هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

شرکت هایپرصنعت (HyperSanat) با سالها تجربه در زمینه ی تهیه و توزیع و تامین قطعات انواع لیفتراک از جمله :

لیفتراک کوماتسو KOMATSU ژاپن

لیفتراک تویوتا TOYOTA ژاپن

لیفتراک هیوندا HYUNDAI کره جنوبی

لیفتراک دوو DAEWOO کره جنوبی

لیفتراک لینده LINDE آلمان

لیفتراک هایستر HYSTER

لیفتراک یونگ هاینریش JUNGHEINRICH آلمان

لیفت تراک سهند فیات او ام FIAT – OM ایتالیا

لیفتراک نیسان NISSAN ژاپن

و ....

از فعالترین فروشگاهها می باشد و در این راستا قطعات و لوازم یدکی اورجینال انواع لیفتراک با تضمین کیفیت تحویل مشتریان خود داده است. با توجه به اینکه کیفیت برتر باعث افزایش بهره وری و سهم فروش در بازار به صورت دراز مدت و پایدار و هم چنین بقاء و موفقیت یک فروشگاه می شود لذا محصولات ارائه شده دارای بهترین کیفیت می باشد که این شرکت با این رویه توانسته است نظر مشتریان خود را جلب نماید.

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لاستیک لیفتراک (Forklift Tire) را می توان بخشی از شاسی لیفتراک دانست که توسط رینگ لیفتراک به آن متصل شده است. لاستیک لیفتراک همواره با سطح زمین در تماس است و بعلت اینکه در لیفتراک برای حمل بار با تناژهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

انواع لاستیک  لیفتراک

انتخاب لاستیک  لیفتراک با توجه به موقعیت بکار گیری این وسیله متفاوت می باشد. این نوع لاستیک  در سه نوع لاستیک  توپر، بادی و پلی اوتان تولید و به بازار عرضه می گردد. لاستیک  بادی لیفتراک معمولا برای تناژهای بالا و همچنین در مواردی که لیفتراک در محیطهایی خارج از سوله استفاده می شود بکار میرود. داخل این لاستیک  ها از هوا پر شده است بنابراین حالت الاستیکی داشته و میتوان کمی از ضربات ناشی از استفاده از لیفتراک در زمین های ناهموار را خنثی نماید.

در طرف مقابل اگر لیفتراک در داخل سالن بکار گرفته شود توصیه بر این است که از لاستیک  های توپر استفاده گردد. لاستیک  توپر لیفتراک دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشد . از مزایای لاستیک  توپر لیفتراک می توان به طول عمر بالا، مقاومت در محیطهایی که در آنها از فلز و شیشه استفاده می شود و همچنین در محیطهایی که امکان وجود مواد اسیدی در کف آن وجود دارد استفاده از این لاستیک  ها برتری خاصی نسبت به لاستیک های بادی دارن . از معایب این لاستیک توپر می توان به هزینه خرید بالای آن نسبت به نوع بادی آن، انتقال ضربات ناشی از ناهمواری های زمین به اپراتور و خود دستگاه زمانیکه از لیفتراک در محیط های باز و ناهموار استفاده می شود نام برد.

نوع سوم لاستیک  هایی که در تجهیزات انبارداری استفاده می شود می توان به چرخ های پلی اورتان اشاره نمود که بیشتر در جک پالت و پالت تراک ها، استاکرهای برقی و دستی و همچنین ریچتراک ها اشاره نمود . این نوع لاستیک  بندرت در لیفتراک مورد استفاده قرار میگیرد.

سایز لاستیک لیفتراک

همانند لاستیک  های خوردرویی لاستیک  های توپر و بادی لیفتراک نیز دارای سایزهای متفاوتی می باشند و به صورت استاندارد برای تناژهای مختلف توسط شرکت های تولید کننده لیفتراک استفاده می شوند . در حالت استاندارد و جز موارد خاص می توان از روی تناژ لیفتراک سایز لاستیک  آن را حدس زد که در جول زیر برای لیفتراک های مختلف آورده شده است.

ردیف

نوع لیفتراک

سایز لاستیک جلو لیفتراک

سایز لاستیک عقب لیفتراک

1

لاستیک  لیفتراک 1.5 تن

6.50-10-14PR

5.00-8-10PR

2

لاستیک  لیفتراک 1.8 تن

6.50-10-14PR

5.00-8-10PR

3

لاستیک  لیفتراک 2 تن

6.50-10-14PR

5.00-8-10PR

4

لاستیک  لیفتراک 2.5 تن

8.15-15-14PR

6.50-10-12PR

5

لاستیک  لیفتراک 3 تن

8.15-15-14PR

6.50-10-12PR

6

لاستیک  لیفتراک 3.5 تن

8.15-15-14PR

6.50-10-12PR

7

لاستیک  لیفتراک 4 تن

8.25-15-20PR

7.00-12-14PR

8

لاستیک  لیفتراک 5 تن

8.25-15-20PR

7.00-12-14PR

9

لاستیک  لیفتراک 7 تن

8.25-15-14PR

8.25-15-14PR

10

لاستیک  لیفتراک 10 تن

9.00-20-14PR

9.00-20-14PR

PR تعداد لایه های تشکیل دهنده لاستیک  لیفتراک می باشد.

تولید کنندگان لاستیک لیفتراک

شرکت های معتبر بسیاری از سراسر جهان در زمینه طراحی، تولید و عرضه انواع لاستیک لیفتراک فعالیت دارند. از آن جمله می توان به شرکت های کره ای، ژاپنی، آلمانی، تایوانی و چینی اشاره نمود. از برندهای رایج لاستیک  لیفتراک می توان به لاستیک  لیفتراک تیرون، لاستیک  لیفتراک سومیتومو، لاستیک  لیفتراک البرز، لاستیک  لیفتراک نکسن، لاستیک  لیفتراک سالیدتراک و ... اشاره نمود.

فروش لاستیک لیفتراک

در زمینه فروش لاستیک لیفتراک هایپر صنعت تبریز سعی بر ارائه بهترین برندهای موجود در بازار با کیفیت بالای و تاریخ بروز و همچنین ضمانت و گارانتی فروش نموده است. محصولات این شرکت در اسرع وقت به اقصی نقاط کشور از طریق انبارهای این شرکت واقع در تبریز و تهران ارسال می گردد. برای اینکه انتخاب این لاستیک  ها برای مشتریان گرامی فراهم باشد برندهای مختلف موجود برای مصرف کنندگان این نوع محصول پیشنهاد می شود. جهت دریافت قیمت، ارسال مشخصات فنی و مشاوره در زمینه خرید لاستیک لیفتراک می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

لاستیک لیفتراک

انواع لاستیک لیفتراک (لاستیک لیفتراک

لاستیک لیفتراک یکی از مهمترین اجزای یک دستگاه لیفتراک می‌باشد و از آنجا که لیفتراک همانند خودرو سیستم تعلیق ندارند بخش زیادی از ارتعاشات وارده به دستگاه و اپراتور توسط لاستیک لیفتراک جذب شده و مانع انتقال ارتعاشات به اپراتور می‌گردد. به همین دلیل کیفیت و نوع لاستیک لیفتراک از اهمیت بالایی برخوردار است .

لاستیک استفاده شده در یک لیفتراک باتوجه به شرایط محیط کار لیفتراک، طراحی و تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد .

لاستیک لیفتراک یکی از مصرفی‌ترین قطعات این دستگاه می‌باشد که با توجه به شرایط و محیط کار لیفتراک دارای دو نوع لاستیک بادی و لاستیک توپر( لاستیک سنگی ) است.

لاستیک بادی لیفتراک 

در لیفتراک‌ها معمولا از لاستیک بادی استفاده می‌شود چرا که در هنگام استفاده از لیفتراک در سطوح ناهموار خاصیت جذب ارتعاش وارده به لیفتراک را دارد و باعث راحتی بیشتر اپراتور در هنگام کار طولانی می‌شود.

استفاده از تایرهای بادی در محیط‌های کاری که اشیاء خورنده و یا تیز و برنده دارند باید پرهیز نمود. این محیط‌ها باعث فرسایش سریع لاستیک و یا پنچر شدن آن می‌شود .

باد تایرها با توجه به فصل و درجه حرارات محیط کار بایستی به صورت روزانه تنظیم گردد تا از فرسایش بیش از اندازه تایرها جلوگیری گردد.

یکی دیگر از مشکلاتی که در اثر تنظیم نبودن باد لاستیک‌های لیفتراک ایجاد می‌گردد عدم فرمان‌پذیری درست لیفتراک و مشکل در هدایت لیفتراک می‌باشد که گاها خسارت مالی و حتی خسارت جانی بهمراه خواهد داشت.

لاستیک لیفتراک اپال ماشین

لاستیک توپر لیفتراک( لاستیک سنگی

همانطور که از نام این محصول مشخص است، به صورت توده‌ای فشرده از لاستیک ساخته می‌شود. از لاستیک‌های توپر معمولا برای کار در سطوح کاملا صاف و هموار استفاده می‌شود چرا که خاصیت ارتجاعی کمی دارند.

لاستیک‌های توپر در محیط‌های کاری که مواد خورنده و یا اشیاء تیز و برنده وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند چراکه مشکل پنچر شدن ندارند و این ویژگی از محاسن لاستیک‌های توپر می‌باشد. اما انتقال ارتعاشات به اپراتور و لیفتراک از معایب استفاده از این لاستیک‌ها است .

سایز لاستیک لیفتراک 

سایز لاستیک لیفتراک ( لاستیک ) با توجه به تناژ لیفتراک متفاوت می‌باشد.

در لیفتراک‌های 1 تن الی 5 تن سایز تایرهای جلو و عقب با هم متفاوت می‌باشد و معمولا سایز لاستیک‌های عقب کوچکتر از سایز لاستیک‌های جلو می‌باشد و در تناژهای بالای 5 تن معمولا سایز تایرهای عقب و جلو یکسان می‌باشد .

شناخت اعداد حک شده بر روی لاستیک لیفتراک

تناژ لیفتراک

سایز لاستیک عقب لیفتراک

سایز لاستیک جلو لیفتراک

لیفتراک 1.5 تن

5.00 – 8

6.5 – 10

لیفتراک 1.8 تن

5.00 – 8

6.5 – 10

لیفتراک 2 تن

6.00 – 9

7.00 – 12

لیفتراک 2.5 تن

6.00 – 9

7.00 – 12

لیفتراک 3 تن

6.50 – 10

28*9 – 15

لیفتراک 3.5 تن

6.50 – 10

28*9 – 15

لیفتراک 4 تن

7.00 – 12

250 – 15

لیفتراک 5 تن

7.00 – 12

250 – 15

لیفتراک 6 تن

7.00 – 12

250 – 15

لیفتراک 7 تن

8.25 – 15

8.25 – 15

لیفتراک 8 تن

9.00 – 20

9.00 – 20

لیفتراک 10 تن

9.00 – 20

9.00 – 20

هر یک از اعداد حک شده بر روی تایر نشان دهنده یکی از ابعاد و ویژگی‌های تایر می‌باشد که با توجه به استانداردهای کمپانی و کشور تولید کننده کمی متفاوت است در این بخش از مقاله سعی شده به صورت جامع به معرفی و شناخت این اعداد پرداخته شود .

  • سایز    10 6.50

6.50  :  پهنای سطح مقطع لاستیک ( بر حسب اینچ )

10  : قطر رینگ ( بر حسب اینچ )

  •  سایز :  15 9  × 28

28 : قطر خارجی لاستیک ( بر حسب اینچ )

9  : پهنای سطح مقطع لاستیک ( بر حسب اینچ )

15 : قطر رینگ ( بر حسب اینچ )

  •  سایز : 7.00 12 / 5.0

7.00 : پهنای سطح مقطع لاستیک ( برحسب اینچ )

12  : قطر رینگ ( بر حسب اینچ )

5.0  : پهنای رینگ ( بر حسب اینچ )

 تاریخ تولید لاستیک لیفتراک

معمولا تاریخ تولید تایرهای لیفتراک به صورت یک عدد 4 رقمی بر روی لاستیک حک می‌شود که دو رقم اول نمایانگر هفته تولید و دو رقم دوم نمایانگر سال تولید می‌باشد.

به عنوان مثال، تاریخ 0621 : یعنی تاریخ تولید هفته ششم از سال 2021 می‌باشد .

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

رادیاتور لیفتراک

در تمامی موتورهایی که با سوخت فسیلی کار می کنند، در اثر احتراق موتور حرارت تولید می شود که این امر باعث بالا رفتن دمای موتور می گردد. بالا رفتن دما در موتورهای درون سوز باعث میشود مقداری از انرژی حاصل از احتراق سوخت به گرما تبدیل شده و از بین برود. با وجود تمام پیشرفت های که در زمینه تولید موتور صورت گرفته هست راندمانی در حدود 45 درصد برای این نوع موتورهای میتوان متصور شد.

از سیستم هایی که برای کنترل دمای موتور استفاده می شود می توان به سیستم خنک کننده موتور اشاره نمود . این سیستم شرایطی را فراهم می نماید تا موتور لیفتراک در دمای تعریف شده استاندارد خود کار نماید و مانع تغییرات دمایی خارج از محدوده استاندارد شود.

 

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده سیستم خنک کننده لیفتراک و همچنین شناسایی عیوب آن و اقدام به موقع برای رفع این عیوب یکی از مهمترین نکاتی است که باید مالک لیفتراک بایستی بخوبی با آنها آشنا باشد. بدلیل ارتباط مستقیم سیستم خنک کننده با موتور در صورت عدم بازدید به موقع سیستم خنک کننده و رفع مشکلات آن، در عملکرد موتور لیفتراک اختلال ایجاد شده و یک افزایش دمای ناخواسته باعث تحمیل هزینه‌های چند میلیون تومانی برای بازسازی و احیا مجدد موتور را شامل شود.

اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده سیستم خنک کننده موتور لیفتراک را می توان بصورت زیر بیان نمود :

  • پروانه موتور لیفتراک
  • ترموستات لیفتراک
  • رادیاتور لیفتراک
  • شیلنگ های رادیاتور  لیفتراک
  • واتر پمپ لیفتراک

سیستم های خنک کاری به دو دسته سیستم خنک‌کاری با هوا، سیستم خنک‌کاری با مایع تقسیم بندی می شوند. در سیستم خنک کاری با مایع، آب و یا هر سیالی که در این سیستم استفاده می شود در طول موتور گردش می کند و هنگامیکه گرمای موتور را به خود جذب کرد به سمت رادیاتور  لیفتراک هدایت می شود. وظیفه رادیاتور لیفتراک هم انتقال گرما به هوای اطاف خود می باشد. برخلاف خودروهای سواری که در جلو ماشین قرار دارند و از جریان هوا برای خنک کاری بهره می گیرند، در لیفتراک، رادیاتور  در پشت دستگاه قرار گرفته است و برای عملیات خنک کاری مایع از پروانه لیفتراک بهره گرفته می شود که به محور خودرو متصل شده است و با شروع بکار موتور عملیات خنککاری را انجام می دهد.

جنس رادیاتور ها متفاوت است، از جمله می‌توان به رادیاتور های آلومینیومی، فولادی، مسی و چدنی اشاره کرد.

به‌طور کلی رادیاتور  لیفتراک یک نوع مبدل حرارتی است که گرما را از سیال یعنی آب داغ در سیستم حرارتی گرفته و به محیط از طریق تماس سطحی با هوا و از طریق تابش گرمایی انتقال می‌دهد. بهترین گرینه برای استفاده در رادیاتور  لیفتراک، مس می باشد، که از مزایای آن می توان به بازده حرارتی بالا و عدم زنگ زدگی اشاره نمود ولی بدلیل قیمت بالا استفاده از آلومینیوم رایج تر و بصرفه تر می باشد.

رادیاتور  لیفتراک آلومینیومی نسبت به نوع مسی ارزان‌تر و همچنین وزن آن کمتر است. مقاومت این فلز هم مقابل زنگ‌زدگی در اثر مجاورت با آب بیشتر است و عمر طولانی‌تری هم دارد. مجموع این دلایل سبب شده که از این فلز در ساخت رادیاتور ها استفاده کنند. برخی رادیاتور ها را از جنس مس هم می‌سازند.

 

 

با کارکرد لیفتراک و با گذر زمان و بدلیل اینکه رادیاتور  لیفتراک با آب بصورت مستقیم تماس دارد، نقاط پوسیده و فرسوده ممکن است در آن ایجاد شده و باعث نشتی هایی بر رادیاتور  گردد و همچنین بدلیل ناخالصی های موجود در آبی که برای رادیاتور  استفاده می شود رسوب داخل رادیاتور پدیدار می گردد.

به دلیل کارکرد لیفتراک در محیطهای مختلف آسیب دیدن، سوراخ شدن و یا نشتی رادیاتور تنها مختص رادیاتورهای فرسوده نمی باشد، سنگ ها و یا اشیای مختلف دیگری که ممکن است به رادیاتور  لیفتراک پرتاب شود، می تواند موجب سوراخ شدن و یا نشتی رادیاتورهای سالم نیز گردد.

در بیشتر موارد برای صرفه جویی در هزینه ها جایگزینی رادیاتور  جدید مقرون به صرفه نمی باشد و بهترین راه حل در صورت تشخیص کارشناس لیفتراک، تعمیر رادیاتور می باشد. تعمیر رادیاتور  لیفتراک توسط واحد فنی آذران پیشرو صنعت انجام شده و با ضمانت کارکرد تحویل مشتری داده می شود. همچنین این شرکت در صورتیکه رادیاتور  لیفتراک قابل تعمیر نبوده و همچنین از بازار نیز قابل تامین نباشد آماده ساخت رادیاتور بر اساس ابعاد و مشخصات طبق نمونه رادیاتور  مستعمل می باشد.

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر  مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد.

در این راستا این شرکت با سالها تجربه در زمینه ی تهیه و توزیع و تامین قطعات انواع لیفتراک (لیفتراک سهند،لیفتراک تویوتا، لیفتراک کوماتسو  و …) از فعالترین فروشگاهها می باشد و قطعات و لوازم یدکی اورجینال انواع لیفتراک که از آن جمله می توان به رادیاتور لیفتراک اشاره نمود را با تضمین کیفیت تحویل مشتریان خود داده است و با ارائه محصولاتی با کیفیت بالا  توانسته است نظر مشتریان خود را جلب نماید.

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

فیلتر لیفتراک

مانند بیشتر دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی و حمل و نقل، در لیفتراک ها نیز از فیلتر در قسمت های مختلف قطعات اصلی استفاده میشود. امروز میخواهیم در مورد انواع فیلترهای لیفتراک و کارآیی آنها صحبت کنیمفیلترهای لیفتراک به چند دسته تقسیم میشوند:

فیلتر هوای لیفتراک

فیلتر هوای لیفتراک هم مانند سایر اجزای موتور لیفتراک دارای اهمیت فراوانی است و وجودش برای لیفتراک الزامیست و همانطور که از اسمش پیداست نقش فیلتراسیون هوا را برعهده دارد. فیلتر هوا بر سر راه هوای ورودی به موتور لیفتراک قرار می گیرد و ذرات ناخالص موجود در این هوای ورودی را به خود جذب میکند، همچنین وظیفه کنترل میزان هوای ورودی به موتور را نیز بر عهده دارد.

ذرات آلاینده بسیار زیادی درون هوا وجود دارد که می توانند به اجزای موتور لیفتراک شما آسیب برسانند و آنها را دچار فرسایش نمایند. سوپاپ ها، یاتاقان ها، رینگ های پیستون و همچنین بدنه سیلندرها از قطعاتی هستند که به راحتی مورد فرسایش قرار می گیرند. این ذرات که باعث آسیب به موتور می شوند عبارتند از گرد و غبار موجود در هوا، دوده، گرده، رطوبت و خیلی از ذرات مضر دیگر. فیلتر هوای لیفتراک هم وظیفه دارد از ورود این ذرات به داخل موتور و اجزای آن جلوگیری کند.


فیلتر سوخت لیفتراک

سوختی که وارد باک لیفتراک می شود چه از نوع بنزینی و چه از نوع دیزل (گازوئیل)، ممکن است در طول مراحل حمل و نقل، انبارداری یا حتی هنگام استفاده داخل باک دارای ناخالصی ها، مواد ریز میکروسکوپی یا مواد اضافه ای مثل آب، مواد خارجی و آلودگی، گردد. این مواد گاها ممکن است به حدی ریز و کوچک باشد که با چشم دیده نشوند.

از آنجا که نحوه ی عمل قطعات سیستم سوخت رسانی بسیار حساس است ، ورود هر گونه ناخالصی و آلودگی های ریز و درشت باعث صدمه رساندن و فرسایش سریع در این قسمت ها می شود. همچنین ورود آب نیز به این قسمت ها موجب زنگ زدگی و فرسایش قطعات سیستم سوخت رسانی و باعث کارکرد نامنظم موتور، نشر دود از اگزوز و کاهش توان موتور نیز می شود.

برای جلوگیری از این مخاطرات در سیستم سوخت رسانی از فیلتر سوخت لیفتراک استفاده می کنند، سوخت پس از پمپاژ از باک به فیلتر منتقل میشود تا آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها را از سوخت جدا کند و سوخت را در اختیار موتور جهت احتراق قرار دهد، سوخت خارج شده از فیلتر آماده احتراق می باشد و به سمت موتور هدایت می شود.

فیلتر های سوخت که عمل تصفیه را انجام میدهند عموما از نوع کاغذی هستند. بخش جدا کننده ی این فیلترها از نوعی کاغذ مخصوص ساخته شده و برای اینکه کارایی بیشتر و سطح موثرتری از فیلتراسیون را داشته باشد، آن را به صورت چین دار ساخته و درون یک محفظه‌ی فلزی قرار می دهند.


فیلتر روغن گیربکس لیفتراک

فیلتر گیربکس باید در زمان های معین تعویض شود. در سرویس گیربکس لیفتراک تنها تعویض روغن کافی نیست و باید کارتل گیربکس باز شده و فیلتر آن نیز تعویض و یا شستو شود. رسیدگی به فیلتر گیربکس بسیار مهم است. چون فیلتر گرفته، باعث عبور کمتر جریان روغن و اغلب باعث آسیب دیدن گیربکس میشود. بعضی از مدل های گیربکس امروزی، فیلتر در داخل گیربکس نصب شده و یا به عبارتی گیربکس های یک بار مصرف هستند چون با کثیف شدن و گرفته شدن فیلتر، عمر گیربکس نیز به پایان میرسد. بنابراین دقت تعویض به موقع روغن در این گیربکس ها عملا میتواند عمر گیربکس را در بر داشته باشد.


فیلتر روغن موتور لیفتراک

وظیفه فیلتر روغن موتور لیفتراک نیز مانند فیلتر هوا این است که باید ناخالصی های روغن موتور و براده های فلزی که از موتور جدا می شوند را بگیرد و مانع ورود آن ها به موتور لیفتراک شود. بعبارتی دیگر فیلتر روغن، روغن موتور را از تمام ذرات ناخالصی که برای موتور مضر است، پاکسازی می کند و نقش مهمی در سالم ماندن موتور و نیز پیستون ها و سیلندرها ایفا می کند.

چه زمانی روغن موتور لیفتراک را عوض کنیم؟

موتور به وسیله پمپ تعبیه شده در آن، روغن را به مخزنی هدایت می‌کند که فیلتر در آن قرار گرفته است. روغن از طریق سوراخ هایی که در بالای آن تعبیه شده وارد فیلتر و بخش پاک کنندگی خواهد شد. در پشت سوارخ‌های متعدد روی فیلتر یک دریچه ایمنی نیز وجود دارد که مانع از ورود آلودگی‌های خارجی می‌شود. این دریچه با فشار روغن کنار رفته و سپس بسته خواهد شد. روغن که از سوراخ‌های بالایی وارد شد، از دریچه ایمنی گذر کرد به قسمت اصلی فیلتر می‌رسد که از جنس سلولوزی یا الیاف مصنوعی است. روغن در این فیلتر‌ها کاملا تمیز و آلودگی احتمالی آنها از بین می‌رود سپس از طریق سوراخ‌های متعدد تعبیه شده در مرکز به استوانه میانی وارد می‌شود. روغن‌های انباشته شده در این قسمت با فشار از قسمت بالایی فیلتر که بخش خروجی نام دارد به سمت موتور حرکت خواهد کرد.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت