هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

شرکت هایپرصنعت (HyperSanat) با سالها تجربه در زمینه ی تهیه و توزیع و تامین قطعات انواع لیفتراک از جمله :

لیفتراک کوماتسو KOMATSU ژاپن

لیفتراک تویوتا TOYOTA ژاپن

لیفتراک هیوندا HYUNDAI کره جنوبی

لیفتراک دوو DAEWOO کره جنوبی

لیفتراک لینده LINDE آلمان

لیفتراک هایستر HYSTER

لیفتراک یونگ هاینریش JUNGHEINRICH آلمان

لیفت تراک سهند فیات او ام FIAT – OM ایتالیا

لیفتراک نیسان NISSAN ژاپن

و ....

از فعالترین فروشگاهها می باشد و در این راستا قطعات و لوازم یدکی اورجینال انواع لیفتراک با تضمین کیفیت تحویل مشتریان خود داده است. با توجه به اینکه کیفیت برتر باعث افزایش بهره وری و سهم فروش در بازار به صورت دراز مدت و پایدار و هم چنین بقاء و موفقیت یک فروشگاه می شود لذا محصولات ارائه شده دارای بهترین کیفیت می باشد که این شرکت با این رویه توانسته است نظر مشتریان خود را جلب نماید.

۱۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 اویل پمپ لیفتراک

اویل پمپ لیفتراک

قطعات زیادی در لیفتراک وجود دارند که با عملکرد درست خود به روشن شدن و حرکت کردن آن کمک می کند. اجزای لیفتراک همانند پمپ بنزین، شمع ها و وایر شمع ها، باتری، دینام و … همه باید به خوبی کار کنند تا  عملکر مطلوب را برای لیفتراک به ارمغان بیاورند.

موتور یا پیشرانه یکی از پیچیده ترین قسمت های هر لیفتراک است و معمولاً لیفتراک سازان برای بهبود عملکرد و راندمان آن تلاش زیادی انجام می دهند. قطعاتی که در پیشرانه لیفتراک وجود دارند در فشار و دمای کاری بالایی قرار دارند و سرعت حرکت این قطعات در پیشرانه بسیار بالاست. هنگامی که پیستون درون سیلندر حرکت می کند، بین این اجزای فلزی اصطکاک بسیار شدیدی اتفاق می افتد که این اصطکاک باعث مستهلک شدن قطعات و از بین رفتن آنها به مرور زمان می گردد. همچنین همانطور که می دانید وجود اصطکاک باعث تولید گرما نیز می شود و یکی از مهمترین وظایف روغن موتور خنک سازی همین قطعات است.

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/09/اویل-پمپ-لیفتراک.jpg

مهندسین طراح موتور لیفتراک برای جلوگیری از افزایش دما و همچنین فرسوده شدن قطعات پیشرانه از روغن ها مخصوص استفاده می کنند که در دمای بالا خصایت روان کنندگی خود را از دست نمی دهند. اما برای به جریان درآوردن روغن موتور در پیشرانه نیاز است تا از قطعه ای به نام پمپ روغن یا اویل پمپ استفاده شود. روغنی که در داخل کارتر وجود دارد با فشار توسط یک پمپ به قطعات پیشرانه رسیده و از اصطکاک شدید بین این قطعات و در نتیجه افزایش دمای آنهاجلوگیری می کند. به این پمپ که نقشی کاربردی در وسیله نقلیه بر عهده داشته و نیروی محرکه خود را توسط میل لنگ لیفتراک به دست می آورد، اویل پمپ یا پمپ روغن (به انگلیسی Oil Pump) گفته می شود.

عملکرد صحیح اویل پمپ در لیفتراک باعث افزایش طول عمر موتور و قطعات موجود در آن می شود و در صورتی که از نواقص احتمالی این قطعه حیاتی غافل شوید، خسارت بالایی را به وسیله لیفتراک شما وارد خواهد کرد.

اویل پمپ لیفتراک روغن را به سمت فیلتر روغن ارسال می کند و پس از عبور جریان روغن از درون فیلتر، این مایع به داخل مدار روغن کاری پیشرانه ارسال می شود. اویل نقشی بسیار مهم و حیاتی در لیفتراک دارد و هر گونه عیب یا از کار افتادگی آن منجر به بروز آسیب جدی به خودرو خواهد شد.

حرکت اویل پمپ از میل بادامک یا میل لنگ تامین می شود. در موتورهای میل بادامکی، چرخ دنده ای روی میل بادامک وجود دارد که محور اویل پمپ رابه حرکت در می آورد و این حرکت محور، باعث حرکت دلکو نیز می شود. در چنین مواردی هنگام باز و بسته کردن اویل پمپ بایستی به موقعیت چکش برق دلکو و وضعیت قرار گیری پیستون ها توجه کرد.

انواع اویل پمپ لیفتراک

پمپ های روغن یا همان اویل پمپ ها به سه دسته عمده تقسیم می شوند. پمپ های دنده ای که از طریق چرخش دو چرخ دنده هم انداره کار می کنند. در این پمپ ها روغن وارد پمپ شده و با قرار گرفتن میان چرخ دنده ها و بدنه پمپ به بیرون فرستاده می شود.

نوع دوم، پمپ های روتوری هستند که از نظر عملکرد شببیه پمپ های دنده ای هستند تنها با این تفاوت که در داخل آنها از یک یک چرخ دنده استفاده شده که در داخل یک روتور داخلی دوران می کند.

نوع سوم نیز اویل پمپ های سوزنی هستند که روغن در آنها توسط یک پلانجر و فنر به خارج ارسال می شود؛ البته این نوع پمپ ها بیشتر در موتور سیکلت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ روغن با تأمین روغن آن، موتور در حال کار را روغن کاری می کند. این روغن کاری باعث می شود تا قطعات فلزی موتور با یکدیگر در تماس نباشند. پمپ روغن در حین کار، گرمای اجزای موتور را نیز جذب می کند.

پمپ روغن با وجود اهمیتی که در لیفتراک دارد ممکن است که در اثر مرور زمان دچار فرسودگی و یا از کار افتادگی شود. این بدان معنی است که موتور و اجزای آن روغن کاری نخوااهند شد و آنچه واقعاً هنگام خراب شدن پمپ روغن اتفاق می افتد این است که اگر بلافاصله آن را تعویض نکنید، ممکن است آسیب شدید در موتور لیفتراک ایجاد شود. معمولاً پمپهای روغن تا زمانی که واقعاً خراب نشوند سرویس نمی شوند اما باید این نکته را به خاطر بسپارید که در صورت خرابی این قطعه پیشرانه لیفتراک شما به سرعت آسیب خواهد دید.

علائم خرابی اویل پمپ لیفتراک

علائم بسیاری وجود دارد که نشان دهند خرابی اویل پمپ لیفتراک است. برخی از علائم رایج عبارتند از: سر و صدای سوپاپ های خودرو، کاهش فشار روغن، افزایش دمای موتور و ایجاد سر و صدا توسط پمپ روغن. در ادامه چند نشانه رایج خرابی اویل پمپ را مرور خواهیم کرد.

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/09/اویل-پمپ-لیفتراک-2.jpg

کاهش فشار روغن یا روشن شدن چراغ چک موتور

فشار روغن توسط پمپ روغن تنظیم می شود. وقتی پمپ روغن خراب شود، فشار روغن در موتور شروع به کاهش می کند. معمولاً هنگام روشن شدن چراغ هشدار فشار روغن پایین، اولین علامت کاهش فشار روغن روی داشبورد شما خواهد بود.

هنگامی که این اتفاق می افتد، بررسی کنید که سطح روغن شما چقدر است. اگر خیلی کم است، روغن بیشتری اضافه کنید تا سطح روغن دوباره عادی شود. در صورتی که فشار روغن شما پس از این کار هنوز پائین باشد، این بدان معنی است که اویل پمپ روغن خراب است. قبل از وخیم تر شدن علائم، پمپ را سریعاً تعویض کنید.

افزایش دما در موتور

با وارد شدن روغن به موتور، این مایع به عنوان روان کننده عمل می کند و همچنین اجزای فلزی متحرک موتور را خنک می کند. هنگامی که پیشرانه خودرو روغن کافی دریافت نکرده باشد، این اجزای فلزی با هم در تماس زیادی بود و گرما تولید می کنند که موجب افزایش دمای موتور خودرو خواهد شد.

هنگامی که موتور لیفتراک بیش از حد گرم شود، می تواند به موتور و اجزای آن آسیب برساند. از آنجا که تعمیر این نوع صدمه بسیار هزینه بر، بهتر است بلافاصله با روشن شدن چراغ هشدار لیفتراک در اسرع وقت نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید.

سر و صدا سوپاپ ها

در سیستم سوپاپ قطعات مهمی وجود دارد که موتور را قادر به ادامه کار می کند. این اجزاء همگی به جریان روغن از طریق اویل پمپ بستگی دارند تا روغن کاری شوند. هنگامی که آنها به دلیل روغن کم، روغن کاری نشوند، عملکرد این اجزا مختل و متوقف می شود. با کاهش سطح روغن، سوپاپ ها نیز سر و صدای زیادی ایجاد می کند.

نویز پمپ روغن

پمپ روغن پر سر و صدا یک علامت نادر است، زیرا پمپ های روغنی فقط هنگامی که شروع به خرابی می کنند، سر و صدا می کنند. احتمالاً وقتی چنین اتفاقی بیفتد، صدای زیادی می شنوید، حتی وقتی لیفتراک در حالت درجا کار کردن باشد. این نشان می دهد چرخ دنده های داخلی پمپ فرسوده شده است، بنابراین شما نیاز به تعویض کل پمپ دارید.

فروش اویل پمپ لیفتراک

همانطور که در بالا ذکر شد اویل پمپ از اهمیت بالایی در لیفتراک برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از اویل پمپ تقلبی و یا استفاده از قطعه‌ای که مورد تائید نیست می‌تواند علاوه به آسیب جدی به لیفتراک شما باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری لیفتراک شود.

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر  مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

 پمپ حرکت لیفتراک یکی از اجزاء مهم در گیربکس لیفتراک می باشد و در سیستم های هیدرولیک بعنوان درایور استفاده می شوند. به طور کلی می توان گفت تمامی حرکت ها و عملکردهای موجود در لیفتراک توسط پمپ حرکت تامین می شود پمپ حرکت می تواند انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند (انرژی هیدرواستاتیک یعنی جریان ، فشار). این جریان با قدرت کافی برای غلبه بر فشار ناشی از بار در پمپ خروجی ایجاد می کند.در هنگامی کار پمپ هیدرولیک ، در ورودی پمپ خلاء  هوا بدلیل انرژی دورانی ایجاد می می شود، که همین امر باعث می شود مایع از مخزن وارد خط ورودی به پمپ گردد و با عمل مکانیکی این مایع به پمپ منتقل می شود و با این روال انرژی مکانیکی دورانی در پمپ حرکت به انرژی هیدرولیکی تبدیل می شود.

عملکرد خوب پمپ حرکت لیفتراک به بالا رفتن قدرت لیفتراک در حین کار کردن زیر بار و فشار های بالا کمک شایانی کرده و حداکثر قدرت موتور دریافتی را به چرخ ها منتقل کرده و لذت کار کردن با لیفتراک را در حین کار بالا می برد.

فروش پمپ حرکت لیفتراک

همانطور که در بالا ذکر شد پمپ حرکت لیفتراک از اهمیت بالایی در لیفتراک برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از پمپ حرکت تقلبی و یا استفاده از قطعه‌ای که مورد تائید نیست می‌تواند علاوه به آسیب جدی به لیفتراک شما باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری لیفتراک شود.

 

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/10/پمپ-حرکت-لیفتراک-2.jpg

 

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر  مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع پمپ حرکت لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به پمپ حرکت لیفتراک سهند ، پمپ حرکت لیفتراک تویوتا ، پمپ حرکت لیفتراک سپاهان ، پمپ حرکت لیفتراک دوو-دوسان، پمپ حرکت لیفتراک کوماتسو، پمپ حرکت لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

 در لیفتراک هایی که بصورت دنده اتوماتیک هستن یک قطعه ای در گیربکس لیفتراک به نام توربین گیربکس لیفتراک وجود دارد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گیربکس لیفتراک می باشد. این قسمت در لیفتراک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و خرابی آن می‌تواند در انتقال نیرو از موتور لیفتراک به گیربکس جلوگیری نموده و یا عملکرد آن را با اختلال مواجه نماید.

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/10/1.jpg

نقش توربین در گیربکس لیفتراک

در واقع باید بدانید که نقش توربین در گیربکس اتوماتیک لیفتراک، درست همانند نقش کلاچ است. و از این رو، آشنا بودن با علائم و نشانه‌های خرابی این قطعه در لیفتراک اهمیت زیادی برای رانندگانی دارد، که از این نوع ماشین آلات استفاده می نمایند.

دانستن علائم و نشانه‌های خرابی توربین لیفتراک می‌تواند از بروز هزینه‌ها و مشکلات بیشتر و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری لیفتراک جلوگیری نماید

وظیفه توربین گیربکس اتوماتیک در لیفتراک

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/10/torque-converter.jpg

در صورت اطلاع از نحوه کار گیربکس دستی، حتما از این موضوع اطلاع دارید که، رابط بین موتور و گیربکس، کلاچ لیفتراک هست. این عمل در گیربکس اتوماتیک از طریق ابزار جالبی به نام توربین گیربکس اتوماتیک لیفتراک انجام شده، که فرآیند حرکت لیفتراک را روان می‌کند.

در واقع توربین گیربکس لیفتراک یک بخش بسیار مهم و اثرگذار در گیربکس اتوماتیک محسوب می شود. که در خروجی گیربکس نصب و وظیفه انتقال قدرت از موتور به گیربکس را بر عهده دارد. اگر این قطعه حساس در لیفتراک خراب شود،

علائم خرابی توربین لیفتراک

یکی از نشانه های خرابی توربین لیفتراک در حین حرکت تقه زدن می باشد. و همچنین در بیشتر مواقع وقتی توربین لیفتراک خراب می شود لیفتراک با ضعف حرکت می کند یعنی حرکت اولیه خیلی کندی دارد. از دیگر مواردی که به اشتباه توربین لیفتراک را تعویض می نمایند این است که به اشتباه فکر می کنند که چون در سربالایی لیفتراک کندتر حرکت می کند حتما باید توربین لیفتراک را تعویض نمایند در صورتی که این کار اشتباه می باشد و در ابتدا باید حجم روغن گیربکس لیفتراک چک شود و بعد به وسیله دیاگ شیربرقی مختص به فشار ورودی روغن که به توربین لیفتراک مربوط است چک شود.

از دیگر نشانه های خرابی توربین لیفتراک صدای گیربکس می باشد، در این حالت، در زمان حرکت در توربین صداهایی شنیده می شود که اصلا عادی نیست. این صداها معمولاً به صورت ضربه‌ای بوده، و در زمان استارت و ابتدای گاز دادن در لیفتراک اتفاق می‌افتد. در بسیاری از موارد صدایی که بخاطر این حالت ایجاد می‌شود، به علت شل شدن پیچ‌های توربین بوده، و این شل بودن پیچ‌ها معمولاً به خاطر سهل انگاری در کارخانه رخ می‌دهد. برای حل این موضوع حتما به یک مکانیک حرفه‌ای مراجعه کنید.

یکی دیگر از عوامل خرابی توربین لیفتراک که شاید با آن تاکنون آشنا نبودید، روغن‌ریزی پشت پمپ است. این اتفاق نیز می‌تواند از دیگر علائم خرابی توربین در لیفتراک باشد. مشکل یاد شده سبب سوختن گیربکس خواهد شد، و می‌تواند مشکلات وحشتناکی را ایجاد کند. در بسیاری از مواردی که این اتفاق رخ می‌دهد. راننده دیر به این موضوع پی برده و قطعاتی مثل صفحات، باند و پیستون‌های داخل گیربکس به خاطر نبودن روغن می‌سوزند. روغن‌ریزی پشت پمپ می‌تواند، هزینه‌های بسیار گزافی را برای تعمیر لیفتراک ایجاد کند.

تعمیر توربین لیفتراک

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/10/transmission-torque-converter-500x500.jpeg

لیفتراک ها با اینکه می توانند به سهولت کار ما کمک کنند ، اما با مرور زمان و استفاده مداوم و عدم توجه به سرویس و نگهداری، این دستگاههای میتوانند با خرابی های جزئی یا کلی باعث دردسر شوند.

تعمیرات لیفتراک یکی از جمله مواردی است که در هنگام استفاده و نگهداری لیفتراک باید به آن توجه داشت. اگر لیفتراک شما خراب شود و یا دچار آسیب شود بدون شک باید جهت تعمیر آن به یک فرد متخصص مراجعه نمایید چرا که تعمیرات لیفتراک هم زمان بر است و هم نیاز به تخصصی بالایی دارد زیرا لیفتراک ها از اجزای پیچیده تری ساخته شدند.

واحد تعمیرات این مجموعه با دارا بودن پرسنلی با تجربه و کارآزموده توانسته اند در این عرصه فعالیت چشمگیری را از خودت نشان دهند و همواره در این امر می توانند همراه و پشتیبان شما باشند و شما را در این امر یاری می رسانند.

از جمله فعالیت هایی که در واحد تعمیرات این مجموعه صورت میگیرد به صورت زیر است :

  • تعمیرات تخصصی انواع توربین (تورک کانورتر) با ماشین آلات به روز
  • تولید، تعمیر و تراشکاری انواع قطعات گیربکس اتوماتیک لیفتراک
  • تعمیر و تقویت فولی های CVT
  • صفحات و فیلتر گیربکس های اتوماتیک
  • تامین قطعات گیربکس اتوماتیک لیفتراک

 

فروش توربین لیفتراک

همانطور که در بالا ذکر شد توربین لیفتراک از اهمیت بالایی در لیفتراک برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از استارت تقلبی و یا استفاده از قطعه‌ای که مورد تائید نیست می‌تواند علاوه به آسیب جدی به لیفتراک شما باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری لیفتراک شود.

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر  مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع توربین لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به توربین لیفتراک سهند ، توربین لیفتراک تویوتا ، توربین لیفتراک سپاهان ، توربین لیفتراک دوو-دوسان، توربین لیفتراک کوماتسو، توربین لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

میل لنگ لیفتراک

میل لنگ لیفتراک

حرکت در یک لیفتراک حاصل همکاری قطعات مختلفی است که هر یک از آنها از بزرگ و کوچک نقشی متفاوت و کلیدی بازی می کنند و نبود هر کدام از آنها نیز می تواند مانع از به راه افتادن لیفتراک شود. یکی از قطعات مهمی که انرژی به دست آمده از موتور را نیرویی برای حرکت لیفتراک تبدیل می کند میل لنگ نام دارد.

میل لنگ لیفتراک قطعه‌ای در موتور لیفتراک می باشد که حرکت خطی پیستون‌ها را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند.

 

وظیفه میل لنگ در موتور لیفتراک

میل لنگ یکی از قطعاتی است که در موتور و حرکت کردن لیفتراک نقشی اساسی را ایفا می‌کند. به طور ساده، این قطعه در واقع حرکات خطی پیستون‌های لیفتراک را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند.

وظیفه «میل لنگ» در لیفتراک چیست؟

لنگ‌های این قطعه به پیستون‌ها متصل هستند و مستقیما حرکات خطی آن‌ها به تبدیل به حرکات دورانی می‌کند. در لیفتراک با موتور خطی، به تعداد سیلندرها لنگ داریم و در خورجینی‌ها (V) این عدد نصف تعداد سیلندرها است.

در یک انتهای میل لنگ “فلایویل (Flywheel)” به آن متصل می‌شود که موجب گرفتن لرزش‌های میل لنگ می‌شود. در طرف دیگر چرخ دنده‌ای قرار دارد که “میل بادامک” را به حرکت در می‌آورد.

جنس میل لنگ لیفتراک معمولا از ترکیب فولاد و کربن یا آلیاژ فولاد با فلزهایی مانند نیکل و کروم ساخته می‌شود. همچنین به منظور خنک شدن سریع این قطعه با هوا، از وانادیوم در ساخت این قطعه استفاده می‌شود.

مهمترین علل خرابی میل لنگ لیفتراک

یافتن عیوب و مشخص نمودن دلایل و علل خرابی تا حد قابل توجهی از بروز خرابی در این قطعه برای بار مجدد پیشگیری می کند. استفاده از میل لنگ بی کیفیت و سیستم روغنکاری نامناسب موتور از مهمترین علل خرابی آن محسوب می شوند. وقتی روغن به روش صحیح در موتور تزریق نشده باشد قطعات متحرک آن به صورت خشک کار خواهند کرد و در نهایت باعث خرابی آن خواهد شد. از مهمترین علل خرابی میل لنگ لیفتراک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از روغن غیر استاندارد و یا روغن کاری به روش نامطلوب

  • مونتاژ و حمل نامناسب و همچنین برخورد ضربات ناگهانی شاتون

  • در صورتی که این قطعه در جهت افقی بیش از حد لق شده باشد.

  • ذرات خارجی و یا پلیسه وارد کارتر و یاروغن موتور شده باشد.

  • تنطیم موتوربه روش صحیح انجام نگرفته باشد.

  • در زمان تعمیر به روشی صحیح نگهداری نشده باشند.

  • فشار سیلندرها متعادل نباشد.

  • ثابت ها به صورت نامیزان بسته شده باشند و به دلیل خرابی انژکتور تزریق سیلندر به صورت یکنواخت انجام نشده باشد.

  • به دلیل لق بودن غیرمجاز یاتاقانها ساییده شده باشد.

  • فشار روغن کم باشد.

فروش میل لنگ لیفتراک

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

پمپ بنزین لیفتراک

عامل حرکت لیفتراک ها همواره با موتور و عملکرد آن شناخته می‌شود. اما موتور لیفتراک نیز به نوبه خود برای حرکت نیاز به سوخت و یا تامین کننده‌ انرژی دارد. در لیفتراک های احتراق داخلی این سوخت معمولا بنزین است. موتورهای احتراق داخلی که از ابتدای تاریخ تولید لیفتراک تا به امروز رایج‌ترین نوع پیشرانه‌ مورد استفاده در این صنعت هستند برای تامین نیروی لازم چرخش چرخ‌ها و به حرکت در آوردن و لیفتینگ بار نیاز به انفجار درون سیلندرهای خود دارند. این انفجار در اثر تراکم مخلوط سوخت و  هوا رخ می‌دهد. بنابراین یکی از دو عامل اصلی احتراق درون سیلندرها سوخت است. به این معنی که موتور لیفتراک بدون سوخت قادر به انجام هیچ‌کاری نخواهد بود و بدون شک لیفتراک نیز هیچ حرکتی نخواهد داشت. همچنین میزان این سوخت نیز در عملکرد مناسب موتور و کیفیت احتراق موثر است.

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/05/پمپ-بنزین-لیفتراک.jpg

پمپ بنزین لیفتراک

سوخت در تمام لیفتراک ها با موتورهای بنزینی درون باک ذخیره می‌شود. اما این مایع حیاتی موتور به وسیله‌ی پمپ به موتور می‌رسد. در واقع سوخت مسیر بین باک و موتور را به کمک پمپ طی می‌کند. پمپ بنزین لیفتراک قطعه‌ای یک‌پارچه و واحد است که چند وظیفه‌ را یکجا انجام می‌دهد.

  • ایجاد فشار در جریان سوخت
  • فیلتر کردن سوخت
  • ارسال سوخت

به این معنی که این قطعه که معمولا درون مخزن سوخت قرار دارد سوخت را با فشار به سمت موتور لیفتراک می‌رساند و در صورتی که سوخت فشار لازم را نداشته باشد عمل تزریق آن به درون سیلندرها به خوبی صورت نمی‌گیرد. علت قرار دادن پمپ سوخت خودرو درون باک، تماس مستقیم آن با بنزین، خنک شدنش در اثر این تماس و کاهش صدای فعالیتش است. البته پمپ بنزین همیشه درون مخزن نیست و برخی از انواع این قطعه روی بلوک سیلندر یا در مسیر بنزین سوار می‌شوند. فشاری که پمپ به بنزین وارد می‌کند بین ۴ تا ۶ بار است. اگر سوخت با فشاری کمتر به سمت موتور هدایت شود فرآیند پاشش و به دنبال آن احتراق به خوبی صورت نمی‌گیرد.

انواع پمپ بنزین لیفتراک

پمپ‌های بنزین سیستم‌هایی چند منظوره هستند که فرآیند ایجاد فشار در سوخت، فیلتر کردن و ارسال آن را بر عهده دارند. در بعضی لیفتراک ممکن است از دو پمپ بنزین استفاده شود. یکی به منظور ارسال سوخت و یکی برای ایجاد فشار و فیلتر کردن. گاهی نیز سنسور سطح بنزین با برخی از انواع پمپ که درون باک قرار می‌گیرند در یک پکیج قرار دارند که بالا رفتن هزینه‌ تعمیرات را به دنبال دارد. اما به طور کلی پمپ‌های بنزین بر اساس کارایی به دو دسته تقسیم می‌شوند.

۱. پمپ‌های مکانیکی

۲. پمپ‌های الکتریکی

تفاوت اصلی و عمده‌ این دو پمپ استفاده از انواع مکانیکی در لیفتراک های کاربراتوری و استفاده از مدل‌های برقی در لیفتراک های انژکتوری است. نمی‌توان از یک پمپ مکانیکی در لیفتراک انژکتوری استفاده کرد و همینطور پمپ‌های برقی قابل استفاده در لیفتراک های کاربراتوری نیستند.

فروش پمپ بنزین لیفتراک

همانطور که در بالا ذکر شد پمپ بنزین لیفتراک از اهمیت بالایی در لیفتراک برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از پمپ بنزین و یا استفاده از قطعه‌ای که مورد تائید نیست می‌تواند علاوه به آسیب جدی به لیفتراک شما باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری لیفتراک شود.

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/05/پمپ-بنزین-لیفتراک-1.jpg

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر  مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع پمپ بنزین لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به پمپ بنزین لیفتراک سهند ، پمپ بنزین لیفتراک تویوتا ، پمپ بنزین لیفتراک سپاهان ، پمپ بنزین لیفتراک دوو-دوسان، پمپ بنزین لیفتراک کوماتسو، پمپ بنزین لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

پمپ انژکتور لیفتراک

پمپ انژکتور لیفتراک یا پمپ گازوئیل در سیستم های موتورهای دیزلی که درماشین آلات سنگین و راهسازی بیشترین کاربرد را دارد. پمپ گازوئیل یا پمپ انژکتور قلب تپنده سیستم های دیزلی به حساب می آید وآنچه که باعث حرکت و قدرت بالای این مدل دستگاه ها می شود، وجود موتورهایی از نوع احتراقی است.

این نوع موتورها می توانند در بارگیری ها فوق سنگین، در معادن شن و ماسه و پروژهای عمرانی بسیار عظیم بسیار موثر باشند و در زمان خودشان آغارگر انقلابی عظیم در صنعت ماشین آلات دیزلی به حساب می آمدند با پیشرفت های صورت گرفته تا به امروز هنوز نوع دیگری نتوانسته جایگزین این مدل از موتورهای دیزلی شود .

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2019/06/پمپ-انژکتور-لیفتراک.jpg

طرز کار پمپ گازوئیل یا پمپ انژکتور لیفتراک

پمپ انژکتور لیفتراک وسیله ای است که سوخت را به داخل سیلندرهای موتور لیفتراک پمپ می کند و یا انتقال می دهد .انژکتور در موتور های دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است که هر کدام دارای شرایط وعملکرد خاصی می باشند. مهم ترین وظیفه پمپ انژکتور بعد از پمپاژ سوخت انژکتور تحمل دما و فشار داخلی سیلندر است تا بتواند سوخت را به قطرات ریز و پودری شکل تبدیل سازد . و بعد از این آنها به صورت دورانی شکل بدهد تا سوخت به تمامی اجزا احتراقی موتور برسد.

وظایف پمپ گازوئیل یا پمپ انژکتور لیفتراک

1.کنترل میزان سوخت

2.تقسیم به موقع و مساوی گازوئیل

3.رساندن سوخت به موقع به سوزن های انژکتور در زمان احتراق

4.ایجاد فشار مناسب برای پودر کردن گازوییل

5.پاشیدن سوخت پودر شده به سر پیستون ها در زمان احتراق

دلایل خرابی پمپ گازوئیل یا پمپ انژکتور لیفتراک

سوخت بی کیفیت یا کم کیفیت با مواد رسوبی زیاد، خالی نگه داشتن مخزن سوخت گازوئیل به مدت طولانی ،ورود شیء خارجی یا حتی ذره ای گرد وغبار میتواند سیستم پمپ را کاملا ازبین ببرد، تعویض به موقع و تعمیر و نگه داری، از جمله عواملی است که می تواند جلوی خرابی پمپ گازوئیل لیفتراک را بگیرد .

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2019/06/پمپ-انژکتور-لیفتراک-2.jpg

فروش پمپ انژکتور لیفتراک

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر  مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع پمپ انژکتور لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به پمپ انژکتور لیفتراک سهند ، پمپ انژکتور لیفتراک تویوتا ، پمپ انژکتور لیفتراک سپاهان ، پمپ انژکتور لیفتراک دوو-دوسان، پمپ انژکتور لیفتراک کوماتسو، پمپ انژکتور لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

شمع لیفتراک

لیفتراک هایی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند برای تکمیل فرایند عملیات احتراق در داخل موتور احتیاج به قطعه‌ای دارند که با ایجاد جرقه این کار را انجام دهد؛ این وظیفه به شمع(به انگلیسی Sparking Plug) محول شده است. پس از مکش سوخت به داخل سیلندر و ترکیب آن با هوا شمع لیفتراک وظیفه دارد که با جرقه زدن عمل احتراق را آغاز و انرژی تولید کند. این انرژی سپس توسط قطعات دیگر مکانیکی باعث به حرکت درآمدن لیفتراک می‌شود.

شمع لیفتراک یکی از اجزایی که است که روی موتور و در واقع بر روی سر سیلندر قرار می‌گیرد و یکی از مهمترین اجزا در فرایند احتراق موتور لیفتراک است. شمع لیفتراک از عایق چینی، الکترود، واشر و قسمت‌های دیگر تشکیل می‌شود و با دریافت ولتاژ بالا، عمل جرقه زنی در محفظه سیلندر را انجام می‌دهد.

اتین لونوار (Étienne Lenoir) کسی بود که در سال ۱۸۶۰ از یک شمع برقی در اولین موتور احتراق داخلی گازی خود استفاده کرد. اما حق اختراع شمع موتور توسط نیکولا تسلا، فردریک ریچارد سیمز و رابرت بوش به ثبت رسیده است. با این وجود تنها اختراعی که برای اولین بار به صورت تجاری و به صورت یک شمع با ولتاژ بالا در یک سیستم احتراق داخلی مورد استفاده قرار گرفت شمعی بود که توسط مهندس شرکت رابرت بوش ساخته شد و تحولی در موتورهای احتراق داخلی ایجاد کرد.

شمع لیفتراک چگونه کار می‌کند؟

همانطور که گفته شد شمع لیفتراک از اجزای مختلفی تشکیل شده است. پس از اینکه کوئل لیفتراک جریان با ولتاژ پایین را از باطری لیفتراک دریافت کرد ولتاژ آن را افزایش می‌دهد و سپس این جریان ولتاژ بالا به شمع منتقل می‌شود. پس از این اتفاق جریان بین دو الکترود مرکزی و جانبی موجود در شمع که یکی مثبت و دیگری منفی است افزایش یافته و ساختار گازهای موجود در محفظه را تغییر می‌دهد. با افزایش ولتاژ گازهای موجود یونیزه می‌شوند و رسانای جریان الکتریکی شده و در محفظه ایجاد احتراق می‌کنند.

شمع‌های به طور عادی به ولتاژی حدود ۱۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ ولت یا بیشتر احتیاج دارند تا بتوانند عمل احتراق را به خوبی انجام دهند.

علائم خرابی شمع لیفتراک

شمع لیفتراک را باید یک قطعه مصرفی دانست که بر اثر استفاده در طول زمان مستهلک می‌شوند و باید هر از چند گاهی آنها را تعویض کرد. با ایجاد جرقه توسط شمع مقداری اندکی از الکترود آن از بین می‌رود و در نتیجه پس از مدتی استفاده این الکترود به صورت کامل فرسوده می‌شود و توان جرقه زنی آن از بین می‌رود.

از اولین علائم خرابی شمع لیفتراک می‌توان به استارت نخوردن لیفتراک اشاره کرد. در ضمن ایجاد تغییرات یا صدمات فیزیکی در شمع نیز از نشانه‌هایی است که زمان تعویض آنها را مشخص می‌کند. شکسته شدن عایق چینی شمع یا تغییر اندازه سر شمع و تغییر رنگ عایق چینی آن نیز از دیگر علائم خرابی شمع است.

📷

گاهی اوقات نیز رسوباتی در سر شمع لیفتراک جمع می‌شود و در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد می‌کند. از شایع‌ترین خرابی شمع‌ها نیز به دود زده و سیاه شدن شمع‌ها باید اشاره کرد که البته این نشان می‌دهد که در ترکیب نسبت هوا و بنزین خودرو مشکلاتی وجود دارد. گاهی اوقات نیز خاکستر سفید رنگ بر روی سر شمع قابل مشاهده است که بر اثر کیفیت سوخت ایجاد می‌شود ولی با این حال بر روی عملکرد این قطعه اثرگذار است.

روغن زدن شمع‌ها نیز نشانه بدی برای مالک لیفتراک است چرا که به معنای ورود روغن به درون سیلندر، روغن سوزی موتور و تأثیر سوختن آن بر روی شمع است که باید هر چه سریع‌تر برای حل این مشکل به متخصص مراجعه کرد.

به از بین رفتن الکترودهای شمع نیز دقت کنید تا در صورت تغییرات نامناسب در اولین فرصت آن را تعویض کنید. همچنین اگر موتور لیفتراک در حالت ثابت سخت کار می‌کند ممکن است شمع‌های لیفتراک نیاز به سرویس داشته باشند.

فروش شمع لیفتراک

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

  

میل لنگ لیفتراک

میل لنگ لیفتراک

حرکت در یک لیفتراک حاصل همکاری قطعات مختلفی است که هر یک از آنها از بزرگ و کوچک نقشی متفاوت و کلیدی بازی می کنند و نبود هر کدام از آنها نیز می تواند مانع از به راه افتادن لیفتراک شود. یکی از قطعات مهمی که انرژی به دست آمده از موتور را نیرویی برای حرکت لیفتراک تبدیل می کند میل لنگ نام دارد.

میل لنگ لیفتراک قطعه‌ای در موتور لیفتراک می باشد که حرکت خطی پیستون‌ها را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند.

 

وظیفه میل لنگ در موتور لیفتراک

میل لنگ یکی از قطعاتی است که در موتور و حرکت کردن لیفتراک نقشی اساسی را ایفا می‌کند. به طور ساده، این قطعه در واقع حرکات خطی پیستون‌های لیفتراک را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند.

وظیفه «میل لنگ» در لیفتراک چیست؟

لنگ‌های این قطعه به پیستون‌ها متصل هستند و مستقیما حرکات خطی آن‌ها به تبدیل به حرکات دورانی می‌کند. در لیفتراک با موتور خطی، به تعداد سیلندرها لنگ داریم و در خورجینی‌ها (V) این عدد نصف تعداد سیلندرها است.

در یک انتهای میل لنگ “فلایویل (Flywheel)” به آن متصل می‌شود که موجب گرفتن لرزش‌های میل لنگ می‌شود. در طرف دیگر چرخ دنده‌ای قرار دارد که “میل بادامک” را به حرکت در می‌آورد.

جنس میل لنگ لیفتراک معمولا از ترکیب فولاد و کربن یا آلیاژ فولاد با فلزهایی مانند نیکل و کروم ساخته می‌شود. همچنین به منظور خنک شدن سریع این قطعه با هوا، از وانادیوم در ساخت این قطعه استفاده می‌شود.

مهمترین علل خرابی میل لنگ لیفتراک

یافتن عیوب و مشخص نمودن دلایل و علل خرابی تا حد قابل توجهی از بروز خرابی در این قطعه برای بار مجدد پیشگیری می کند. استفاده از میل لنگ بی کیفیت و سیستم روغنکاری نامناسب موتور از مهمترین علل خرابی آن محسوب می شوند. وقتی روغن به روش صحیح در موتور تزریق نشده باشد قطعات متحرک آن به صورت خشک کار خواهند کرد و در نهایت باعث خرابی آن خواهد شد. از مهمترین علل خرابی میل لنگ لیفتراک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از روغن غیر استاندارد و یا روغن کاری به روش نامطلوب

  • مونتاژ و حمل نامناسب و همچنین برخورد ضربات ناگهانی شاتون

  • در صورتی که این قطعه در جهت افقی بیش از حد لق شده باشد.

  • ذرات خارجی و یا پلیسه وارد کارتر و یاروغن موتور شده باشد.

  • تنطیم موتوربه روش صحیح انجام نگرفته باشد.

  • در زمان تعمیر به روشی صحیح نگهداری نشده باشند.

  • فشار سیلندرها متعادل نباشد.

  • ثابت ها به صورت نامیزان بسته شده باشند و به دلیل خرابی انژکتور تزریق سیلندر به صورت یکنواخت انجام نشده باشد.

  • به دلیل لق بودن غیرمجاز یاتاقانها ساییده شده باشد.

  • فشار روغن کم باشد.

فروش میل لنگ لیفتراک

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

 استارت لیفتراک

استارت لیفتراک

برای راه‌اندازی اولیه یک لیفتراک نیاز است که محور اصلی موتور به چرخش درآید، در واقع باید گفت که موتور لیفتراک ها برای روشن شدن نیاز دارند که در همان ابتدا سیکل احتراق در آنها صورت بگیرد. کاری که استارت‌های برقی لیفتراک انجام می‌دهند این است که ابتدا محور خودش را به حرکت در‌می‌آورد و این حرکت به چرخش چرخ‌دنده‌های موتور لیفتراک منجر می‌شود تا احتراق صورت بگیرد.

 

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/09/استارت-لیفتراک.jpg

 

اگر بخواهیم به شکل خلاصه بگوییم که استارت لیفتراک چه کاری انجام می‌دهد باید بگوییم که این قطعه لیفتراک ها یک نوع موتور الکتریکی است که انرژی الکتریکی را تبدیل به انرژی مکانیکی می‌کند. وظیفه این قطعه هم در بیان ساده، روشن کردن موتور لیفتراک است. یعنی در حقیقت ما برق را از باتری لیفتراک به استارت می‌دهیم و استارت این برق را تبدیل به انرژی مکانیکی کرده و به محور موتور یا همان میل لنگ منتقل می‌کند. حرکت میل‌لنگ هم باعث می‌شود که یک سیکل احتراق در موتور صورت بگیرد و موتور روشن شود.

نکته فنی ماجرا این است که موتورهای امروزی برای شروع فعالیت باید به حداقل ۱۰۰ دور در دقیقه برسند. بعد از آن موتورها می‌توانند به طور اتوماتیک به فعالیت خود ادامه دهند و در حقیقت ما می‌گوییم که موتور روشن شده است. وقتی ما سوییچ را در کابین لیفتراک می‌چرخانیم در واقع برق را به سیستم استارت می‌رسانیم و آن را به حرکت در می‌آوریم تا این سیستم، موتور را به ۱۰۰ دور در دقیقه برساند، آن‌ وقت لیفتراک روشن می‌شود. شاید به نظر برسد که استارت یک موتور الکتریکی ساده است، اما اگر همین سیستم به ظاهر ساده درست کار نکند یا دچار خرابی شود لیفتراک شما به هیچ‌وجه به حرکت درنمی‌آید. موقعیت مکانی استارت هم معمولا پشت و کنار موتور لیفتراک است. به هر حال باید حرکت «دنده استارت» بلافاصله به میل‌لنگ منتقل و موتور لیفتراک روشن شود.

 

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/09/استارت-لیفتراک-3.jpg

 

فروش استارت لیفتراک

همانطور که در بالا ذکر شد استارت لیفتراک از اهمیت بالایی در لیفتراک برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از استارت تقلبی و یا استفاده از قطعه‌ای که مورد تائید نیست می‌تواند علاوه به آسیب جدی به لیفتراک شما باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری لیفتراک شود.

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر  مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع استارت لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به استارت لیفتراک سهند ، استارت لیفتراک تویوتا ، استارت لیفتراک سپاهان ، استارت لیفتراک دوو-دوسان، استارت لیفتراک کوماتسو، استارت لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

 

کاربراتور لیفتراک

 

سیستم سوخت رسانی در خودرو ‌های دارای موتور احتراق داخلی مانند دستگاه گوارش در بدن عمل می‌کند. در واقع موتور لیفتراک برای کار نیاز به سوخت، هوا و انرژی برق دارد تا بتواند ایجاد جرقه و در پی آن تولید نیرو کند. انفجار رخ داده درون سیلندر اصلی‌ترین بخش در عملکرد موتور است و کیفیت این انفجار به طور مستقیم بر کیفیت فعالیت موتور خودرو تاثیر دارد. میزان سوخت، فشار تزریق آن، میزان هوا و فشار ورود آن به سیلندر و کیفیت جرقه‌زنی و تنظیم زمان بندی آن سه اصل مهم در انفجار صورت گرفته درون محفظه‌ احتراق سیلندر هستند. در این میان سوخت توسط سیستم پیچیده‌ی سوخت‌رسانی به موتور خودرو می‌رسد. این سیستم خود اجزا و بخش‌های مختلفی دارد که هر یک از اهمیت خاص خود برخوردارند.

در بین این اجزا قطعه‌ای نام آشنا وجود دارد که وظایف مهمی را بر دوش می‌کشد. کاربراتور لیفتراک قطعه‌ی مهمی در سیستم سوخت رسانی است  و در واقع به نوعی بیان‌گر نوع سیستم سوخت رسانی لیفتراک است.

کاربراتور  یا انژکتور از مهم‌ترین قطعات سیستم سوخت‌رسانی هستند. به طوری که برای بیان نوع سیستم سوخت رسانی یک لیفتراک آن را کاربراتور یا انژکتوری می‌نامند. سیستم‌های کاربراتوری که نوع قدیمی‌تر هستند پیش از بکارگیری ECU و کامپیوتر در لیفتراک ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند و تا سال‌ها جزء ثابت تمام انواع خودروی بنزینی بوند. در واقع کاربراتور قطعه‌ای است که در سال ۱۸۸۵توسط کارل بنز مخترع فقید خودروهای مدرن اختراع شد. این قطعه‌ی مهم وظیفه‌ی سوخت رسانی به موتور را برعهده دارد. اما وظیفه‌ی آن به همین‌جا ختم نمی‌شود. کاربراتور لیفتراک موظف است که شرایط سوخت را در هر موقعیتی مناسب شرایط موتور کرده و به سمت آن ارسال کند. به این معنی که کاربراتور مخلوط سوخت و هوا را به نسبت مناسب موتور تهیه کرده و در اختیار آن قرار می‌دهد. شرح تمام وظایف کاربراتور به این ترتیب است:

۱. تهیه مخلوط هوا و سوخت متناسب با شرایط مختلف کار موتور. این کار باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود

۲. کاهش مصرف سوخت در شرایط عادی موتور

۳. کمک به تولید حداکثر قدرت موتور در شرایطی که تحت بار زیاد است.

۴. روشن شدن موتور در درجه حرارت بالا و پایین و در هوای سرد و گرم

۵. تنظیم کارکرد موتور در حالت دور آرام

 

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2019/06/کاربراتور-لیفتراک-1.jpg

 

اجزای کاربراتور لیفتراک

کاربراتور که یکی از اجزای سیستم پیچیده‌ سوخت‌رسانی است خود سیستمی مجزا محسوب می‌شود که اجزا و قطعات متعددی دارد. البته باید گفت برخی از این اجزا به صورت کلی در همه‌ی کاربراتورها وجود دارند و برخی دیگر را در کاربراتورهای پیشرفته شاهد هستیم. اجزای ثابت و کلی کابراتور عبارتند از:

  • محفظه ی گاز
  • ساسات
  • بدنه
  • محفظه راه انداز
  • پمپ شتاب دهنده
  • ونتوری یا گلوگاه
  • ژیگلور یا مجرای خروج سوخت

فروش کاربراتور لیفتراک

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای عمرانی ،معدنی و صنعتی در انتخاب ماشین آلات، کیفیت مطلوب و طول عمر  مفید بالای آنها می باشد که این مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات یدکی مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نیل به این استراتژی شرکت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رسانی در بالاترین کیفیت به مشتریان می باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامین مناسب قطعات یدکی لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتریان محترم باشد. در این راستا فروش انواع کاربراتور لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به کاربراتور لیفتراک سهند ، کاربراتور لیفتراک تویوتا ، کاربراتور لیفتراک سپاهان ، کاربراتور لیفتراک دوو-دوسان، کاربراتور لیفتراک کوماتسو، کاربراتور لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت