی است که در نهایت می‌تواند به نتیجه بهتر و راندمان بالا کمک کند. این گیربکس ها دارای عملکرد و طول عمر بالایی هستند، برای همین منظور گیربکس هلیکال در صنایع سنگین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از مزایای گیربکس شافت مستقیم تولید صدای پایین می باشد. این گیربکس ها بازده بالایی دارند و در سرعت های بالا بدون نقص کار می‌کنند. میزان لرزش و تنش در این گیربکس ها کم است و تعمیر و نگهداری بدون دردسری دارند. از سوی دیگر سیستم روغن کاری این گیربکس ها بسیار ساده بوده و سطح استهلاک کمی دارند.

از دیگر مزایای گیربکس هلیکال  می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • توانایی کار در سرعت های بالا بدون لرزش
  • توانایی انتقال گشتاور و توان بالا
  • توانایی کار در نسبت های تبدیل بالا
  • تعمیر و نگهداری راحت و آسان
  • فضای کافی جهت روغن کاری مناسب چرخدنده ها و عمر بالا

 

انواع گیربکس شافت مستقیم یا هلیکال

 

داشتن اطلاعات کامل در مورد انواع گیربکس هلیکال  سبب می‌شود تا طرز کار این دستگاه برای شما مشخص تر باشد. به طور کلی انواع گیربکس هلیکال به 4 دسته اصلی تقسیم می‌شوند.

  • گیربکس هلیکال یک طبقه یا چند طبقه (تک استیج یا چند استیج)
  • گیربکس هلیکال پایه دار یا گیربکس فلنج دار
  • گیربکس هلیکال پایه و فلنج
  • گیربکس هلیکال به همراه گلدانی خروجی
  • گیربکس های هلیکال هالو شافت
  • گیربکس شافت مستقیم دوسر شافت
  • گیربکس هلیکال مرکب

کاربردهای گیربکس هلیکال

 

گیربکس هلیکال به علت ویژگی های خاص خود کاربرد فراوانی در صنایع دارا می باشد. از جمله این کاربرد ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • صنایع آب و فاضلاب
  • صنایع ماشین سازی
  • صنایع مس و فولاد
  • صنایع داروسازی
  • صنایع شیشه و سرامیک
  • صنایع غذایی
  • صنایع بسته بندی
  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • صنایع دریایی
  • بالابرها ، رولینگ ،
  • صنایع کشاورزی
  • وینچ ها و کوره ها
  • مخلوط کن های صنعتی ،
  • تابلوهای تبلیغاتی ،
  • نوار نقاله ها ، جرثقیل های سقفی ، بچینگ ، کانوایر و …..

فروش گیربکس شفت مستقیم (هلیکال)

 

شرکت آذران پیشرو صنعت با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع گیربکس های صنعتی از جمله انواع گیربکس حلزونی را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع گیربکس صنعتی با برند شرکت گیربکس شاکرین و گیربکس های تولیدی شرکت سهند اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع گیربکس های صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

گیربکس حلزونی

 

گیربکس های صنعتی تجهیزاتی هستند که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده و هچنین برآورده کردن گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز در سمت مصرف کننده به کار می رود. گیربکس صنعتی درواقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که انعطاف پذیری لازم را بین منبع توان و مصرف کننده توان بر قرار می کند.

در گیربکس های صنعتی نوع سوخت منبع تولید توان اهمیت انچنانی ندارد ، بلکه این مسئله مهم است که در سمت شفت ورودی به گیربکس، توان تولید شده را به صورت گشتاور به این ووسیله منتقل نماید. از دستگاه­ هایی که توان مورد نیاز گیربکس های صنعتی را تامین می کنند می توان به الکتروموتورها - موتورهای بنزینی و گاز سوزموتورهای دیزلتوربین های بخار - توربین های گازی، آبی و یا توربین های بادی - موتورهای جت و ... می­باشند. مصرف کننده هم می تواند هرنوع وسیله ای باشد فقط کافی است که این مصرف کننده بتواند توان خروجی از گیربکس صنعتی را بصورت گشتاور دریافت کند. یکی از پرکاربرد ترین کاهنده های سرعت و افزایش قدرت گیربکس حلزونی می باشد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

گیربکس حلزونی چیست؟

موتور گیربکس حلزونی در دو نوع گیربکس مکعبی و گیربکس حلزونی تولید می شوند، این گیربکس ها یکی از ارزان ترین و پرکاربردترین نوع از انواع گیربکس های صنعتی می باشند که در انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی سبک مورد استفاده قرار می گیرند. در حالت کلی گیربکس های حلزونی از دو قیمت بنام های مارپیچ و دنده تشکیل شده اند. جنس تشکیل دهنده مارپیچ از فولاد می باشد، در حالیکه جنس دنده معمولا از برنز شاخته می شود.

زاویه خروجی گیربکس های حلزونی 90 درجه می باشد و به همین دلیل این گیربکس را به نام گیربکس 90 درجه نیز می‌شناسند و به دلیل قیمت مناسب و کاربرد آسان و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری پایین این گیربکس، کاربردهای متنوعی در صنعت دارند، از مزایا گیربکس حلزونی می توان به در دسترس بودن، سهولت استفاده، قیمت پایین آن اشاره نمود. در کنار مزایای فوق بزرگترین ایراد این گیربکس را می توان راندمان پایین آن دانست.

مزایا گیربکس حلزونی

  • قیمت مناسب
  • دارا بودن سایز های مختلف
  • بازه نسبت تبدیل بالا
  • قفل شوندگی در نسبت های بالای ۴۰
  • امکان کوپل به شکل مستقیم و یا با واسطه
  • امکان ایجاد نسبت تبدیل های بالا در کمترین فضا
  • جنس پوسته گیربکس های حلزونی آلومینیومی می باشد که در مقابل ارتعاشات مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.
  • راه‌اندازی این نوع گیربکس ها نیز بسیار نرم می باشد و به همین دلیل سر و صدای بسیار کمی دارند.

این مزایا باعث شده تا گیربکس حلزونی یکی از پر مصرف ترین و محبوب ترین گیربکس های صنعتی در صنایع مختلف باشد.

معایب گیربکس حلزونی

  • بازده پایین
  • امکان کوپل با توان های محدود
  • عمر پایین نسبت به سایر گیربکس ها
  • بالا بودن صدا نسبت به سایر گیربکس ها

کاربردهای گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی به علت ویژگی های خاص خود کاربرد فراوانی در صنایع دارا می باشد. از جمله این کاربرد ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • صنایع کاشی و سرامیک
  • بالابرها
  • دیزل ژنراتورها
  • کوره های صنعتی
  • آسیاب های کوچک
  • پمپ های سیلندری
  • کمپرسورها
  • نوار نقاله ها و سیستم های انتقال مواد
  • پمپ های سیلندری
  • ماشین آلات بسته بندی
  • صنایع غذایی و بسته بندی
  • ماشین آلات تراش

انواع گیربکس حلزونی

گیربکس های حلزونیبا توجه به نوع کارکرد و جنس به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شود که می توان به گیربکس های حلزونی vf ،rvf و یا mvf اشاره نمود که در ادامه به هر یک از گیربکس های اشاره شده است.

گیربکس حلزونی vf

در این نوع گیربکس حلزونی انتقال حرکت به وسیله یک جفت شافت و چرخ دنده حلزونی صورت می گیرد. کاربرد گیربکس حلزونی VF در صنایع کاشی و سرامیک، سیستم‌های انتقال مواد، کوره‌های صنعتی، نوار نقاله، صنایع غذایی، بالابر، دستگاه جابجایی و موارد مشابه است. در گیربکس سری VF اتصال گیربکس به موتور به‌وسیله کوپلینگ، تسمه پولی یا متصل‌کننده‌هایی ازاین‌دست، انجام می‌پذیرد.

 

گیربکس حلزونیrvf

این گیربکس های حلزونی دارای یک جعبه تقلیل اولیه و یک جفت چرخ دنده مارپیچ هستند.

گیربکس MVF

در گیربکس‌های سری MVF نحوه اتصال به موتور به‌وسیله یک مادگی یا هالو شفت است که به‌صورت مستقیم به تجهیز محرک که اغلب الکتروموتور است، متصل می‌شود، بنابراین باید توجه داشت که در این نوع گیربکس ها وسیله محرکه باید دارای فلانچ باشد که بتواند با فلانچ گیربکس MVF کوپل مستقیم شود.

گیربکس FC

به‌طورکلی باید گفت که هرجایی که در قسمت خروجی نیاز به نصب گیربکس به‌صورت کوپل مستقیم باشد از گیربکس‌های FC استفاده می‌شود.

فروش انواع گیربکس حلزونی

شرکت آذران پیشرو صنعت با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع گیربکس های صنعتی از جمله انواع گیربکس حلزونی را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع گیربکس صنعتی با برند شرکت گیربکس شاکرین و گیربکس های تولیدی شرکت سهند اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع گیربکس های صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

پیچیدگی فنی لیفتراک و همکاری این سیستم ها برای به حرکت درآوردن چرخ‌ها و موتور پیچیده ، اما هیجان‌انگیز است. هرچه بیشتر از آن‌ها می‌دانیم شگفت‌زده‌تر و کنجکاوتر می‌شویم. به خصوص زمانی که نقش یک قطعه‌ کوچک اما بسیار کلیدی مانند شمع بررسی می شود. می‌دانیم که شمع لیفتراک نقش مهمی در سلامت سیستم فنی و عملکرد بی‌نقص موتور دارد. با بررسی جزئیات بیشتر درباره‌ این قطعه، چرایی اهمیتش را درمیابیم و این جذابیت بیشتری را برای ما ایجاد می‌کند تا درباره‌ قطعات و متعلقات شمع نیز بررسی‌هایی را انجام دهیم. به خصوص بخش‌هایی که تاثیر زیادی در کاربرد شمع دارند و در واقع شمع برای انجام وظیفه‌ خود به آن‌ها نیاز دارد.

وایر شمع چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

شمع لیفتراک قطعه‌ کوچکی از مجموعه‌ موتور است که روی سیلندر لیفتراک قرار می‌گیرد و عمل جرقه‌زنی را برای ایجاد احتراق در محفظه‌ بسته داخل سیلندر انجام دهد. در واقع شمع ولتاژ را از یک سر خود گرفته و آن را در سوی دیگر درون سیلندر به جرقه تبدیل می‌کند تا مخلوط هوا و بنزین درون سیلندر از طریق این جرقه منفجر شده و انرژی مورد نیاز موتور تأمین شود.

وایر شمع قطعه‌ای است که وظیفه‌ انتقال برق از کویل یا دلکو به شمع را بر عهده دارد. بنابراین شمع بدون سلامت وایر قادر به انجام وظیفه‌ خود نخواهد بود. لازم به ذکر است که وایر در بین قطعات لیفتراک تقریبا قدیمی‌تر قرار دارد و امروزه لیفتراک سازان با حذف کامل آن عمل انتقال برق را مستقیما از کوئل صورت می‌دهند. در این نوع طراحی کویل بدون واسطه روی شمع قرار می‌گیرد تا از افت ولتاژ و هدر رفت انرژی پیشگیری شود. همچنین کویل نیز از قطعاتی است که دربین لیفتراک جدید دیده می‌شود. در گذشته دلکو وظیفه‌ تامین برق لازم برای عمل جرقه‌زنی را برعهده داشت. در واقع تامین کننده‌ اصلی برق مورد نیاز شمع، باطری است اما دلکو و کویل ولتاژ این برق را افزایش داده و به میزان مورد نیاز شمع می‌رساند.

کویل هم قطعه‌ای شامل سیم‌ پیچ‌های القایی است که امروزه وایر را به طول کامل حذف کرده و مستقیما به شمع وصل شده است. وایر نوعی سیم یا کابل انتقال جریان برق است. برای هر شمع در موتور لیفتراک یک وایر شمع وجود دارد. برای کاهش هدررفت انرژی و کاهش کارایی موتور بهتر است وایرها در دوره‌های مشخص تعویض شود، چرا که ارتعاش‌ها و حرارت بالای موتور، کربن موجود در سیم وایر را از بین می‌برد که موجب افت ولتاژ برق جاری بین شمع و کویل می‌شود.

ساختار و جنس وایر شمع

وایر شمع یک سیم یا کابل است که در دو سمت خود ساختار مشخصی به منظور انجام وظیفه‌اش دارد. دو سر آن درپوش‌های پلاستیکی با توجه به فرم هر طرف تعبیه می‌شود که وظیفه‌ عایق برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به محل اتصال وایر به کویل یا شمع را برعهده دارد. چرا که هرگونه نفوذ آب به اتصالات وایر منجر به مختل شدن عملکرد وایر و حتی روشن نشدن موتور می‌شود. یک سر آن ساده و منتهی به فیشی فلزی برای اتصال به کویل یا دلکو است. درپوشی لاستیکی پس از اتصال روی این فیش کاملا ثابت می‌شود به نحوی که همه‌ منافذ را می‌پوشاند. جنس لاستیک درپوش در سری متصل به شمع کیفیت و قابلیت‌های عایق‌بندی بیشتری دارد چرا که این قسمت از اهمیت بیشتری برخوردار است. این درپوش که بزرگتر نیز طراحی می‌شود از پلاستیک‌های ارتجاعی ساخته شده است.

در داخل این درپوش، یک مفتول فلزی دیده می‌شود که به شمع متصل می‌گردد. بخش انتهایی این مفتول برای جلوگیری از استهلاک و کاهش تاثیر ارتعاشات و حرارت کمی‌ برجسته‌تر طراحی می‌شود. این مفتول به بخش رسانای کابل وایر متصل می‌شود. بنابراین وایر شمع در شکل ظاهری دارای بخش‌های زیر است:

  • کابل میانی (کابل انتقال)
  • درپوش‌های لاستیکی
  • مفتول اتصال به شمع
  • فیش اتصال به کوئل یا دلکو

 

اجزای تشکیل‌دهنده کابل میانی وایر شمع

بخش کابل میانی وایر برای انجام بهینه‌ وظیفه‌ خود، ساختار مشخصی دارد. این ساختار ممکن است براساس نوع وایر شمع تغییراتی در متریال داشته باشد اما در نهایت ترکیب و فرم مشخص واحدی در همه‌ آن‌ها دیده می‌شود. بخش‌های مختلف کابل وایر به این ترتیب هستند:

کاهنده‌ پارازیت

داخلی‌ترین بخش کابل است. این رشته از ایجاد جریان‌های مزاحم و نویز و پارازیت پیشگیری می‌کند و در کابل‌های قدیمی و سیمی وجود نداشت.

رسانا

دومین لایه‌ کابل است و کاهنده‌ پارازیت را در برمی‌گیرد. جریان برق توسط این لایه منتقل می‌شود. جنس آن در انواع وایر متفاوت است.

عایق

این لایه که لایه‌ رسانا را پوشش می‌دهد، ضمن کاهش پارازیت‌ها و جریان‌های مزاحم سیم رسانا را عایق‌بندی می‌کند. به این صورت از هدررفت انرژی برق درون سیم رسانا جلوگیری کرده همچنین از این سیم در برابر دمای بالای موتور محافظت می‌کند. جنس این لایه نیز در مدل‌های مختلف وایر شمع تغییر می‌کند.

بافت تقویت کننده

روی لایه‌ رسانا قرار می‌گیرد. استحکام و مقاومت کابل را افزایش می‌دهد ضمن حفظ قابلیت ارتجاعی آن. این لایه معمولا از جنس الیاف مقاوم به گرما است.

روکش سیلیکون

خارجی‌ترین لایه کابل است. لایه‌های داخلی را به صورت منسجم کنار هم حفظ می‌کند و در انواع وایر از سیلیکون تولید شده تنها کیفیت آن متفاوت است.

از آن‌جا که وایر شمع یک قطعه‌ متحرک و در تماس اصطکاک نیست، استهلاک چندانی ندارد و در صورت انتخاب نوع مناسب آن برای خودرو نیاز به تعویض در فاصله‌ زمانی کوتاه ندارد.

انواع وایر شمع

انواع وایر در ساختار کلی خود مشابه هستند و بخش متغیر آن‌ها جنس کابل آن و در واقع جنس بخش‌های درونی کابل است. به طور کلی ۳ نوع وایر داریم که به این ترتیب هستند:

  • وایر شمع‌های سیمی

رسانا در این وایرها از نوع مس یا فولاد است. در نتیجه در برابر خم‌شدگی مقاومت بیشتری دارند. اما به دلیل جنس رسانا، ایجاد نویز و پارازیت در انتقال برق بیشتر اتفاق می‌افتد. این پارازیت می‌تواند در عملکرد ECU ایجاد اختلال کند. ساختار آن‌ها تنها شامل یک لایه عایق روی رسانا، بافت تقویت‌کننده و لایه‌ سیلیکونی می‌شود. استفاده از این نوع وایر در خودروسازی منسوخ شده است.

  • وایر شمع‌های ابریشمی

رسانا در این نوع از جنس لاتکس و سیلیکون است که قابلیت انتقال انرژی برق را دارند. درون این دو لایه که روی هم قرار دارند لایه‌ کاهنده‌ پارازیت قرار دارد که از رشته‌های به هم‌تنیده‌ ابریشم است. این نوع وایر که در صنعت لیفتراک سازی بیشترین مصرف را تا امروز داشته به دلیل مقاومت بالا، برق کافی با ولتاژ مناسب به شمع نمی‌رسانند و باعث کاهش بازده موتور و به دنبال آن افزایش مصرف سوخت می‌شود. این معضل با کارکرد بیشتر و جذب رطوبت بیشتر تشدید می‌شود. مزیت این وایرها عدم ایجاد پارازیت و نویز های اضافه است.

  • وایر شمع‌های بوبین‌دار

این نوع که در حال حاضر پرمصرف‌ترین و بهترین نوع وایر است دارای رسانا از جنس نیکل یا کروم است. این رسانای سیمی بسیار نازک به صورت فنری به دور لایه‌ای از جنس بوبین یا فریت می‌پیچد با درصد ۵۰ دور در هر سانتیمتر. ترتیب لایه‌های کابل این نوع وایر به ترتیب، الیاف کاهنده‌ پارازیت، فریت یا بوبین نویز‌گیر، لایه‌ فنری نیکل یا کروم، لایه‌ عایق سیلیکونی، بافت تقویت کننده و لایه‌ سیلیکونی خارجی است. مقاومت پایین رسانای این کابل‌ها سرعت انتقال برق را به شمع افزایش داده و مشکل افت ولتاژ را ایجاد نمی‌کند. همینطور معضل جذب رطوبت را هم ندارد. علاوه‌بر اینکه نویزگیر های فعال آن اختلال در عملکرد ecu را کنترل می‌کنند.

طول عمر وایر شمع چقدر است؟

عمر مفید وایر شمع‌ها بسته به کارخانه تولیدی آن و نوع لیفتراک تعیین می‌شود. معیار تشخیص پایان عمر وایر کیلومتر کارکرد لیفتراک است که سازنده‌ وایر آن را هنگام فروش مشخص می‌کند. به این ترتیب که کیلومتر عمر مفید آن را روی بسته درج می‌کند. این طول عمر بر اساس جنس‌های مختلف وایر تغییر کرده و کمتر یا بیشتر می‌شود. به طور کلی دو عامل در طراحی و ساخت و طول عمر وایر شمع تأثیرگذار است:

۱. حرارتی که موتور به وایر منتقل می‌کند.

۲. میزان ولتاژ برقی که از وایر عبور می کند.

یکی از مشکلات شایع در اثر خرابی و سوختن وایرها از کار افتادن یک یا چند سیلندر موتور است. این مشکل ممکن است در موتورهایی با بیش از ۴ سیلندر چندان محسوس نباشد، اما در موتورهای چهار سیلندر و کمتر، قدرت موتور به شدت افت کرده و به اصطلاح ریپ خواهد زد. این معضل در نهایت افزایش و کاهش شتاب لیفتراک را به دنبال خواهد داشت. دیگر مشکلاتی که نقص داشتن یا بی‌کیفیت بودن وایر شمع ایجاد می‌کند عبارتند از:

– کاهش قدرت موتور.

– بالا رفتن دمای موتور به دلیل فشار بیشتر به آن.

– افزایش مصرف سوخت لیفتراک به دلیل سوختن ناقص آن یا به اصطلاح خام‌سوزی.

– لرزش موتور.

– بالا رفتن درصد تولید  آلاینده در لیفتراک.

– برق دزدی هنگام تزریق بنزین و جرقه‌زنی و احتراق که حتی منجر به انفجار لیفتراک می‌شود.

– ذوب شدگی سر شمع و پلاتین و الکترود میانی آن.

برای پیشگیری از این معضلات رعایت نکات ایمنی مانند سرویس و بازرسی دوره‌ای وایر شمع‌ها و توجه به طول عمر آن‌ها توصیه می‌شود.

نحوه نگهداری از وایرها چگونه است؟

شایع‌ترین نوع برق‌دزدی در لیفتراک ها تحت تاثیر نقص وایر‌ها است. پیشتر توضیح دادیم که این معضل چگونه می‌تواند کارکرد کل موتور را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین رعایت نکات ایمنی درباره‌ وایرها از اهمیت خاصی برخوردار است. نگهداری مناسب از آن‌ها باعث می‌شود که در طول زمان مشخص شده از سوی سازنده به عنوان عمر مفید آن‌ها، بدون نیاز به تعویض یا تعمیر، برای لیفتراک بخوبی انجام وظیفه کنند. برای نگهداری از وایر شمع‌ها بهتر است به موارد زیر دقت کنیم:

۱. از خم کردن و شکستن آن‌ها خودداری کنیم.

۲. از بریدن سر کابل وایر و سوار کردن دوباره‌ روکش روی آن اجتناب کنیم.

۳. مراقبت از ایجاد سوختگی در وایر، هرچند که دارای عایقی نسوز است. چرا که دمای موتور هنگام فعالیت بسیار بالا می‌رود و ممکن است در طولانی مدت منجر به سوختن این عایق شود، البته اگر عایق طولانی مدت در مجاورت قطعه‌ با حرارت بالا قرار گیرد. پس بهتر است مراقب باشیم این مجاورت و تماس اتفاق نیفتد.

۴. ممانعت از برخورد جسمی تیز با کابل وایر و آسیب دیدن آن که می‌تواند باعث برق‌دزدی شود.

در نهایت مجددا باید تاکید کرد که مقاومت وایرها در برابر هر یک از عوامل بالا بستگی به کیفیت ساخت‌شان نیز دارد. پس بهتر است هنگام انتخاب آن‌ها به اعتبار سازنده دقت کنیم.

فروش وایر شمع لیفتراک

اکثر شرکت ها و یا کارخانجاتی که قطعات و لوازم یدکی لیفتراک را بدون در نظر گرفتن منبع تامین کننده قطعه، خریداری نموده اند، بیشتر وقت ها موفق به خرید قطعات لیفتراک با کیفیت نشده اند و همین امر باعث مستعمل شدن سریع قطعه مورد نظر و یا آسیب به قسمت های دیگر لیفتراک شده است. برای اجتناب از این امر، دارندگان لیفتراک بایستی لوازم و قطعات یدکی خود را از تامین کنندگان معتبر و نام آشنا خریداری نمایند تا علاوه بر خرید قطعه با کیفیت و اورجینال از ضمانت و خدمات پس از فروش نیز برخوردار گردند.

شرکت آذران پیشرو صنعت با حذف واسطه های موجود و عرضه کالا و ارائه محصولات با شرایط مناسب از جمله قیمت های رقابتی  در حوزه های کاری تجهیزات انبارداری با رعایت استاندارد های مربوطه می باشد. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات ماشین آلات صنعتی از جمله قطعات لیفتراک را تامین نماید.

خرید بدون واسطه قطعات لیفتراک این امتیاز را برای خریداران این نوع محصولات فراهم مینماید تا علاوه بر پرداخت هزینه های پایین تر قطعات اورجینال را برای دستگاه خود خریداری نمایند که این مسئله در دراز مدت باعث کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری لیفتراک می شود.

 از جمله قطعات لیفتراک که در این شرکت عرضه می گردد می توان به لوازم مصرفی برند های معتبر جهانی از قبیل: لوازم موتوری، لوازم گیربکس ،انواع فیلتر لیفتراک، واشر ها و کاسه نمد های اصلی، شیلنگ ها و اتصالات هیدرولیک، انواع لاستیک و الحاقی ، شاخک ها،  انواع باطری لیفتراک، شارژر و انواع بلبرینگ اشاره نمود.

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

گیربکس صنعتی

            گیربکس چیست؟

 

گیربکس های صنعتی تجهیزاتی هستند که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده و هچنین برآورده کردن گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز در سمت مصرف کننده به کار می رود. گیربکس صنعتی درواقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که انعطاف پذیری لازم را بین منبع توان و مصرف کننده توان بر قرار می کند.

 

در گیربکس های صنعتی نوع سوخت منبع تولید توان اهمیت انچنانی ندارد ، بلکه این مسئله مهم است که در سمت شفت ورودی به گیربکس، توان تولید شده را به صورت گشتاور به این ووسیله منتقل نماید. از دستگاه­ هایی که توان مورد نیاز گیربکس های صنعتی را تامین می کنند می توان به الکتروموتورها – موتورهای بنزینی و گاز سوز – موتورهای دیزل – توربین های بخار – توربین های گازی، آبی و یا توربین های بادی – موتورهای جت و … می­باشند. مصرف کننده هم می تواند هرنوع وسیله ای باشد فقط کافی است که این مصرف کننده بتواند توان خروجی از گیربکس صنعتی را بصورت گشتاور دریافت کند.

 

 

اجزای تشکیل دهنده گیربکس

 

گیربکس های صنعتی شامل قسمت های مختلفی می شوند که اصلی ترین جز آنها چرخدنده ها می باشند که بسته به نوع گیربکس، شکل و جنس آنها متفاوت هستند.

 

از دیگر اجزای گیربکس ها می توان به:

  • پوسته گیربکس: محفظه ای است که دنده ها درون آن قرار می گیرند و جنس آن معمولا از چدن ریخته گری شده است.
  • شفت های ورودی و خروجی: این شفت ها به دو صورت سوراخ (Hollow) و یا شافت (Solid) می باشند و جنس آن ها از فولاد است.
  • یاتاقان ها (Bearing) : برای تحمل بارهای شعاعی و محوری شافت های گیربکس استفاده می شوند.
  • نشت بند (Seal) یا کاسه نمد: برای حفاظت بلبرینگ ها از عوامل خارجی مثل گرد و غبار و همچنین نگهداری از روغن داخل پوسته استفاده می شود.
  • درپوش کنترل روغن و بازبینی کاسه نمد

 

کاربرد گیربکس صنعتی

 

صنعت تولید شکر : در این صنعت دو گیربکس خورشیدی و هلیکال گزینه‌های کاربردی معرفی می‌شوند. با استفاده از این نوع گیربکس‌ها می‌توان گشتاور و سرعت نیروی تولید شده توسط موتور را مدیریت کرد.

 

فولادسازیدر صنعت تولید فولاد ویژگی‌های مهمی چون قدرت و ظرفیت و دقت بالای گیربکس‌ها مهم تلقی می‌شوند. با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، گیربکس‌های خورشیدی و پینیون انواع مفید این قطعات برای صنعت فولادسازی معرفی می‌شوند. با کاربری این نوع گیربکس‌ها می‌توان عملکردی پایدار و حرکتی نرم را ایجاد کرد.

سیمان سازیدر صنعت تولید سیمان از گیربکس‌های بسیار قوی استفاده می‌شود که گشتاور زیادی را تحمل می‌کنند. از این رو آشنایی با گیربکس های صنعتی با ویژگی کارایی بالا در این صنعت ضرورت دارد. با توجه به اندازه و قدرت بسیار بالای موتورهای مورد استفاده در این صنعت، گیربکس‌های هلیکال و شافت مستقیم انواع مفیدی در صنعت سیمان به شمار می‌آیند. با استفاده از این نوع گیربکس‌ها می‌توان از گشتاور تولیدشده در موتور بهترین خروجی را دریافت کرد.

صنعت تولید کاغذبه طور معمول در صنعت تولید کاغذ گیربکس‌ها جهت کنترل نیرو و سرعت ماشین تولید کاغذ کاربرد دارند. گیربکس‌های خورشیدی بهترین نوع این قطعات برای صنعت ذکر شده تعریف می‌شوند.

 

 

 

مشخصه های گیربکس صنعتی

 

برای خرید گیربکس های صنعتی نیاز است که مهمترین مشخصه های مربوط به آن را به خوبی شناخته و هنگام خرید آنها را به کار بگیریم.

 

نسبت تبدیل گیربکس صنعتی

حاصل تقسیم دور خروجی به دور ورودی گیربکس نسبت تبدیل (Ratio) را به دست می دهد. به عبارت دیگر اگر نسبت تبدیل گیربکس N باشد، به ازای هر N دوری که محرک در یک دقیقه بزند، خروجی گیربکس یک دور در دقیقه می چرخد. برای گیربکس های مختلف دامنه نسبت تبدیل قابل تولید متفاوت است. مثلا برای گیربکس حلزونی نسبت تبدیل 1:7 تا 1:100 تولید می شود.

نکته قابل توجه این است که برخی گیربکس ها با چند مرحله کاهش دور، گشتاور بالاتری تولید می کنند و نسبت تبدیل کل گیربکس معادل حاصلضرب نسبت تبدیل هر گیربکس در هم می باشد.

شافت ورودی و شافت خروجی

نوع ورودی گیربکس می تواند به صورت سالید شافت، هالوشافت، فلنجدار،… باشد. خروجی گیربکس نیز می تواند به صورت سالید شافت، هالوشافت مادگی، شافت نری و فلنجدار، … تولید شود.

برای خرید گیربکس باید نوع ورودی و خروجی آن کاملا مشخص باشد.

باید توجه داشت که به گیربکسی که قسمت خروجی آن به صورت سالید شافت ساده (بدون فلنج) باشد اصطلاحا گیربکس پایه دار نیز گفته می شود.

 

 

انواع گیربکس های صنعتی

 

با توجه به تنوع کاربرد و استفاده از گیربکس های صنعتی در صنایع مختلف، این مبدل در انواع مختلفی تولید و به بازار مصرف عرضه می گردند. اما در حالت کلی گیربکس های صنعتی به دو گروه افزاینده و کاهنده طبقه بندی می‌شوند. در نوع گیربکس کاهنده کاهش سرعت و در نتیجه افزایش گشتاور خروجی را خواهیم داشت در حالیه در گیربکس های افزاینده، سرعت افزایش و گشتاور کاهش می یابد. (گشتاور همان نیرویی است که باعث چرخش یک جسم حول یک محور می‌شود)

 

از گیربکس های رایج مورد استفاده در صنعت می تواند به موارد زیر اشاره نمود :

 

 

گیربکس حلزونی (Worm Gearbox)


یکی از پرکاربرد ترین کاهنده های سرعت و افزایش قدرت گیربکس حلزونی می باشد. این گیربکس در بازار با نام گیربکس ۹۰ درجه نیز شناخته می شود و به دلیل صدای کم و اندازه کوچک و راندمان کاری بالا یکی از پر استفاده ترین گیربکس ها می باشد. گیربکس حلزونی متشکل از دو چرخ دنده ساده و ماردون می باشد. در گیربکس حلزونی به علت استفاده از چرخ دنده های برنجی و فولادی دارای صدای بسیار پایین و رو به صفر است که این امر علاوه بر پایین بودن صدا راندمان کاری بالا را دارا می باشد.  از اجزای این گیربکس می توان به شافت ، بلبرینگ و یک هاب کروی شکل اشاره نمود .مکانیسم عمل و انتقال قدرت در این گیربکس به وسیله درگیری محور و چرخ دنده ی حلزونی با یکدیگر صورت می گیرد. از مزایای گیربکس حلزونی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • نصب آسان
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • راندمان و گشتاور خروجی بالا
  • گشتاور و سرعت متنوع و راه اندازی نرم
  • صدای کم

 

 

گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم (Helical Gearbox)


گیربکس هلیکال یکی دیگر از انواع گیربکس های صنعتی می باشد که به عنوان گیربکس شفت مستقیم نیز شناخته می شود. راندمان کاری این گیربکس در حدود 90 درصد می باشد. در ساختمان داخلی گیربکس حلزونی، فقط از یک نوع چرخ دنده استفاده شده است، ولی در گیربکس های هلیکال اجزاء تشکیل دهنده متغیر هستند و متناسب با کاربرد و میزان انتقال دور به صورت چند محوره تولید می شوند. در بعضی موارد این گیربکس ها به صورت گرانویل پینیون تولید می شوند که علاوه بر توانایی انتقال گشتاور قادر به تغییر جهت ۹۰ درجه  گشتاور ورودی هستند.

از انواع گیربکس هلیکال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گیربکس هلیکال پایه و فلنج
  • گیربکس هلیکال یک طبقه یا چند طبقه
  • گیربکس هلیکال پایه دار یا گیربکس فلنج دار
  • گیربکس هلیکال به همراه گلدانی خروجی

 

 

گیربکس آویز (Parallel Shaft Gearbox)


گیربکس آویز یا شافت موازی نوعی از موتورهای دنده ای هستند که با کمک چرخ دنده کاهش سرعت را انجام می دهند. بدلیل اینکه شفت موتور و شفت کاهنده سرعت روی صفحات موازی قرار دارند، گیربکس آویز را شفت موازی نیز می نامند همین مزیت باعث شده است که این نوع گیربکس مسطح باشد و برای کاربردهایی در فضای محدود ایده‌آل هستند.

گیربکس های آویز به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند :

  • دنده مستقیم Spur gears
  • دنده مارپیچ Helical gears
  • دنده دوبل مارپیچ Double helical gears

مزایای گیربکس آویز یا شافت موازی

  • طراحی جمع و جور 
  • توان تا 200 کیلو وات و گشتاور اسمی برای کاهنده سرعت تا 20000 نیوتن متر
  • مقاومت در برابر گشتاور بالا و نیروهای شعاعی زیاد 
  • لرزش کم و در نتیجه سطح سر و صدای کم
 
 
 
گیربکس کرانویل پینیون (Crown Wheel Pinion Gearbox)


گیربکس کرانویل پینیون از دو بخش به نام های کرانویل و پینیون که با یکدیگر زاویه 90 درجه می سازند و تعدادی چرخ دنده هرزگرد هلیکال تشکیل می شوند. پینیون محوری است که مستقیم با موتور ارتباط دارد، سر آن دارای دنده‌ های مارپیچ مخروطی است و همان‌طور که از انتهایش، حرکت دورانی موتور را دریافت می‌کند، از قسمت دنده مارپیچی خود نیز، این حرکت را به کرانویل انتقال می دهد.

کرانویل در اصل چرخی است که در یک لبه آن دارای دنده‌هایی مارپیچ و بشکل مخروطی است که با دنده‌های پینیون درگیر شده و با محور خروجی گیربکس در ارتباط است. در واقع عملکرد سیستم کرانویل پینیون فراهم ساختن یک نسبت دائمی کاهش سرعت و همچنین چرخش 90 درجه ای مسیر گشتاور انتقالی می باشد.

ورودی گیربکس پینیون کرانویل یا بصورت هالو شافت است که الکتروموتور بصورت مستقیم بر روی گیربکس ها کوپله می شود و یا بصورت شافت دار می باشد که اتصال موتور و گیربکس بصورت چرخ زنجیر ، چرخ تسمه یا کوپلینگ برقرار است.

انواع گیربکس کرانویل پینیون

  • گیربکس‌های کرانویل پینیون هیپوئید (Hypoid)
  • گیربکس‌های کرانویل پینیون صفر
  • گیربکس‌های کرانویل پینیون مارپیچ
  • گیربکس‌های کرانویل پینیون مستقیم

 

 

گیربکس خورشیدی (Planetary Gearbox)


گیربکس های خورشیدی از یک چرخدنده مرکزی که دنده خورشیدی نامیده می شود تشکیل شده است این چرخ دنده مرکزی توسط سه عدد چرخدنده دور تا دور آن احاطه شده است. این چرخدنده ها را پینیون یا چرخدنده هرزگرد نیز می نامند. پینیون ها و چرخدنده مرکزی توسط یک بازو به همدیگر وصل هستند. این سه جزء یک طبقه از گیربکس خورشیدی را تشکیل می دهند که تمامی این اجزا بر روی صفحه ای قرار دارد که کریر نامیده می شود. پینیون ها درون یک رینگ دندانه دار می چرخند و حرکت دورانی دارند. نیروی محرک به چرخدنده مرکزی منتقل می شود و باعث چرخش پینیون ها می شود. حرکت سیاره ها باعث چرخش بازو می شود و نیرو و گشتاور را منتقل می کند.

هر طبقه گیربکس خورشیدی دور را تا حدود 1:7 کاهش می دهد و در نتیجه به همان نسبت باعث افزایش گشتاور می شود. گیربکس  خورشیدی معمولا از یک تا چهار طبقه تشکیل شده است و برای دورهای خیلی پایین بجای طبقه پنجم از طبقه زاویه ای (90 درجه) استفاده می کنند.

گیربکس دور متغیر


گیربکس های دور متغییر (Variable Speed Drive) دسته ای از گیربکس های صنعتی هستند که قابلیت تغییر دور در آنها از کم به زیاد است. به این دسته از گیربکس ها ،گیربکس دورمتغیر معرفی شده است. گاهی اوقات نیاز به یک دور ثابت در صنعت وجود دارد، در اینگونه موارد از الکتروموتور و گیربکس معمولی استفاده می شود. در حالیکه خیلی از مواقع نیاز است که یک گیربکس با دور نسبی داشته باشیم، در این مواقع پیشنهاد می شود که از گیربکس دور متغیر استفاده شود. استفاده از این گیربکس ها باعث می شود استفاده از اینورتر کمتر احساس شود و بدون افت توان موتور، دور موتور گیربکس تعیین گردد.

انواع گیربکس دور متغیر

گیربکس دور متغیر بر اساس نوع طراحی به سه دسته تقسیم بندی می شود:

  1. گیربکس دور متغیر تسمه پولی
  2. گیربکس دور متغیر واریاتور
  3. گیربکس دور متغیر هیدرولیکی

 

 

گیربکس اکسترودر


گیربکس اکسترودر یکی از اجزای اصلی سیستم محرک دستگاه اکسترودر در فرآیند اکستروژن است. اکستروژن یک از روش‌های تولید متداول حجمی جهت ساخت قطعات و شکل‌دهی انواع مواد شامل فلزات، مواد پلاستیکی و پلیمرها، مواد غذایی و همچنین سرامیک‌ها است. به صورت کلی در فرآیند اکستروژن، مواد اولیه تحت فشار و پرس درون قالب اکستروژن فشرده شده و قطعه به شکل سطح مقطع قالب تولید می‌شود.

گیربکس اکسترودر ها با گشتاوربالایی که تولید می کنند سبب می شوند تا عملیات قالب گیری و ساخت پلاستیک راحت تر شود . گیربکس‌های اکسترودر در حقیقت گیربکس صنعتی شافت موازی و یا گیربکس کرانویل می باشد ولی باید به این نکته اشاره کرد که این گیربکس ها برای اکسترودر بهینه سازی شده است تا تحمل بار های محوری داشته و از گشتاور بالایی برخوردار  باشد. الکتروموتور نیرو را به گیربکس منتقل میکند و سپس اکسترودر میتواند دور را کاهش داده و گشتاور را افزایش دهد.

 
 
 
انتخاب گیربکس های صنعتی

برای انتخاب گیربکس های صنعتی مورد نظر باید به نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • نوع و مشخصات موتور محرک گیربکس صنعتی
  • نوع اتصال بین الکتروموتور و گیربکس صنعتی
  • نوع ماشین انجام دهنده کار
  • دمای محیطی گیربکس
  • آرایش محورها
  • شرایط محیط (گردوخاک، رطوبت، یخبندان، استوایی و …)
  • شرایط محیطی از قبیل گرد و خاک، یخبندان، رطوبت، هوای استوایی و
  • مقدار بار شعاعی و مماسی
 
 
فروش انواع گیربکس های صنعتی
 

شرکت آذران پیشرو صنعت با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع گیربکس های صنعتی در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع گیربکس صنعتی با برند شرکت گیربکس شاکرین و گیربکس های تولیدی شرکت سهند اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع گیربکس های صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

 

فلایویل لیفتراک یکی از اجزای سیستم انتقال قدرت لیفتراک محسوب می‌شود. به عبارت دیگر باید گفت فلایویل از بخش‌های اصلی سیستم کلاچ در مجموعه انتقال قدرت است. انتقال قدرت در لیفتراک های با موتورهای احتراق داخلی، به معنی ارسال گشتاور موتور به چرخ‌ها از طریق مجموعه‌ای شامل کلاچ، گیربکس، دیفرانسیل و سیستم چرخ‌ها است. هریک از این موارد خود شامل یک سیستم پیچیده با قطعات مختلف می‌شوند. شروع  فرآیند انتقال قدرت اما از طریق فلایویل صورت می‌گیرد. کلاچ را می‌توان از ابتدایی‌ترین بخش مجموعه انتقال قدرت دانست و از این بین فلایویل اولین بخش از سیستم کلاچ است. البته فلایویل لیفتراک می‌تواند یک قطعه از گیربکس یا خود موتور لیفتراک نیز محسوب شود. چرا که این قطعه بین موتور، گیربکس و کلاچ قرار گرفته و تماس آن‌ها را برقرار می‌کند. بنابراین فلایویل نقش مهمی در این سیستم انتقال قدرت در لیفتراک دارد که در ادامه به بررسی دقیق تر آن می پردازیم.

فلایویل چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

فلایویل ( در انگلیسی FlyWheel یا Fly+Wheel) یک صفحه یا قطعه‌ای فلزی دایره‌ای شکل است که محیط بیرونی آن به صورت دندانه دار می باشد. بنابراین این قطعه در ظاهر، ماند چرخ دنده‌ای با دنده‌های ریز و سطح مقطع بزرگ می باشد. از فلایویل در تمام ابزار و ماشین آلات صنعتی به عنوان یک ذخیره کننده انرژی استفاده می‌شود. البته این انرژی تنها به حالت چرخشی و یا زاویه‌ای است. در واقع فلایویل توانایی دارد که نیروی گشتاور را در خود حفظ و منتقل کند. این قطعه در ماشین الات چرخ طیار نیز نامیده می‌شود.

فلایویل که در لیفتراک بین گیربکس و موتور قرار دارد نیروی چرخشی موتور را به جعبه دنده منتقل می‌کند. این قطعه در موتور با میل‌لنگ لیفتراک در ارتباط بوده و با چرخش میل‌لنگ چرخیده و گشتاور موتور را دریافت می‌کند. همچنین این قطعه ضمن انتقال انرژی به ذخیره مازاد آن نیز می‌پردازد. به این معنی که زمان بالا بودن تعداد احتراق‌ها و در نتیجه گشتاور موتور، انرژی مازاد را در خود ذخیره کرده و در مواقع افت انرژی از آن استفاده می‌کند. در واقع فایویل این ذخیره را در زمان انتقال انرژی و حین تنظیم و یکنواخت کردن میل لنگ انجام می‌دهد. بنابراین می‌توان وظایف فلایویل را به فرم زیر بیان نمود:

  • انتقال گشتاور موتور به گیربکس
  • یکنواخت کردن سرعت میل‌لنگ
  • ذخیره انرژی انتقالی جهت تنظیم سرعت

در واقع ذخیره انرژی توسط فلایویل به معنی دفع و دریافت ضربات موتور هنگام احتراق و پایین آمدن پیستون از نقطه مرگ بالا در سیلندر به نقطه مرگ پایین است. به این ترتیب که این ضربات به شکل نیروی ناهماهنگ و متغیر از پیستون و شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شوند. در نتیجه میل‌لنگ دارای سرعت گردش یکنواخت و منظم نیست. فلایویل از طریق قدرت ذخیره انرژی خود (اینرسی) ضمن جذب ضربات ناشی از این تغییرات سرعت میل‌لنگ را تنظیم می‌کند. یعنی سرعت مازاد را در خود ذخیره نموده زمان افت نیروی میل‌لنگ از آن استفاده می‌نماید.

ساختار فلایویل لیفتراک

فلایویل لیفتراک وزنه سنگینی است که انتهای میل لنگ قرار دارد. انتهای میل لنگ یک قطعه نعلبکی شکل دوار به نام فلنج وجود دارد و فلایویل روی این قطعه پیچ می‌شود. در مرکز فلایویل و فلنج سوراخ نچندان بزرگی وجود دارد که شفت ورودی گیربکس از آن عبور کرده و انتقال نیرو از این طریق به گیربکس صورت می‌شود. برای پیشگیری از اصطکاک این قطعات، در این سوراخ از یک بلبرینگ سوزنی یا بوش مخصوص استفاده می‌شود. اجزای فلایویل عبارتند از:

  • دنده رینگی
  • چرخ دنده اولیه
  • صفحه درایو
  • فنر داخلی
  • چرخ‌دنده ثانویه
  • بلبرینگ
  • فنر خارجی

ناگفته نماند که تمامی این اجزا درون صفحه‌های فلایویل هستند و ما آنچه از این قطعه می‌بینیم قطعه دیسک مانندی با تعدادی سوراخ برای محل پرچ‌ها و پیچ‌های اتصال به میل‌لنگ و شافت آن و کلاچ و دیسک صفحه آن است. این قطعه از جنس چدن خاکستری ساخته می‌شود تا مقاومت لازم را در برابر ضربات داشته باشد. نکته مهم در ساخت این قطعه، صاف و صیقلی بودن سطوح آن و تاب نداشتنش است. به طوری که تعادل آن به خوبی حفظ شود. اندازه فلایویل به نوع موتور و ابعاد آن، تعداد سیلندرها و تعداد احتراق‌ها بستگی دارد. به این ترتیب که هرچه تعداد سیلندرها در موتور بیشتر باشد فلایویل کوچکتر خواهد بود. چرا که تعداد بیشتر سیلندر به معنای احتراق بیشتر در نتیجه انتقال قدرت یکنواخت‌تر به میل‌لنگ است. بنابراین وظیفه فلایویل در این مواقع سبکتر شده و نیاز به ذخیره و تنظیم انرژی کاهش می‌یابد، پس کوچکتر طراحی می‌شود.

طرز کار فلایویل لیفتراک

در موتورهای چند سیلندری که احتراق‌ها متوالی و تقریبا بدون فاصله صورت می‌گیرند، تولید قدرت به نحوی است که گاهی این روند با هم همپوشانی داشته و در زمان تولید آن‌ها تداخل ایجاد می‌شود. به این معنی که با پایین آمدن یک پیستون و رسیدن آن به نقطه مرگ پایین، ممکن است پیستون دیگر نیز بلافاصله پایین آمده و به میل‌لنگ نیرو وارد کند. به این ترتیب در یک لحظه ازدیاد نیرو به دلیل این همپوشانی داریم. اما در مواقعی که پیستون‌ها متوالی به سمت بالا و نقطه مرگ بالا می‌روند هیچ یک نیرویی تولید نکرده و میل‌لنگ با کاهش نیرو مواجه می‌شود. این نوسان، گشتاور میل‌لنگ را ناهماهنگ و غیریکنواخت می‌کند. عدم تنظیم و هماهنگی نیروها و گشتاور میل‌لنگ در موتور، در صورت انتقال با همان شکل، ایجاد ضربات محکم در لیفتراک می‌کند. بنابراین نیاز به یک واسطه جهت ایجاد این هماهنگی است.

علت خرابی فلایویل لیفتراک چیست؟

از آنجایی که این قطعه وظیفه دارد تا ارتعاشات میل لنگ را خنثی کند، در هنگام رانندگی با لیفتراک هایی که دیسک و صفحه ضعیف تری دارند، راننده مجبور به فشردن بیشتر پدال گاز است تا بر لرزش لیفتراک غلبه کند. این موضوع مهم ترین عامل خرابی فلایویل است و ممکن است به دیگر قطعات گیربکس نیز آسیب برساند. در موارد دیگر علت اصلی خرابی فلایویل و زمان تعویض آن به دلیل فرسودگی دندانه های آن است که عملکرد روز اول را از خود نشان نمی‌دهد.

فروش فلایویل لیفتراک

اکثر شرکت ها و یا کارخانجاتی که قطعات و لوازم یدکی لیفتراک را بدون در نظر گرفتن منبع تامین کننده قطعه، خریداری نموده اند، بیشتر وقت ها موفق به خرید قطعات لیفتراک با کیفیت نشده اند و همین امر باعث مستعمل شدن سریع قطعه مورد نظر و یا آسیب به قسمت های دیگر لیفتراک شده است. برای اجتناب از این امر، دارندگان لیفتراک بایستی لوازم و قطعات یدکی خود را از تامین کنندگان معتبر و نام آشنا خریداری نمایند تا علاوه بر خرید قطعه با کیفیت و اورجینال از ضمانت و خدمات پس از فروش نیز برخوردار گردند.

شرکت آذران پیشرو صنعت با حذف واسطه های موجود و عرضه کالا و ارائه محصولات با شرایط مناسب از جمله قیمت های رقابتی  در حوزه های کاری تجهیزات انبارداری با رعایت استاندارد های مربوطه می باشد. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات ماشین آلات صنعتی از جمله قطعات لیفتراک را تامین نماید.

خرید بدون واسطه قطعات لیفتراک این امتیاز را برای خریداران این نوع محصولات فراهم مینماید تا علاوه بر پرداخت هزینه های پایین تر قطعات اورجینال را برای دستگاه خود خریداری نمایند که این مسئله در دراز مدت باعث کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری لیفتراک می شود.

 از جمله قطعات لیفتراک که در این شرکت عرضه می گردد می توان به لوازم مصرفی برند های معتبر جهانی از قبیل: لوازم موتوری، لوازم گیربکس ،انواع فیلتر لیفتراک، واشر ها و کاسه نمد های اصلی، شیلنگ ها و اتصالات هیدرولیک، انواع لاستیک و الحاقی ، شاخک ها،  انواع باطری لیفتراک، شارژر و انواع بلبرینگ اشاره نمود.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت