هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

شرکت هایپرصنعت (HyperSanat) با سالها تجربه در زمینه ی تهیه و توزیع و تامین قطعات انواع لیفتراک از جمله :

لیفتراک کوماتسو KOMATSU ژاپن

لیفتراک تویوتا TOYOTA ژاپن

لیفتراک هیوندا HYUNDAI کره جنوبی

لیفتراک دوو DAEWOO کره جنوبی

لیفتراک لینده LINDE آلمان

لیفتراک هایستر HYSTER

لیفتراک یونگ هاینریش JUNGHEINRICH آلمان

لیفت تراک سهند فیات او ام FIAT – OM ایتالیا

لیفتراک نیسان NISSAN ژاپن

و ....

از فعالترین فروشگاهها می باشد و در این راستا قطعات و لوازم یدکی اورجینال انواع لیفتراک با تضمین کیفیت تحویل مشتریان خود داده است. با توجه به اینکه کیفیت برتر باعث افزایش بهره وری و سهم فروش در بازار به صورت دراز مدت و پایدار و هم چنین بقاء و موفقیت یک فروشگاه می شود لذا محصولات ارائه شده دارای بهترین کیفیت می باشد که این شرکت با این رویه توانسته است نظر مشتریان خود را جلب نماید.

۱۰ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

الکتروموتور گوانگلو

الکتروموتور گوانگلو یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی الکتروموتور می باشد که در استان ژجیانگ چین و در دهه 80 میلادی در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع تاسیس شد.

تمامی محصولات این شرکت تحت نظارت موسسه بازرسی شانگهای shanghai و مطابق با استاندارد بین المللی IEC و استاندارد اروپایی CE و همچنین دارای گواهینامه استاندارد ISO9001-2000 و گواهینامه های CCC,CECP,CE طراحی، تولید و روانه بازارهای جهانی می شوند.

الکتروموتور گوانگلو در سایزهای 0.75 الی 315 کیلووات و در دور های 700 ، 1000 ، 1450 و 3000 دور تولید می شوند. بدنه این سری از الکتروموتور ها چدنی بوده و برای کار های سنگین به خوبی کاربرد دارد و الکتروموتورهای گوانگلو در دو مدل فلنچدار و پایه دار عرضه می گردند.

از ویژگی های این الکتروموتورها می توان به کیفیت بسیار بالا ، قیمت مناسب ، راندمان انرژی مناسب ، تنوع سایز و … اشاره کردالکتروموتور گوانگلو در صنایعی همچون: صنایع سیمان ، فولاد ، پتروشیمی ، کاشی و سرامیک ، ذوب فلزات ، خودرو سازی و … کاربرد دارند.

الکتروموتور گوانگلو در دو مدل الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز و با پوسته چدنی و آلمینیومی تولید می شوند. الکتروموتور های سری Y، سری Y2، سری Y3 جز پرفروش ترین سری محصولات این کمپانی چینی می باشند.

مزایایی الکتروموتور گوانگلو

از مزایای الکتروموتور گوانگلو می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • یکی از مزایای الکتروموتور گوانگلو می توان به سرعت بالای این الکتروموتورها اشاره نمود، و این به معنای استفاده گسترده از این الکتروموتورهای در صنایع مختلف می باشد.
  •  الکتروموتورهای گوانگلو دارای فلنچ می باشند که در دو مدل فلنچ بزرگ B5 و نیم فلنچ B14 تولید می شود. این ویژگی باعث شده تا موتورهای گوانگلو تبدیل به یک گزینه برای کوپل شدن به انواع گیربکس شود. محدوده توانی الکتروموتور پوسته آلومینیوم گوانگلو از 0.18 کیلووات تا 4 کیلووات در هر دو مدل تکفاز و سه فاز می باشد.
  • موتورهای AC برای راه اندازی به برق کمتری نیاز دارند. آنها آن را به طور یکنواخت توزیع می کنند و جریان ثابتی را در حین کار حفظ می کنند. این به کاهش خطر فرسودگی ناشی از کار بیش از حد موتور در هنگام راه اندازی کمک می کند.

انواع الکتروموتور گوانگلو GUANGLU

در حالت کلی الکتروموتورهای گوانگلو در سه نوع تولید می شوند :

  • الکتروموتور گوانگلو سه فاز
  • الکتروموتور گوانگلو ترمزدار
  • الکتروموتور گوانگلو تکفاز

لیست الکتروموتورهای تولیدی شرکت  گوانگلو Guanglu

تیپ موتور

سایز فریم

قطر شافت ( میلی متر )

وزن ( کیلوگرم )

الکتروموتور گوانگلو Guanglu سه فاز Y3-100L-2

100

28

30

الکتروموتور گوانگلو Guanglu سه فاز Y3-112M-2

112

28

41

الکتروموتور گوانگلو Guanglu سه فاز Y3-132S1-2

132

38

57.5

الکتروموتور گوانگلو Guanglu سه فاز Y3-132S2-2

132

38

60.5

الکتروموتور گوانگلو Guanglu سه فاز Y3-160M1-2

160

42

107

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-160M2-2

160

42

104

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-80M1-2

80

19

16

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-80M2-2

80

19

17

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-90L-2

90

24

23

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-90S-2

90

24

20

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-315L1-2

315

80

1010

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-315L2-2

315

80

1138

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-355L-2

355

100

2300

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-355M-2

355

100

1900

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-160L-2

160

42

133

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-180M-2

180

48

156

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-200L1-2

200

55

218

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-200L2-2

200

55

230

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-225M-2

225

60

290

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-250M-2

250

65

359

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-280M-2

280

75

510

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-280S-2

280

75

494

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-315M-2

315

80

963

الکتروموتور Guanglu گوانگلو سه فاز Y3-315S-2

315

85

875

نمایندگی فروش الکتروموتور گوانگلو

شرکت آذران پیشرو صنعت تبریز با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع الکتروموتور های صنعتی را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع الکتروموتور صنعتی با برند الکتروموتور گوانگلو اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع الکتروموتورهای صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

باطری لیفتراک میداک

باطری لیفتراک میداک تنها شرکتی است که در یک کارخانه تولیدی، خودرو، نیرو محرکه و باتری تولید می کند، این شرکت در کمتر از بیست و پنج سال به یکی از شرکت های پیشرو در اروپا تبدیل شده و محصولات آن در سراسر جهان به فروش می رسد.

 شرکت میداک ایتالیا بعنوان یکی از اصلی ترین و بزرگترین تولید کنندگان باطری لیفتراک برقی در اروپا می باشد. این شرکت تولیدات خود را در هر دو استاندارد DIN و PZB  تولید می کند مطابق با بالاترین استاندارد جهانی و با پیشرفته ترین دستگاههای موجود، تولید می کند.

باطری میداک ایتالیا جهت استفاده در کاربردهاى مختلف مانند انواع تراکهاى برقى، لیفت تراک، پالت تراک، استاکر، ریچ تراک و بالابرهاى برقى وهمچنین ماشین هاى نظافت شهرى و سایر صنایع و تجهیزات با کاربرد مشابه عرضه می گرد. از جمله ویژگی های باطری های لیفتراک ارائه شده می توان به  شارژ سریع ، مطابقت با استانداردهای جهانی و سازگاری با بیشتر ماشین آلات صنعتی ، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری اشاره کرد.

 

شرکت باطری میداک Midac ایتالیا دارای تست های آزمایشگاهی بر روی مواد اولیه (تست های فیزیکی و شیمیایی) و محصول نهایی (تست های مکانیکی، عملکردی و الکتریکی) است تا حداکثر اطمینان تولید خود را تضمین کند. برای مثال، استانداردهای کیفیت و استقامت و تست‌های ایمنی ما برای بخش خودرو، مانند تست رول اور، با مشخصات سختگیرانه شرکت‌های جهانی اولیه خودرو مطابقت دارد. این شرکت به شدت بر تحقیقات انجام شده در جهت انباشت و بهره‌برداری از انرژی برای تولید باتری‌های نوآورانه در نظر گرفته شده برای بازارهای متنوع و نوظهور (ارتباطات، منابع انرژی تجدیدپذیر، سیستم‌های اضطراری، قایق‌رانی و سایر کاربردهای ویژه) متکی است.

 

فروش باطری لیفتراک میداک ایتالیا

باطریهای اسیدی-سربی لیفتراک ها نوعی از باطری های صنعتی مخصوص کارهای سنگین هستند که گاهی اوقات باتری های کششی نیز نامیده می شوند که معمولا از سلولهای اسیدی سربی 2 ولت با میزان جریان دهی و آمپراژ بالا ساخته میشوند و معمولا در ولتاژهای 24 ولت ، 36 ولت ، 48 ولت ، 72 ولت ، 80 ولت ، دوبل 40 ولت ، و در آمپر ساعت های مختلف از 300 آمپر ساعت الی 1000 آمپر ساعت می باشند و نکته اساسی در کلیه باطری لیفتراک ها این است که همگی مضربی از 2 ولت میباشند یعنی بطور مثال یک باطری لیفتراک 48 ولت شامل بیست و چهار سلول دو ولتی و یا یک باطری لیفتراک 80  ولتی شامل چهل سلول دو ولتی میباشد.

آذران پیشرو صنعت، بصورت تخصصی اقدام به فروش انواع باطری لیفتراک های برقی از برندهای معتبر جهانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه ها در تامین این نوع باتری در کشور مطرح بوده و در اسرع وقت قادر به پاسخگویی و ارسال محصول به تمام نقاط کشور می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، درخواست قیمت، ارسال پیش فاکتور و همچنین مشاوره در زمینه خرید باطری لیفتراک میداک می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

گیربکس رهنما

گیربکس های صنعتی تجهیزاتی هستند که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده و هچنین برآورده کردن گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز در سمت مصرف کننده به کار می رود. گیربکس صنعتی درواقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که انعطاف پذیری لازم را بین منبع توان و مصرف کننده توان بر قرار می کند.

در گیربکس های صنعتی نوع سوخت منبع تولید توان اهمیت انچنانی ندارد ، بلکه این مسئله مهم است که در سمت شفت ورودی به گیربکس، توان تولید شده را به صورت گشتاور به این ووسیله منتقل نماید. از دستگاه­ هایی که توان مورد نیاز گیربکس های صنعتی را تامین می کنند می توان به الکتروموتورها - موتورهای بنزینی و گاز سوز موتورهای دیزل توربین های بخار - توربین های گازی، آبی و یا توربین های بادی - موتورهای جت و ... می­باشند. مصرف کننده هم می تواند هرنوع وسیله ای باشد فقط کافی است که این مصرف کننده بتواند توان خروجی از گیربکس صنعتی را بصورت گشتاور دریافت کند.

 گیربکس رهنما  

کارخانه ی تولید گیربکس رهنما در شهر تهران و در سال ۱۳۶۳ و به پشتوانه ی فنی موسس آن, سعید رهنما تاسیس شده است. گیربکس رهنما، یکی از شرکت های موفق در طراحی و تولید گیربکس صنعتی از جمله گیربکس حلزونی و گیربکس هلیکال می باشد.
از سال ۱۳۶۷ گستره ی تولیدات این کارخانه به تولید یک محصول خاص و تخصصی گرایش پیدا کرد،

شرکت گیربکس رهنما انواع گیربکس صنعتی اعم از گیربکس حلزونی ، گیربکس هلیکال ، گیربکس مخروطی و گیربکس ترکیبی را با استانداردهای جهانی تولید می کند. همچنین انواع گیربکس VF نرمال، گیربکس VF VF، گیربکس RAN، گیربکس HG و گیربکس BF در این مجموعه تولید می شود. تولیدات گیربکس رهنما در بسیاری از واحدهای صنعتی همانند صنایع پتروشیمی ، نفت و گاز، پالایشگاه ها، کارخانه های سیمان، فولاد و سایر صنایع  استفاده می شود.

 گیربکس جلزونی رهنما   

گیربکس حلزونی رهنما

این گیربکس ها یکی از ارزان ترین و پرکاربردترین نوع از انواع گیربکس های صنعتی می باشند که در انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی سبک مورد استفاده قرار می گیرند. در حالت کلی گیربکس های حلزونی از دو قیمت بنام های مارپیچ و دنده تشکیل شده اند. جنس تشکیل دهنده مارپیچ از فولاد می باشد، در حالیکه جنس دنده معمولا از برنز شاخته می شود.

زاویه خروجی گیربکس های حلزونی 90 درجه می باشد و به همین دلیل این گیربکس را به نام گیربکس 90 درجه نیز می‌شناسند و به دلیل قیمت مناسب و کاربرد آسان و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری پایین این گیربکس، کاربردهای متنوعی در صنعت دارند، از مزایا گیربکس حلزونی می توان به در دسترس بودن، سهولت استفاده، قیمت پایین آن اشاره نمود. در کنار مزایای فوق بزرگترین ایراد این گیربکس را می توان راندمان پایین آن دانست.

سری VF گیربکس رهنما، مجموعه ای از گیربکس های کاهنده هستند که انتقال دور در آن ها با به کارگیری یک محور حلزون (ماردون) و یک چرخ دنده حلزونی انجام میگیرد. از مزایای گیربکس حلزونی رهنما می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • جنس محور حلزون از فولاد سخت کاری شده است که کلیه سطوح استوانه ای و پروفیل حلزون (ماردون) آن سنگ زنی شده است.
  • چرخ دنده حلزونی از آلیاژ برنز با استحکام بالا ساخته شده و با ابزار اختصاصی گروه رهنما،با حداکثر انطباق با محور حلزونی ماشین کاری شده است.
  • برآیند موارد فوق به همراه طراحی منطبق بر استاندارد ANSI/AGMA 6034 و ، ماشین کاری دقیق پوسته و سایر قطعات بیشترین بازده و قابلیت اطمینان را برای سری VF رهنما تضمین میکند.
  • سری VF از همه جهات قابل نصب بوده و بازه گسترده ای از نسبت های تبدیل را پوشش می دهد.

مهمترین ویژگیهای گیربکس حلزونی رهنما عبارتند از:

  1. گارانتی 18 ماه از تاریخ تحویل
  2. عمر طولانی قطعات
  3. نسبت های تبدیل 100...7
  4. قابل استفاده به صورت دو تبدیله برای نسبت های بالاتر
  5. ورودی به صورت سالید (توپر) یا هالو (توخالی) با قابلیت نصب موتور
  6. رنگ الکترواستاتیک اپوکسی-پلی استر RAL5005
  7. سطح صدا کمتر از 70dB
  8. بدون لرزش

 گیربکس شافت مستقیم رهنما  

گیربکس شافت مستقیم رهنما

گیربکس هلیکال (Helical Gearbox) یا گیربکس شافت مستقیم دستگاهی است که از تعدادی زوج دنده تشکیل شده است و این چرخدنده ها بصورت چرخدنده های مارپیچی (هلیکال) بوده و یاتاقان های غلتشی در دو سمت چرخ دنده ها قرار گرفته اند، علت نامگذاری این گیربکس بدلیل همین چرخدنده های مورب و هلیکالی آن است.

زاویه دنده ها با محور به صورت مورب بوده به طوری که در هر لحظه بیش از یک چرخدنده با هم درگیر می‌شود. در چرخدنده هلیکالی میزان سطح تماس بین چرخدنده ها بیشتر بوده و این موضوع سبب تحمل فشار بیشتر و ایجاد صدای کمتر می شود، همچنین این روند سبب می‌شود که فشار بین همه چرخدنده ها تقسیم شود و دستگاه دچار فشار زیاد نشود و در نهایت استهلاک دستگاه کمتر می‌شود. از طرف دیگر جنس چرخدنده های هلیکال از فولاد آلیاژی است که این موضوع خود بر توانایی تحمل فشار می افزاید.

راندمان گیربکس های شافت مستقیم بخاطر بکارگیری چرخدنده های هلیکال بالا بوده و معمولا بالای 90 درصد می باشد. با توجه به مزایای اشاره شده گیربکس های شافت مستقیم به طور گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی های گیربکس شافت مستقیم رهنما

برگشت پذیری گیربکس

این نوع گیربکس دارای برگشت پذیری می باشد, ولی در صورت لزوم می توان با اضافه کردن یک سازوکار بازدارنده (Gearbox Backstop), خاصیت برگشت ناپذیری را نیز به این نوع گیربکس ها افزود.

جانمایی گیربکس

طراحی گیربکس های هلیکال با توجه به نیاز های مصرف کننده به صورت شفت موازی و شفت مستقیم انجام شده است. گیربکس های شفت موازی خود شامل گیربکس های با قابلیت نصب روی پایه یا روی شفت تجهیز هستند.معمولا نیاز های طراحی مکانیزم ها، لزوم استفاده از یک نوع جانمایی را مشخص می کند..

مراحل کاهش دور گیربکس

در این نوع گیربکس با توجه به راندمان و نسبت تبدیل گیربکس مورد نیاز امکان اجرای 2یا 3 مرحله تبدیل وجود دارد.

شفت ورودی گیربکس

شفت ورودی گیربکس هایی که نام آنها با حرف انگلیسی “M” شروع می شود دارای محور ورودی توخالی با فلنج ورودی به منظور نصب الکتروموتور هستند یا دارای شفت توپر و فلنج وروردی به منظور نصب الکتروموتور و کوپلینگ هستند. شفت ورودی گیربکس هایی که نام آن ها با حرف انگلیسی “M” شروع نمی شود،توپر است و شفت ورودی آن ها با بهره گیری از پولی, چرخ زنجیر, مکانیزم های دستی و یا اتصال به موتور (به وسیله کوپلینگ و بدون فلنج وروردی) به چرخش در می آید.

  • جنس شفت ها و چرخ دندها فولادهای آلیاژی با استاندارد DIN1.7225 یا DIN 1.7131 و کلیه محورها از فولاد های آلیاژی با استانداردDIN1.1191
  • جنس پوسته چدن خاکستری DIN GG20
  • مشخصات رنگ : RAL 5005 - QUALICOAT PE58
  • گارانتی : 18 ماه از تاریخ صدور فاکتور

مزایای گیربکس شافت مستقیم رهنما

عملکردساختار هندسی چرخ دندها و فرآیند تولید چرخ دنده های هلیکال شامل عملیات حرارتی و سنگ زنی چرخ دنده ها گیربکس های هلیکال را دارای خصوصیات ایده آل برای کارهای سنگین و طولانی مدت می کنند.

کاراییرعایت جزئیات درطراحی وساخت چرخ دنده ها،بهسازی فرم دنده ها،دقت درماشینکاری قطعات چدنی وجانمایی دقیق همه قطعات موجب بازده بالا،سطح صدای بسیارکم،عدم ایجادگرما و لرزش و عمرمفید طولانی محصولات میشود.

کیفیتکلیه سطوح درگیری وانطباق،ازجمله نشیمنگاه برینگ ها کاسه نمد ها،سطوح انطباق محورها وچرخ دنده ها،پروفیل چرخ دنده ها و محورهای ورودی و خروجی عملیات حرارتی و سنگ زنی شده اند.

نمایندگی فروش گیربکس رهنما

شرکت آذران پیشرو صنعت با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع گیربکس های صنعتی در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع گیربکس صنعتی با برند شرکت گیربکس رهنما اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع گیربکس های صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

 

الکتروموتور کاجیلی

الکتروموتور کاجیلی Kaijieli Group Co در سال 1995 میلادی در چین تاسیس شد. این شرکت یکی از تولید کنندگان معتبر در زمینه الکتروموتورهای صنعتی می باشد.

در طی بیش از یک دهه تلاش برای پیشرفت، این شرکت به یک گروه سازمانی ادغام شده، در زمینه تولید برق، سرمایه گذاری املاک و مستغلات و تدارکات صادرات و واردات تبدیل شده است. این گروه در حال حاضر دارای نزدیک به 20 شرکت هلدینگ تابعه و دارای سهام بیش از 100 شرکت است. شرکت الکتروموتور کاجیلی موفق به کسب عناوین افتخاری متوالی شده است، مانند "شرکت برجسته با رقابت اصلی در صنعت ماشین آلات چینی"، "100 گروه شرکتی برتر در فوجیان"، "واحد نمایشی مدیریت معتبر در استان فوجیان" و "شرکت درجه AAA".

 

الکتروموتور کاجیلی در جهت توسعه فناوری پیشرفته، کیفیت بالا و مقرون به صرفه بودن محصولات خود ادامه می‌دهد، به پنج استراتژی رقابتی «بازاریابی برند، رقابت در هزینه، نوآوری فناوری، پاسخ سریع و واردات و صادرات» پایبند است. به طور فعال سیستم مدیریت کیفیت بین المللی ISO9001 را ترویج می کند. همیشه اصل «مردم گرایی» را اجرا می کند، استعدادهای مختلف را دعوت می کند و ایده توسعه پایدار مقیاس، تخصص و بین المللی شدن را به شدت اجرا می کند. جهت دهی به بازار، توجه به نوآوری های علمی و فناوری، نوآوری در بازار، نوآوری خدمات و تسریع در اجرای عملیات مقیاس. به طور فعال بازارهای داخلی و خارجی را بررسی خواهد کرد.

الکتروموتور کاجیلی در ایران نمایندگی فعال داشته، بنابراین فروش محصولات به روز شرکت، خدمات پس از فروش و پاسخ گویی سریع به مشتریان بدون داشتن دغدغه ای صورت می پذیرد.

شرکت الکتروموتور کاجیلی موفق شده در جهت اهداف خود و عمل به آنها توسط بکارگیری عواملی مثل فن آوری های توسعه یافته در دنیا به کیفیت بالای الکتروموتورهای چینی ساخته شده و کاهش هزینه های صرف شده و همچنین جلب رضایت مشتریان خود، دست پیدا کند. برند الکتروموتور کاجیلی یکی از بهترین برند هادر بین تولیدکنندگان الکتروموتور چینی است.

 

تولیدات شرکت الکتروموتور کاجیلی

شرکت الکتروموتور کاجیلی طیف سیعی از الکتروموتورهای را در توان های مختلف بصورت تک فاز و سه فاز تولید و روانه بازارهای جهانی می نماید که  تمامی موتورهای این برند دارای IP54 هستند. بصروت کلی تولیدات این شرکت را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

  • الکتروموتور کاجیلی CDFاز پر فروش ترین الکتروموتورهای تولیدی کایجیلی سری CDF‌ می باشد. این سری الکتروموتور از توان 0.18 کیلووات تا 315 کیلووات با دورهای مختلف پایه دار موجود می باشد. بدنه ایجیلی سری CDF‌ از جنس چدن بوده و طراحی این سری از الکتروموتور کاجیلی بسیار مقاوم و مستحکم می باشند. راندمان این الکتروموتور IE1 و IE2 می باشد. از مزایای این سری می توان به دائم کار بودن آنها اشاره نمود و کلاس حرارتی آن ها F‌ می باشد. درجه حفاظتی آن ها IP54 و IP55 می باشد.
  • الکتروموتور کاجیلی MSالکتروموتور کاجیلی سری MS از توان 0.18 کیلووات تا 18.5 کیلووات و در دو سری 1500 و 3000 دور و همچنین دور های 750 و 950 دور با پوسته آلومینیومی تولید می شوند. ولتاژ کاری سری MS الکتروموتورهای کاجیلی 220 ولت تا 690 ولت و با فرکانس کاری 50 و 60 می باشند. این الکتروموتورهای دائم کار  بوده و فریم سایز استاندارد از 56 تا 160 دمای کاری محیط از -20 درجه تا +40 درجه می باشد. کلاس حرارتی F و مچنین درجه محافظتیشان IP54 می باشد.
  • الکتروموتور کاجیلی SDF این سری از الکتروموتور کایجیلی سه فاز هستند که توان خروجی آن در محدوده  ۰٫۱۸ تا ۳۱۵ کیلووات و جنس بدنه آن چدنی است. سری CDF ارتقا یافته موتور القای سری Y2 است. که دارای راندمان eff1 و eff2 می باشد
  • الکتروموتور کاجیلی تک فاز MY و MLجنس پوسته آلومینیوم، برق آن تکفاز و دو خازن، ساخته شده از مواد باکیفیت مطابق با استانداردهای IEC و مزایایی مانند کارایی خوب، کم صدا، لرزش نامحسوس، وزن سبک، ساختار ساده و غیره است.
  • الکتروموتور کاجیلی سه فاز KJLE2 و AC 
  • الکتروموتور کاجیلی تک فاز YC خازن دار : محدوده توان 0.18KW~7.5KW بوده، تمام اجزای آغشته به مواد و فرآیندهایی هستند که به طور خاص طراحی شده‌اند تا کیفیت بالای ساخت مورد نیاز برای سیم پیچ‌های استاتیک و استحکام مکانیکی بالای مورد نیاز برای اجزای چرخان را فراهم کنند.

مشخصات فنی الکتروموتور KAIJIELI

تولیدات شرکت الکتروموتور کایجیلی در طیف وسیعی از توان های 0.18 کیلووات تا 315 کیلووات در دورهای 750 دور، 1000 دور، 1500 دور، 3000 دور تولید می شوند. الکتروموتور تکفاز کایجیلی در سه نوع الکتروموتور تک خازن و دو خازن و همچنین الکتروموتور کلاچ دار و رله ای می باشند. پوسته الکتروموتورهای کایجیلی آلومینیوم می باشد. الکتروموتور سه فاز کایجیلی نیز از توان 0.18 تا 18.5 کیلووات در دو نوع پوسته آلومینیومی و پوسته چدنی تولید می شوند. ولی بخاطر توجه به راندمان و کیفیت بالا الکتروموترهای کایجیلی در توانهای بالا تماما پوسته چدن می باشند. بنابراین الکتروموتورهای آلومینیومی کایجیلی دو مزیت وزن سبک و قیمت مناسب را دارند.

در مقایسه با سایر برندها موتورهای تولیدی شرکت کایجیلی با بدنه چدن قیمت مناسب تری نسبت به سایر الکتروموتورهای پوسته چدنی دارند. الکتروموتور کایجیلی انتخاب مناسبی برای ماشین سازان عزیز می باشد چون هم موجودی در رنج توان ها دارد و هم قیمت مناسبی دارند.

مزایای استفاده از الکتروموتور کایجیلی 

  • دارای راندمان بالا
  • دارای ولتاژ بالا
  • دارای موتورهای تکفاز و سه فاز
  • تنوع تولید در توان الکتروموتور کاجیلی
  • تنوع تولید در دور الکتروموتور از 750rpm تا 3000rpm
  • نحوه نصب با سه استاندارد B۳، B۳۴ و B۳۵
  • تولید در دو نوع پوسته چدنی و پوسته آلومینیومی
  • یونیورسال

 

نمایندگی فروش الکتروموتور کاجیلی

شرکت آذران پیشرو صنعت تبریز با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع الکتروموتور های صنعتی را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع الکتروموتور صنعتی با برند الکتروموتور کاجیلی اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع الکتروموتورهای صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

 

 

گیربکس های صنعتی تجهیزاتی هستند که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده و هچنین برآورده کردن گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز در سمت مصرف کننده به کار می رود. گیربکس صنعتی درواقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که انعطاف پذیری لازم را بین منبع توان و مصرف کننده توان بر قرار می کند.

در گیربکس های صنعتی نوع سوخت منبع تولید توان اهمیت انچنانی ندارد ، بلکه این مسئله مهم است که در سمت شفت ورودی به گیربکس، توان تولید شده را به صورت گشتاور به این ووسیله منتقل نماید. از دستگاه­ هایی که توان مورد نیاز گیربکس های صنعتی را تامین می کنند می توان به الکتروموتورها موتورهای بنزینی و گاز سوز - موتورهای دیزل - توربین های بخار - توربین های گازی، آبیو یا توربین های بادی - موتورهای جت و ... می­باشند. مصرف کننده هم می تواند هرنوع وسیله ای باشد فقط کافی است که این مصرف کننده بتواند توان خروجی از گیربکس صنعتی را بصورت گشتاور دریافت کند.

 

شرکت گیربکس هیدرومک (HYDROMEC) در سال 1983 در کشور ایتالیا شروع به تولید کاهنده سرعت برای شرکت Var-Spe (www.varspe.com) که یک شرکت قطعات هیدرولیک سرعت متغیر با کیفیت بالا بود، نمود.

هم اکنون شرکت تولیدی گیربکس هیدرومک با افزایش تولیدات خود همراه با کیفیت بالا، توانسته است با توسعه شبکه توزیع فروش و خدمات پس از فروش در بازارهای جهانی حضور گسترده داشته باشد.  از تولیدات شرکت گیربکس هیدرومک ایتالیا می‌توان به انواع گیربکس‌های کواکسیال (Coaxial) یا شافت مستقیم با پوسته آلومینیومی و چدنی، گیربکس حلزونی،  گیربکس‌های هلیکال و سایر گیربکس‌های سفارشی و خاص، موتور الکتریکی و… اشاره کرد که تمامی محصولات و قطعات ساخت اروپا با استفاده از جدیدترین تکنولوژی در طراحی و تولید برای ارائه گیربکس رقابتی با راندمان بالا می باشد.

گیربکس های تولیدی هیدرومکHydromec

گیربکس‌های تولیدی شرکت هیدرومک به صورت یک، دو و سه مرحله‌ای با نسبت تبدیل ۲.۵ تا ۱۳۰، گشتاور ۲۰۰ تا ۸۰۰۰۰ نیوتن‌متر و توان ۱ تا ۳۰۰ کیلووات تولید و عرضه می گردند. تولیدات این شرکت در ابعاد و اندازه های استاندارد جهانی عرضه می شوند بنابراین میتوان این گیربکس ها را بدون تغییراتی در شاسی یا فریم بعنوان گیربکس جایگزین استفاده نمود.

 تمامی تولیدات این شرکت در اروپا و با آخرین تکنولوژی روز دنیا و توسط مجرب ترین مهندسان این حوزه طراحی و به بازارهای جهانی ارسال می شوند

بنابراین انتظاری که از گیربکس هیدرومک می رود، کیفیت بالا و طراحی مدولار همراه با طول عمر بالا و با بالاترین بازده ممکن می باشد. تولیدات گیربکس هیدرومک در اکثر تجهیزات و صنایعی مانند صنایع دارویی، صنایع کاشی و سرامیک، صنایع شیمایی، صنایع بسته‌بندی و انتقال مواد و ... استفاده می شوند.

کاربرد گیربکس هیدرومک

دایره استفاده از گیربکس های هیدرومک بسیار متنوع بوده و تولیدات این شرکت در صنایع مختلفی همچون

  • انواع کانوایرها و بالابرها
  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • صنایع دارویی
  • صنایع مواد غذایی
  • میکسرها
  • صنایع ریسندگی
  • صنایع سیمان و کاشی و سرامیگ

مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی‌های گیربکس هیدرومکHydroMec

  • کیفیت بالای قطعات با استاندارد اروپا
  • مطابق با استانداردهایی اروپایی
  • تولید شده در اندازه‌های استاندارد براساس IEC
  • با امکان نصب در حالت‌های مختلف و فلنج‌های استاندارد
  • تولید شده با پوسته کاملاً یکپارچه (Monoblock)
  • دارای سیستم تثبیت دمای روغن
  • امکان نصب گیربکس با محرک کمکی
  • قابلیت نصب سیستم خنک کاری داخلی و خارجی
  • قابلیت نصب هالوشافت یا افزایش طول شافت ورودی

انواع گیربکس هیدرومک

گیربکس های تولید شرکت هیدرومک در مدل های زیر عرضه می شوند:

  • گیربکس حلزونی هیدرومک
    • گیربکس های حلزونی هیدرومک سری 90 درجه
    • گیربکس های حلزونی هیدرومک سری کتابی
  • گیربکس شافت مستقیم هیدرومک
    • گیربکس های شافت مستقیم هیدرومک تک مرحله ای
    • گیربکس های شافت مستقیم هیدرومک پوسته چدنی
    • گیربکس های شافت مستقیم هیدرومک پوسته آلومینیوم
  • گیربکس آویز هیدرومک
    • گیربکس های آویز پوسته هیدرومک بدنه چدن
    • گیربکس های آویز پوسته هیدرومک بدنه آلومینیوم
  • گیربکس شافت بغل هیدرومک
    • گیربکس های کرانویل هیدرومک X پوسته چدن
    • گیربکس های کرانویل هیدرومک X پوسته آلومینیوم
   

گیربکس حلزونی هیدرومک

موتور گیربکس حلزونی در دو نوع گیربکس مکعبی و گیربکس حلزونی تولید می شوند، این گیربکس ها یکی از ارزان ترین و پرکاربردترین نوع از انواع گیربکس های صنعتی می باشند که در انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی سبک مورد استفاده قرار می گیرند. در حالت کلی گیربکس های حلزونی از دو قیمت بنام های مارپیچ و دنده تشکیل شده اند. جنس تشکیل دهنده مارپیچ از فولاد می باشد، در حالیکه جنس دنده معمولا از برنز شاخته می شود.

زاویه خروجی گیربکس های حلزونی 90 درجه می باشد و به همین دلیل این گیربکس را به نام گیربکس 90 درجه نیز می‌شناسند و به دلیل قیمت مناسب و کاربرد آسان و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری پایین این گیربکس، کاربردهای متنوعی در صنعت دارند، از مزایا گیربکس حلزونی می توان به در دسترس بودن، سهولت استفاده، قیمت پایین آن اشاره نمود. در کنار مزایای فوق بزرگترین ایراد این گیربکس را می توان راندمان پایین آن دانست.

گیربکس حلزونی هیدرومک با خروجی 90 درجه در دو سری دایره ای (Right Angle) و سری مکعبی (Q) طراحی و ساخته می شود. گیربکس های حلزونی هیدرومک با ابعاد و اندازه های مختلف و تنوع در نصب و اتصالات می تواند در طیف وسیعی از کاربری ها مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر ویژگی های این سری از گیربکس ها می توان به وزن کم و دوام بالا اشاره نمود.

 

گیربکس شافت مستقیم هیدرومک

گیربکس هلیکال (Helical Gearbox) یا گیربکس شافت مستقیم دستگاهی است که از تعدادی زوج دنده تشکیل شده است و این چرخدنده ها بصورت چرخدنده های مارپیچی (هلیکال) بوده و یاتاقان های غلتشی در دو سمت چرخ دنده ها قرار گرفته اند، علت نامگذاری این گیربکس بدلیل همین چرخدنده های مورب و هلیکالی آن است.

زاویه دنده ها با محور به صورت مورب بوده به طوری که در هر لحظه بیش از یک چرخدنده با هم درگیر می‌شود. در چرخدنده هلیکالی میزان سطح تماس بین چرخدنده ها بیشتر بوده و این موضوع سبب تحمل فشار بیشتر و ایجاد صدای کمتر می شود، همچنین این روند سبب می‌شود که فشار بین همه چرخدنده ها تقسیم شود و دستگاه دچار فشار زیاد نشود و در نهایت استهلاک دستگاه کمتر می‌شود. از طرف دیگر جنس چرخدنده های هلیکال از فولاد آلیاژی است که این موضوع خود بر توانایی تحمل فشار می افزاید.

راندکان گیربکس های شافت مستقیم بخاطر بکارگیری چرخدنده های هلیکال بالا بوده و معمولا بالای 90 درصد می باشد. با توجه به مزایای اشاره شده گیربکس های شافت مستقیم به طور گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم شرکت هیدرومک که با سری A تولید می شوند در 13 سایز طراحی و ساخته می شود. این سری از گیربکس های هیدرومک دارای دو نوع تک مرحله با گشتاور خروجی در محدوده 110 نیوتون متر، گیربکس سبک با بدنه ای آلومینیوم که دارای گشتاوری در محدوده 520 نیوتون متر و گیربکس هلیکال با بدنه ای از جنس چدن و با گشتاوری در محدوده 4600 نیوتون متر می باشند.

انواع گیربکس شافت مستقیم هیدرومک

  • گیربکس شافت مستقیم هیدرومک پوسته چدنی
  • گیربکس شافت مستقیم هیدرومک سبک
  • گیربکس شافت مستقیم هیدرومک تک مرحله ای
  • گیربکس شافت مستقیم هیدرومک پوسته Coaxial

 

نمایندگی فروش گیربکس هیدرومک

شرکت آذران پیشرو صنعت با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع گیربکس های صنعتی در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع گیربکس صنعتی با برند شرکت گیربکس هیدرومک اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع گیربکس های صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

سوپاپ لیفتراک

سوپاپ لیفتراک

سوپاپ لیفتراک چیست و چه نقشی در موتور لیفتراک دارد؟

موتور لیفتراک، قلب تپنده و منبع نیروی محرکه آن‌ است که از قطعات متعددی تشکیل شده و با همکاری این قطعات موفق به تولید نیروی لازم برای به حرکت در آوردن چرخ‌های لیفتراک می‌شود. هر یک از قطعات موتور لیفتراک، اهمیت خاص خود را دارند. چرا که عملکرد نادرست هریک می‌تواند منجر به کاهش راندمان موتور شود و یا عملکرد آن‌ها را با مشکلی جدی مواجه کند. گاهی نقص یک قطعه از موتور ممکن است باعث ایجاد آسیب و استهلاک در برخی قطعات دیگر شود و گاهی حتی موتور به دلیل ایجاد مشکل در یک قطعه به طور کامل از کار می‌افتد. سوپاپ لیفتراک یکی از این قطعات موتور است که احتمالا نامش را زیاد شنیده‌اید اما درباره‌ وظایف و چند و چون کارش چندان گفته نشده است.بنابراین شناخت و علم کافی نسبت به وظیفه‌ هریک از این قطعات در موتور لازمه‌ استفاده‌ بهینه از لیفتراک است.

سوپاپ لیفتراک چیست و چه وظایفی دارد؟

سوپاپ کلمه‌ای فرانسوی (Soupape) و به معنی دریچه است. سوپاپ یکی از اصلی‌ترین قطعات در انواع موتورهای احتراق داخلی است. در واقع سوپاپ به هر چیزی که ورود و خروج چیزی را کنترل کنند اطلاق می‌شود. سوپاپ در لیفتراک روی سرسیلندر لیفتراک قرار می‌گیرد و ورود و خروج هوا و دود را کنترل می‌کند. به عبارت دیگر این قطعه‌ وظیفه کنترل ورود هوا به درون محفظه‌ احتراق و خروج دود از دریچه‌های سر سیلندر را بر عهده دارد. این هوای ورودی، لازمه‌ تشکیل مخلوط سوخت و هوا و صورت گرفتن انفجار است و هوای خروجی یا دود نیز مازاد احتراق که خروجش لازمه‌ ادامه‌ روند فعالیت موتور لیفتراک است.

با توجه به اینکه احتراق درون سیلندرها نیاز به فضای ایزوله و غیر قابل نفوذ دارد باید گفت وظیفه‌ دیگر سوپاپ‌ لیفتراک تامین این فضا به کمک سرسیلندر و واشر سرسیلندر است. بنابراین سوپاپ‌ها با زمان بندی مناسب در حرکت و باز و بسته کردن به موقع دریچه‌های بلوک سیلندر یا سرسیلندر هم دود و هوا را به سمتی که باید هدایت می‌کنند و هم محفظه‌ غیرقابل نفوذ احتراق را تشکیل می‌دهند. بنابر شرح وظایف سوپاپ می‌توان گفت یک سوپاپ خوب دارای این خصوصیات زیر است:

  • ضریب حرارتی بالا دارد و قادر به تحمل حرارت بالا است. همچنین به خوبی حرارت خود را به بدنه سرسیلندر منتقل می‌کند.
  • حرارت زیاد منجر به سوختگی و یا ایجاد خوردگی در آن نمی‌شود.
  • مقاومت لازم را در برابر ضربات دارد.
  • یک سوپاپ خوب به سرعت دچار ساییدگی نمی‌شود.

سوپاپ ‌ها بر حسب نوع موتور روی سرسیلندر یا بلوک سیلندر قرار می‌گیرند. گاهی سوپاپ‌ ها درون سیلندر یا سرسیلندر هستند.

آشنایی با ساختار سوپاپ لیفتراک

سوپاپ لیفتراک ساختاری قارچی شکل دارد که در تمام انواع موتور ثابت است. این شکل ثابت به صورت یک ساقه و یک صفحه‌ تخت است که شکلی مشابه ساقه و کلاهک قارچ را تشکیل می‌دهند. بخش‌های مختلف این قطعه عبارتند از:

  • سر سوپاپ: محل برخورد این قطعه با اسبک.
  • خار نگهدارنده: انتهای ساقه و پایین‌تر از سر سوپاپ است و محل اتصال فنرهای سوپاپ هستند.
  • ساق سوپاپ: بدنه‌ بلند و کشیده‌ سوپاپ است که در گیت قرار می‌گیرد.
  • مخروطی: این بخش که دامنه نیز نامیده می‌شود محل اتصال نشیمنگاه به ساقه است
  • نشیمنگاه: این بخش را سیت سوپاپ موتور نیز می‌نامند که درواقع سر پهن سوپاپ است. سیت سوپاپ دارای حلقه‌هایی است که جنس آن‌ها معمولا چدن سانتریفوژ یا آلیاژی بسیار مقاوم به ساییدگی است.
  • وجه: نشیمنگاه سوپاپ داری یک لبه‌ مورب است که وجه نامیده می‌شود. زاویه‌ این لبه بسته به نوع و ساختار موتور طراحی می‌شود. اما به طور کلی این زاویه بین ۴۵ تا ۳۰ درجه است. ۳۰ درجه برای سوپاپ‌های دود و ۴۵ درجه برای سوپاپ‌های هوا به کار می‌رود.

اما این ساختمان کلی اجزای دیگری نیز دارد که توسط آن‌ها عملکرد خود را کامل می‌کند. این اجزا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فنر سوپاپ: فنری مارپیچی است که روی بخش انتهایی ساقه‌ سوپاپ لیفتراک قرار دارد و از یک سمت به بدنه‌ موتور وصل است و از سمت دیگر به وسیله‌ یک نگهدارنده یا واشر تخت به خار سوپاپ متصل می‌شود. فنر کمک می‌کند تا سوپاپ در زمان تراکم روی نشیمنگاه محکم بنشیند و از بروز هرگونه نشتی در این زمان‌ها جلوگیری کند. گاهی اوقات روی هر سوپاپ دو فنر با جهت عکس سوار می‌شود. اگر فشار فنرهای سوپاپ کم باشد سوپاپ شل و سفت می‌شود و موتور نامیزان کار می کند.
  • گاید سوپاپلوله‌ یا بوشی است که ساقه‌ سوپاپ را در بر می‌گیرد. گاید یا راهنمای سوپاپ را معمولا از چدن سیاه می‌سازند. این قطعه که در سر سیلندر قرار می‌گیرد حرکت مستقیم رفت و برگشت سوپاپ را تنظیم می‌کند و مانع از هرگونه انحراف آن می‌شود. همچنین از ساقه‌ سوپاپ در برابر ضربات محافظت می‌کند. گاید یا بصورت یک تکه با سیلندر یا سرسیلندر ریخته‌گری می‌شود یا با فشار درون آن قرار می‌گیرد. گاید همچنین وظیفه‌ انتقال حرارت را نیز به عهده دارد. سوپاپ درون گاید با لقی مشخصی حرکت می‌کند. این حرکت باید روان صورت گیرد چرا که در صورت سفت بودن آن سوپاپ گرم شده و درون آن گیر کرده و باز می‌ماند.
  • انگشتی سوپاپ: در بخش انتهای سوپاپ موتور و نزدیک به سر سوپاپ قرار می‌گیرد و نقش اتصال سوپاپ به میل سوپاپ لیفتراک را بازی می‌کند. انگشتی در همه‌ موتورها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و گاهی سوپاپ لیفتراک مستقیم به میل سوپاپ متصل می‌شود.

در برخی سوپاپ‌ها از بوش نشیمنگاه نیز استفاده می‌شود که مانع از فرسودگی آن می‌گردد. استفاده از بوش نشیمنگاه چندان رایج نیست.

انواع سوپاپ‌ ها

سوپاپ‌ ها بر حسب وظیفه‌ خود به دو دسته تقسیم می‌شوند که در ساختارشان تفاوت‌هایی جزئی دارند. این دو نوع شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. سوپاپ ورودی یا هوا

کمی بزرگتر از سوپاپ دود است و مقاومت حرارتی پایین‌تری دارد.

۲. سوپاپ خروجی یا دود

به علت مواجهه با دمای بالای محفظه‌ احتراق مقاومت دمایی بالاتری دارد اما به دلیل حساسیت کمترش در مورد عایق‌بندی، سایز آن کوچکتر است.

جنس سوپاپ لیفتراک

محل و نوع کار سوپاپ ‌ها حاکی از آن است که این قطعات در مقابل حرارات زیادی قرار می‌گیرند و همچنین با سرعت زیادی کار می‌کنند. بنابراین در معرض فشار و فرسودگی قابل ملاحظه‌ای قرار دارند. در این بین سوپاپ خروجی یا سوپاپ دود که با گازهای ناشی از احتراق و تقریبا شعله‌ مداوم در تماس است، حرارت بالاتری از سوپاپ ورودی یا هوا تحمل می‌کند. به طوری که در مواقع کار موتور با دور بالا، ممکن است این سوپاپ لیفتراک به رنگ قرمز تیره شود. بنابراین سوپاپ لیفتراک باید مقاومت لازم در مقابل شکستگی، زنگ زدگی، تاب برداشتن و فرسودگی سریع داشته باشد، بخصوص سوپاپ ‌های تخلیه. پس این نوع سوپاپ معمولا از آلیاژهای مخصوص فولاد با مقادیر نسبتا زیاد کروم، نیکل و سلنیوم ساخته می‌شود. شرایط سوپاپ ‌های هوا بسیار خنک‌تر از سوپاپ ‌های دود است بنابراین کمتر در معرض سوختن ، زنگ زدن و فرسودگی قرار دارند. آن‌ها را عموما از آلیاژ فولاد-کبالت می‌سازند.

دستگاه فرمان سوپاپ لیفتراک

سوپاپ لیفتراک برای حرکت و عملکرد خود نیاز به یک کنترل کننده و هدایتگر دارد. این قطعه همان میل سوپاپ یا میل بادامک است. میل سوپاپ میله‌ای است که زایده‌هایی بادامی شکل به نام بادامک دارد. تعداد بادامک‌های یک میل سوپاپ بر اساس تعداد سوپاپ‌های موتور طراحی می‌شود. در واقع به دلیل همین عملکرد و شکلش به آن میل بادامک یا میل سوپاپ می‌گویند. بادامک‌ها با انگشتی سوپاپ یا خود سوپاپ در تماس هستند. سوپاپ از این میله به انواع مختلف دستور می‌گیرد. به طور کلی دو نوع میل سوپاپ داریم:

  • میل سوپاپ زیر

در این نوع، میل سوپاپ با قطعه‌ای به نام تایپت تماس دارد که میل تایپت از داخل آن عبور می‌کند. میل تایپت از بالا با انگشتی در تماس است و با حرکت انگشتی که در جهت دیگر با سوپاپ در تماس است حرکت سوپاپ را کنترل می‌کند.

  • میل سوپاپ رو

در این نوع، میل سوپاپ مستقیم از طریق بادامک‌ها با انگشتی در تماس است و انگشتی نیز از سمت دیگر با سوپاپ برخورد می کند.

در لیفتراک هایی که این میل سوپاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد دو میل سوپاپ استفاده می‌شود. در موتور این لیفتراک ها برای هر سیلندر ۴ سوپاپ داریم.

 

تنظیم زمان‌بندی عملکرد سوپاپ‌ ها

در روند عملکرد سوپاپ‌ ها زمان‌بندی باز و بسته شدن‌شان بسیار مهم است. به این ترتیب که سوپاپ ‌های ورودی در زمان‌های مناسب باید هوا را وارد سیلندر سازند. سپس در مراحل ایجاد تراکم و احتراق سوخت کاملا محکم و بسته بمانند. در پایان هنگام تخلیه، گازهای ناشی از احتراق را از سیلندر در زمان مناسب خارج کنند. بنابراین تنظیم زمانی سوپاپ‌ ها باید بسیار دقیق و کامل انجام شود. پیشتر گفتیم که تنظیم زمان‌بندی عملکرد سوپاپ‌ ها بر عهده‌ میل بادامک است. اما از آنجا که تنظیم بالا و پایین رفتن سوپاپ‌ ها باید هماهنگ با بالا و پایین رفتن پیستون‌های لیفتراک انجام شود میل بادامک به کمک میل‌لنگ لیفتراک و در ارتباط ثابت و همیشگی با آن این کار را انجام می‌دهد. چرا که میل‌لنگ همواره تحت تاثیر حرکت بالا و پایین پیستون‌ها می‌چرخد و با ارتباط میل بادامک و میل‌لنگ حرکت میل‌بادامک را با پیستون‌ها هماهنگ می‌کند. این هماهنگی نیز زمان‌بندی دقیق سوپاپ‌ ها را همگام با پیستون‌ به دنبال دارد.

به این ترتیب در لحظه پایین آمدن پیستون، میل‌بادامک سوپاپ ورودی را به منظور مکش هوا به داخل سیلندر باز می‌کند. هم‌زمان با شروع تراکم هوای ورودی توسط سیلندر سوپاپ هوا و دود هر دو بسته می‌مانند و این حالت تا پایان احتراق ادامه پیدا می‌کند. در این لحظه حرکت رو به بالای پیستون، سوپاپ دود را باز کرده و تا رسیدن پیستون به نقطه مرگِ بالا، باز می‌ماند. انتقال و تنظیم نیرو در این فرایند توسط تسمه تایم یا زنجیر تایم صورت می‌گیرد. این فرآیند زمان‌بندی را تایمینگ سوپاپ‌ ها می‌نامند. قطعاتی مانند میل بادامک، تایپت یا بالابر، میله فشارنده، اسبک سوپاپ، انگشتی سوپاپ و فنرهای سوپاپ در تایمینگ سوپاپ‌ ها و تنظیم دقیق آن نقش موثر دارند. البته نوع و محل و ترتیب قرارگیری سوپاپ‌ ها ممکن است برخی از این قطعات را حذف کند. مجموعه‌ این قطعات را سیستم راه‌اندازی سوپاپ ‌ها می‌نامند.

تفاوت موتورهای ۸ و ۱۶ سوپاپه

احتمالا تاکنون درباره‌‌ خصوصیات موتورهای مختلف عنوان ۸ یا ۱۶ سوپاپ را بسیار شنیده‌اید. در موتورهای ۸ سوپاپ که در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند هر سیلندر به یک سوپاپ گاز و یک سوپاپ دود مجهز بود. اما این موتورها راندمان رضایت‌بخشی نداشتند و قدرت موتور در آن‌ها به میزان دلخواه طراحان نمی‌رسید، علاوه‌بر اینکه مصرف سوخت‌شان بالا بود. اما مهندسان طراح می‌دانستند برای بهتر کردن بازده موتور باید میزان مکش هوا و بنزین سریعتر و بیشتر باشد و همچنین تخلیه دود کامل صورت گیرد. در نتیجه برای رسیدن به این هدف تعداد سوپاپ‌ها افزایش یافت تا ورود و خروج بیشتر شود. بنابراین در موتورهای نسبتا جدید هر سیلندر موتور به ۲ سوپاپ گاز و۲ سوپاپ دود مجهز شد که موتورهای ۴ سیلندر را تبدیل به ۱۶ سوپاپ کرد.

لازم به ذکر است طبعا هر چه تعداد سیلندر بیشتر باشد این اعداد افزایش می‌یابد. برای مثال موتورهای ۶ سیلندر دارای ۲۴ سوپاپ هستند. همچنین گاهی برای تولید موتورهایی با توان خروجی بیشتر و قدرت بالاتر تعداد سوپاپ‌های بیشتری برای هر سیلندر در نظر گرفته می‌شود. این تعداد می‌تواند تا ۳ سوپاپ ورودی و ۲ سوپاپ خروجی ارتقاء یابد.

علامت های خرابی سوپاپ‌ لیفتراک

معمولا خرابی سوپاپ‌ها از مشکلاتی نظیر شکستن ساقه یا خرابی سیت ناشی می‌شود. گاهی نیز در گاید نقصی ایجاد می‌گردد. این علایم معمولا به صورت صدای چلق چلق یا صدای خشک کار کردن موتور شنیده می‌شوند و گاهی نیز بازده موتور کاهش می‌یابد. علل خرابی سوپاپ می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • سوختن سوپاپ در اثر تنظیم نبودن نسبت هوا و سوخت.
  • در موتورهای دارای تسمه تایم پاره شدن تسمه‌تایم می‌تواند کج شدن سوپاپ‌ها را به دنبال داشته باشد.
  • گاهی در اثر خرابی سیستم خنک کننده سیلندر بیش از حد داغ می‌شود. در این مواقع ممکن است سیت سوپاپ در اثر حرارت بیش از حد از جای خود بیرون آمده و خراب شود.
  • گاهی نیز خرابی گاید سوپاپ، ایجاد صدایی شبیه به خشک کار کردن موتور می‌کند.

خرابی گاید سوپاپ به ندرت اتفاق می‌افتد و از دلایل آن می‌توان به نامرغوب بودن جنسش، کارکرد زیاد موتور و یا خراب شدن سوپاپ اشاره کرد.

فروش قطعات لیفتراک

اکثر شرکت ها و یا کارخانجاتی که قطعات و لوازم یدکی لیفتراک را بدون در نظر گرفتن منبع تامین کننده قطعه، خریداری نموده اند، بیشتر وقت ها موفق به خرید قطعات لیفتراک با کیفیت نشده اند و همین امر باعث مستعمل شدن سریع قطعه مورد نظر و یا آسیب به قسمت های دیگر لیفتراک شده است. برای اجتناب از این امر، دارندگان لیفتراک بایستی لوازم و قطعات یدکی خود را از تامین کنندگان معتبر و نام آشنا خریداری نمایند تا علاوه بر خرید قطعه با کیفیت و اورجینال از ضمانت و خدمات پس از فروش نیز برخوردار گردند.

شرکت آذران پیشرو صنعت با حذف واسطه های موجود و عرضه کالا و ارائه محصولات با شرایط مناسب از جمله قیمت های رقابتی  در حوزه های کاری تجهیزات انبارداری با رعایت استاندارد های مربوطه می باشد. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات ماشین آلات صنعتی از جمله قطعات لیفتراک را تامین نماید.

خرید بدون واسطه قطعات لیفتراک این امتیاز را برای خریداران این نوع محصولات فراهم مینماید تا علاوه بر پرداخت هزینه های پایین تر قطعات اورجینال را برای دستگاه خود خریداری نمایند که این مسئله در دراز مدت باعث کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری لیفتراک می شود.

از جمله قطعات لیفتراک که در این شرکت عرضه می گردد می توان به لوازم مصرفی برند های معتبر جهانی از قبیل: لوازم موتوری، لوازم گیربکس ،انواع فیلتر لیفتراک، واشر ها و کاسه نمد های اصلی، شیلنگ ها و اتصالات هیدرولیک، انواع لاستیک و الحاقی ، شاخک ها،  انواع باطری لیفتراک، شارژر و انواع بلبرینگ اشاره نمود.

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

گیربکس سهند دور

گیربکس های صنعتی تجهیزاتی هستند که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده و هچنین برآورده کردن گشتاور و سرعت دورانی مورد نیاز در سمت مصرف کننده به کار می رود. گیربکس صنعتی درواقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که انعطاف پذیری لازم را بین منبع توان و مصرف کننده توان بر قرار می کند.

در گیربکس های صنعتی نوع سوخت منبع تولید توان اهمیت انچنانی ندارد ، بلکه این مسئله مهم است که در سمت شفت ورودی به گیربکس، توان تولید شده را به صورت گشتاور به این ووسیله منتقل نماید. از دستگاه­ هایی که توان مورد نیاز گیربکس های صنعتی را تامین می کنند می توان به الکتروموتورها – موتورهای بنزینی و گاز سوز – موتورهای دیزل – توربین های بخار – توربین های گازی، آبی و یا توربین های بادی – موتورهای جت و … می­باشند. مصرف کننده هم می تواند هرنوع وسیله ای باشد فقط کافی است که این مصرف کننده بتواند توان خروجی از گیربکس صنعتی را بصورت گشتاور دریافت کند.

کاربرد گیربکس صنعتی

صنعت تولید شکر : در این صنعت دو گیربکس خورشیدی و هلیکال گزینه‌های کاربردی معرفی می‌شوند. با استفاده از این نوع گیربکس‌ها می‌توان گشتاور و سرعت نیروی تولید شده توسط موتور را مدیریت کرد.

فولادسازی : در صنعت تولید فولاد ویژگی‌های مهمی چون قدرت و ظرفیت و دقت بالای گیربکس‌ها مهم تلقی می‌شوند. با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، گیربکس‌های خورشیدی و پینیون انواع مفید این قطعات برای صنعت فولادسازی معرفی می‌شوند. با کاربری این نوع گیربکس‌ها می‌توان عملکردی پایدار و حرکتی نرم را ایجاد کرد.

سیمان سازی : در صنعت تولید سیمان از گیربکس‌های بسیار قوی استفاده می‌شود که گشتاور زیادی را تحمل می‌کنند. از این رو آشنایی با گیربکس‌ های صنعتی با ویژگی کارایی بالا در این صنعت ضرورت دارد. با توجه به اندازه و قدرت بسیار بالای موتورهای مورد استفاده در این صنعت، گیربکس‌های هلیکال و شافت مستقیم انواع مفیدی در صنعت سیمان به شمار می‌آیند. با استفاده از این نوع گیربکس‌ها می‌توان از گشتاور تولیدشده در موتور بهترین خروجی را دریافت کرد.

صنعت تولید کاغذ: به طور معمول در صنعت تولید کاغذ گیربکس‌ها جهت کنترل نیرو و سرعت ماشین تولید کاغذ کاربرد دارند. گیربکس‌های خورشیدی بهترین نوع این قطعات برای صنعت ذکر شده تعریف می‌شوند.

با توجه به تنوع کاربرد و استفاده از گیربکس های صنعتی در صنایع مختلف، این مبدل در انواع مختلفی تولید و به بازار مصرف عرضه می گردند. اما در حالت کلی گیربکس‌های صنعتی به دو گروه افزاینده و کاهنده طبقه بندی می‌شوند. در نوع گیربکس کاهنده کاهش سرعت و در نتیجه افزایش گشتاور خروجی را خواهیم داشت در حالیه در گیربکس های افزاینده، سرعت افزایش و گشتاور کاهش می یابد. (گشتاور همان نیرویی است که باعث چرخش یک جسم حول یک محور می‌شود)

از گیربکس های رایج مورد استفاده در صنعت می تواند به موارد زیر اشاره نمود :

شرکت گیربکس سهند

شرکت سهند دور بعنوان یکی از تولیدکنندگان گیربکس های صنعتی از سال ۱۳۶۲ با تولید انواع گیربکس های حلزونی شروع به فعالیت خود را آغاز نموده است ، این شرکت در سال ۱۳۷۸موفق به اخذ گواهینامه ISO9002 گردید. از سال ۱۳۷۶ و با راه اندازی واحدهای مختلف تحقیق و توسعه اقدام به تولید انواع گیربکس های صنعتی خاص جهت مصرف در کارخانجات مختلف کشور نموده است.

امروز شرکت گیربکس سهند با تبعیت از اصول تولید و کیفیت و با بکارگیری مهندسین مجرب و متخصصین فنی و اجرایی و همچنین با استفاده از نرم افزار های جامع مهندسی موفق به تولید انواع گیربکس های هلیکال، حلزونی، هیپوئیدی، مخروطی مارپیچ و اسپروئیدی با توان هایی از ۰/۱۲ کیلووات تا ۱۵ مگاوات میباشد.

تولیدات شرکت گیربکس سهند

گیربکس سهند انواع گیربکس حلزونی را تولید و روانه بازار مصرف میکند. از تولیدات این شرکت می توان به گیربکس VF نرمال سهند، گیربکس MVF نرمال سهند، گیربکس VF FC سهند، گیربکس MVF FC سهند، گیربکس SN سهند، گیربکس کتابی سهند ( سری W سهند )، گیربکس شیر آلات سهند اشاره نمود. تولیدات شرکت گیربکس سهند دارای یک سال گارانتی می باشند.

انواع گیربکس حلزونی سهند

گیربکس حلزونی سهند سریW

یکی از پرکاربردترین تولیدات شرکت گیربکس سهند ، گیربکس حلزونی سری W می باشد که به علت محدودیت فضا و نیاز به انتقال قدرت بالا استفاده از این نوع گیربکس افزایش پیدا کرده است، این نوع گیربکس ها مشابه گیربکس های کتابی حلزونی با ظاهری مکعبی شکل هستند با این تفاوت که بدنه این گیربکس ها از جنس آلمینیوم بوده و این مسئله باعث انتقال حرارت بهتر و راندمان قدرتی بالاتر نسبت به سری U شده است. گیربکس حلزونی سهند سری W در 7 سایز و با نسبت های گوناگون تولید میشوند.

این گیربکس ها در صنایع گوناگون مانند ماشین آلات بسته بندی ، صنایع چوب و کاغذ ، صنایع غذایی، صنایع کشاورزی ، بالابرها ، میکسرها و بسیاری موارد دیگر میباشد.

مزایا:

  • مقرون به صرفه

  • صدای کم

  • طول عمر بالا

  • ظرفیت بسیار بالا

  • حداقل فضای نصب

  • حالات نصب متنوع

  • ضریب اطمینان بالا

  • بازه وسیع انتخاب سرعت خروجی

  • بازه وسیع انتخاب گشتاور خروجی

معایب:

  • عدم امکان استفاده در دورهای 1500rpm

  • دمای کاری بالا (به علت مکانیسم درگیری چرخ دنده ها)

  • راندمان نسبتا پایین (نهایتا 65%)

گیربکس سهند سریU

این گیربکس ها که به گیربکس های سری کتابی معروف می باشند به علت شکل مکعبی خود این امکان را به مصرف کننده می دهد که در تمامی حالت های نصبی بدون تغییر در ساختار گیربکس از آن استفاده نماید. گیربکس حلزونی سهند سریU دارای بدنه چدنی می باشد و از سایز 110 تا 300 با شافت بلند و کوتاه تولید میشود.

مزایا:

  • مقرون به صرفه

  • صدای کم

  • طول عمر بالا

  • حالات نصب متنوع

  • ضریب اطمینان بالا

  • ظرفیت بسیار بالا

  • حداقل فضای نصب

  • بازه وسیع انتخاب سرعت خروجی

  • بازه وسیع انتخاب گشتاور خروجی

معایب:

  • عدم امکان استفاده در دورهای 1500rpm

  • دمای کاری بالا (به علت مکانیسم درگیری چرخ دنده ها)

  • راندمان نسبتا پایین (نهایتا 65%)

  •  

گیربکس حلزونی سهند سریVF وMVF

گیربکس های حلزونی به دلیل ساختار، زاویه خروج و نیز متعامد بودن یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین تیپ گیربکس های صنعتی در سطح جهانی هستند . نحوه عملکرد این گیربکس ها باحرکت سینماتیکی یک ماردون فولادی سخت کاری شده و سنگ خورده و یک چرخ دنده حلزونی برنزی ایجاد می کنند . یکی از مشخصه های بارز این نوع گیربکس ها عدم برگشت پذیری در نسبت های بالای 40 و سهولت در نگهداری و تعمیرات میباشد، یکی دیگر از ویژگی های مهم آنها قابلیت استفاده در فضاهای محدود و همچنین جایی که دو محور ورودی و خروجی به هردلیلی نمی توانند در یک راستا قرار بگیرند می باشد. گیربکس های حلزونی سهند را میتوان در 6 حالت مختلف نصب و حتی با یکدیگر ترکیب نمود.

این گیربکس ها در صنایع مختلفی مانند ماشین آلات و بالابرهای ساختمانی ، دیزل ژنراتورها، کمپرسور ها، دمنده ها و هواکش ها، سیستم های انتقال مواد، کانوایرها و نوار نقاله ها، معادن و حفر چاه، ماشین آلات تراش، آسیاب ها، میکسرها، صنایع سنگ ، کاشی و سرامیک، صنایع بسته بندی ، صنایع غذایی و بسیاری موارد دیگر بکار برده می شوند.

مزایا:

  • مقرون به صرفه

  • صدای کم

  • طول عمر بالا

  • حالات نصب متنوع

  • حداقل فضای نصب

  • ظرفیت بسیار بالا

  • ضریب اطمینان بالا

  • بازه وسیع انتخاب سرعت خروجی

  • بازه وسیع انتخاب گشتاور خروجی

معایب:

  • عدم امکان استفاده در دورهای 1500rpm

  • دمای کاری بالا (به علت مکانیسم درگیری چرخ دنده ها)

  • راندمان نسبتا پایین (نهایتا 65%)

گیربکس شافت مستقیم (هلیکال) سهند

گیربکس هلیکال سهند، و یا گیربکس شافت مستقیم یکی از پرمصرف ترین محصولات شرکت گیربکس سهند می باشد. گیربکس هلیکال در صنایع مختلف با کاربرد متنوع مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا مقرون بصرفه ترین گزینه برای مصرف کنندگان می باشد. گیربکس های هلیکال بخوبی با سیستم های راه اندازی نرم و اینورترها منطبق بوده و به دو صورت عمودی (با فلنچ) و افقی (بروی پایه) قابل نصب می باشند. سایزهای استاندارد شافت خروجی استفاده راحت این نوع گیربکس در شرایط مختلف و کاربردهای متنوع را تضمین می کند. گستره دور خروجی و توان های الکتروموتور قابل ارائه بر روی هفت تیپ مختلف این نوع گیربکس هر نوع نیاز مشتریان در هر صنعتی و با هر کاربردی را مرتفع خواهد کرد.

انواع گیربکس شافت مستقیم سهند

گیربکس شافت مستقیم سهند سریSN

[caption id="attachment_2175" align="aligncenter" width="920"]📷 گیربکس های سری SN[/caption]

گیربکس های سهند سری SN بیشتر جهت کاربرد در نوار نقاله های کوچک و دستگاههای مشابه آن استفاده می شوند. این نوع گیربکس ها از دو چرخ دنده هلیکال تشکیل شده اند. پوسته های این گیربکس آلومینیومی و چرخ دنده این گیربکس با دو جنس فولادی و چدنی قابل ارائه می باشد. این نوع گیربکس تنها با نسبت های ثابت تولید میگردند و جهت تغییر این نسبت ها معمولا با تغییر در سایز پولی دور ورودی و در نتیجه خروجی گیربکس را تغییر می دهند.

گیربکس شافت مستقیم سهند سریRS2

گیربکس های قورباغه ای که به گیربکس های روسی نیز معروفند بر اساس توان و گشتاور مورد نیاز معمولا به صورت های دو، سه و چهار محور تولید و ارائه میشود.

گیربکس شافت مستقیم سهند سری قورباغه ای (GHP)

گیربکس های قورباغه ای که به گیربکس های روسی نیز معروفند و بر اساس توان و گشتاور مورد نیاز معمولا به صورت های دو، سه و چهار محور تولید و ارائه می شوند.

نمایندگی فروش گیربکس سهند

شرکت آذران پیشرو صنعت با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع گیربکس های صنعتی در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع گیربکس صنعتی با برند شرکت گیربکس سهند اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع گیربکس های صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

الکتروموتورها تجهیزاتی هستند که جریان الکتریکی را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کنند. عمل برعکس آن را نیز می توان متصور شد که حرکت مکانیکی به الکتریسیته تبدیل شود که در اینصورت آنرا ژنراتور می نامند. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. می توان گفت تمامی موتورهای الکتریکی با کمک قوانین الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکتروستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند.

در قوانین علم فیزیک وقتی یک ماده حامل جریان الکتریسیته تحت اثر یک میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد، نیرویی بر روی آن ماده از سوی میدان اعمال می‌شود. در صورتی که میدان و ماده جریان الکتریسیته طوری طراحی شوند که نیروی وارده بصورت خطی نباشد می توان حرکت دورانی را پدید آورد

اکثر موتورهای الکتریکی بصورت دوارند، اما موتور خطی هم وجود دارند. در یک موتور دوار بخش متحرک روتور و بخش ثابت آن استاتور گفت می‌شود. موتور شامل آهنرباهای الکتریکی است که روی یک قاب سیم پیچی شده است. در واقع آرمیچر آن بخش از موتور است که به آن ولتاژ ورودی اعمال می‌شود یا آن بخش  از ژنراتور است که در آن ولتاژ خروجی ایجاد می‌شود. با توجه به طراحی ماشین ، هر کدام از بخشهای روتور یا استاتور می‌توانند به عنوان آرمیچر باشند.

شرکت الکتروژن

شرکت الکتروژن ابتدا در سال 1359 با نام ژان لایت اقدام به واردات تجهیزات صنعتی و قطعات الکتریکی نمود که شامل انواع الکتروموتور و تجهیزات کنترل جریان بود. پس از گذشت زمان و با تصمیم و نظر شرکت، الکتروژن تولید تجهیزات صنعتی را آغاز نمود. این شرکت برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود از بهترین دستگاه های اروپایی استفاده می کند.

الکتروموتور الکتروژن در سال 1367 تاسیسم گردید و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الکتروموتور در خاورمیانه است که شامل پیشرفته ترین تجهیزات برای تولید، کنترل کیفیت و فنّاوری پیشرفته می باشد که در و در مساحتی بالغ بر 150000 متر مربع واقع شده است. شرکت الکتروژن تولید کننده بیش 50 نوع الکتروموتور صنعتی و خانگی مانند موتور ماشین لباسشویی، دینام کولری، تهویه مطبوع، الکترو پمپ ، پمپ آب خانگی و انواع الکتروموتور مشعل گازی بوده است و با ارائه محصولاتی با کیفیت برند "الکتروموتور الکتروژن" به عنوان بهترین الکتروموتور در ایرانی شناخته می شود. محصولات شرکت الکتروژن از ۰.۰۵ کیلو وات تا ۴۵ کیلو وات می باشد و تمامی محصولات تولیدی این شرکت مطابق استاندارد های بین المللی است.

بسیاری از محصولات الکتروموتور الکتروژن  سه فاز  IP55 بوده و پوسته این الکتروموتورها شبیه به الکتروموتور زیمنس آلمان است.

محصولات شرکت الکتروژن

  • دینام سه فاز الکتروژن
  • دینام تکفاز الکتروژن
  • الکتروموتور کولری الکتروژن
  • دینام هود الکتروژن
  • الکتروموتورآسانسور الکتروژن
  • الکتروموتور مشعل الکتروژن
  • دینام دربازکن الکتروژن
  • موتور فن الکتروژن
  • پمپ آب کولری الکتروژن
  • پمپ کفکش الکتروژن
  • پمپ آب الکتروژن

 

الکتروموتور الکتروژن

  • الکتروموتور های تولیدی شرکت الکتروژن دارای بالاتری کیفیت ساخت و قابلیت رقابت با برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی را دارا می باشند الکتروموتورهای الکتروژن برای کاربری های مختلفی مناسب می باشند از مواردی که میتوان اشاره نمود :صنایع سیمان ، فولاد ، پتروشیمی ، کاشی و سرامیک ، ذوب فلزات ، خودرو سازی و.... می باشند. الکتروموتورهای الکتروژن در دو مدل تک فاز)  تک خازن و دو خازن( و سه فاز  )پوسته چدنی و آلومینیومی( در سه دسته توان پایین، متوسط و بالا تولید و روانه بازار مصرف می شوند. الکتروموتورهای توان بالا معمولا از جنس چدن می باشند.

با توجه به طراحی دقیق و به روز این الکتروموتور های شرکت الکتروژن، این تجهیزات معمولا تلفات مکانیکی و الکتریکی ناچیزی دارند. و در حال حاضر الکتروموتور الکتروژن  توانسته استاندارد اتحادیه اروپا و مجوزهای کیفی را از کشورهای آلمان و ایتالیا دریافت کند. 

مشخصات فنی الکتروموتورهای الکتروژن

از مزیت ‌های الکتروموتور الکتروژن، می ‌توان به استاندارد بودن و تولید شده بر اساس تاییدیه ‌های اتحادیه‌ های جهانی و همچنین استفاده از قطعات با کیفیت و مرغوب اشاره کرد. علاوه بر این ها، می ‌توان گفت که در دسترس بودن الکتروموتور الکتروژن در سراسر ایران و قیمت مناسب از دیگر مزیت‌ های این برند محسوب می ‌شود. از مشخصات فنی این الکتروموتورها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مشخصات فنی

سه فاز پوسته آلومینیومی و چدنی

تک فاز پوسته آلومینیومی

ولتاژ نامی

۳۸۰-۶۹۰

۲۲۰

استاندارد

IEC34

IEC34

درجه حفاظت

IP55

IP55

دائم کاری

Duty S1

Duty S1

خنک کاری

IC411 با پروانه خنک کننده

IC411 با پروانه خنک کننده

کلاس حرارتی

F

F

فرکانس

۵۰/۶۰ هرتز

۵۰/۶۰ هرتز

روتور

قفسه سنجابی

قفسه سنجابی

خدمات پس از فروش الکتروژن

شرکت الکتروژن به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الکتروموتور در خاورمیانه همواره جلب رضایت مشتریان را به عنوان مهمترین هدف خود مد نظر قرار داده و با بهره گیری از کادر مجرب و کار آزموده و همچنین برخورداری از سیستم پیشرفته ارتباطی و اطلاع رسانی در راستای تامین نیاز مشتریان قدم بر میدارد.

واحد خدمات پس از فروش  الکتروموتور های الکتروژن جهت نیل به این اهداف ، اقدام به ایجاد و عملیاتی نمودن خدمات ذیل به هموطنان عزیز و سایر مصرف کنندگان خارجی نموده است.

  • تامین قطعات و لوازم یدکی کلیه محصولات.
  • پایه گذاری بزرگترین طرح جایگزینی الکتروموتورهای فرسوده و یا پر مصرف با الکتروموتورهای راندمان بالا و کم مصرف
  • فراهم آوردن سامانه ثبت شکایات در سایت شرکت و رسیدگی فوری به آنها.
  • تضمین ارائه خدمات به کلیه محصولات تولیدی شرکت الکتروژن از طریق شبکه نمایندگی های خدمات پس از فروش
  • ایجاد سامانه پیامگیر 24 ساعته جهت دریافت نقطه نظرات مشتریان در جهت تسریع و تسهیل در امر خدمات رسانی و بهبود کیفیت محصولات

نمایندگی فروش الکتروموتور الکتروژن

شرکت آذران پیشرو صنعت تبریز با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع الکتروموتور های صنعتی را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع الکتروموتور صنعتی با برند الکتروموتور الکتروژن اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع الکتروموتورهای صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

نحوه عملکرد یاتاقان لیفتراک

یاتاقان لیفتراک واژه‌ای است که تقریبا همه‌ ما نام آن را شنیده‌ایم و درباره‌ آن این اطلاعات حداقلی را می‌دانیم که یاتاقان بخشی از موتور لیفتراک یا قطعات فنی آن است. عبارت یاتاقان زدن هم به گوش بیشتر ما آشناست. اما یاتاقان چیست؟ چه اهمیتی در لیفتراک دارد؟ یاتاقان زدن یعنی چه؟ این اتفاق چه آسیب‌هایی ممکن است به لیفتراک و موتورش وارد کند؟ چه کارهایی باید انجام داد تا لیفتراک یاتاقان نزند؟

یاتاقان لیفتراک

یاتاقان لیفتراک که با اصطلاح انگلیسی آن یعنی «برینگ» هم شناخته می‌شود وسیله‌ای است که امکان حرکت را بین دو جسم ایجاد می‌کند. این قطعه که بیرینگ هم نامیده می‌شود به شکل نیم‌دایره است و نازک. در موتور خودرو، باید حرکت بالا و پایین پیستون توسط میل‌لنگ به حرکت چرخشی تبدیل شود تا لیفتراک راه بیفتد. بنابراین میل‌لنگ لیفتراک باید به موتور نزدیک و با آن در ارتباط باشد. برای این نزدیکی و تکمیل ارتباط آن‌ها، تکمیل تبدیل حرکت پیستون لیفتراک به میل‌لنگ و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این نزدیکی، از یاتاقان استفاده می‌شود.

یاتاقان از جنس فلز است و دربرابر حرارت و ضربه مقاوم می باشد. ساختمان آن شامل یک پوسته‌ بیرونی از جنس فولاد یا برنز و یک یا چند لایه مواد یاتاقانی می‌شود. مواد تشکیل دهنده یاتاقان از ترکیب آلیاژ فلزات قلع، آنتیموان، مس و سرب یا جیوه، قلع، گالیم و آلومینیوم به دست می‌آید. این تغییر ترکیبات نقش مستقیم بر وزن یاتاقان دارد و در موتورهای مختلف براساس تعداد یاتاقانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیری که بر وزن نهایی آن می‌گذارند انتخاب می‌شوند. لایه‌های مواد یاتاقانی که به ضخامت چند هزارم اینچ هستند به تعداد مختلف در یاتاقان‌های موتورهای متفاوت استفاده می‌شوند و باز هم بسته به وزن موتور این مواد در دو، سه یا چهار لایه روی پوسته قرار داده می‌شوند.

مواد یاتاقانی از متریال‌های نرم تهیه می‌شوند تا نقش ضربه‌گیر را نیز برای میل‌لنگ بازی کنند. لایه‌های مواد یاتاقانی به ترتیب زیر، روی پوسته قرار می‌گیرند:

  • لایه‌ آلیاژ مس و سرب
  • لایه‌ نیکل
  • لایه‌ آلیاژ سرب و قلع
  • مواد پودری قلع

وظایف یاتاقان لیفتراک

اکنون که متوجه شدیم یاتاقان لیفتراک چیست، باید بگوییم که یاتاقان‌ها انواع مختلفی هم دارند در موتورهای صنعتی مختلف بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و بر همین اساس ممکن است وظایف متعدد هم داشته باشند. اما در موتور لیفتراک چند وظیفه‌ قطعی برای آن تعیین شده است که در انواع لیفتراک و موتورهای‌ آنها ثابت است. این وظایف به شرح زیر هستند.

  • جلوگیری از برخورد پیستون و میل‌لنگ و ایجاد آسیب به هریک و یا خوردگی آن‌ها در اثر این برخوردها و همچنین کاهش اصطکاک بین این دو.
  • کاهش اصطکاک بین شاتون و میل‌لنگ، جلوگیری برخورد و ضربه به آن‌ها و آسیب‌های ناشی از این برخورد و خوردگی‌های احتمالی.
  • تنظیم لقی میل‌لنگ و شاتون‌ها و تضمین حرکت روان آن‌ها.

 

 

انواع یاتاقان لیفتراک

در موتور لیفتراک دو نوع یاتاقان بر اساس کارکرد و محل استفاده‌ آن‌ها وجود دارد  که به یاتاقان‌های ثابت و متحرک مشهور هستند. در ابتدا باید توضیح داد که این دو یاتاقان هر یک با یکی از محورهای ثابت و متحرک میل‌لنگ در ارتباط هستند. محور اصلی یا ثابت میل‌لنگ به بلوک سیلندر متصل است و تنها حول محور خود می‌چرخد. محور متحرک آن به شاتون وصل است و حول محور اصلی و ثابت می‌گردد. یاتاقان‌ها چه ثابت و چه متحرک، دو تکه هستند و از دو نیم‌دایره که به هم پیچ و مهره می‌شوند تشکیل می‌گردند.

۱. یاتاقان‌ ثابت لیفتراک

این دسته، همان‌هایی هستند که نقش تکیه‌گاه میل‌لنگ را بازی می‌کنند و با اتصال حول محور ثابت میل‌لنگ لقی آن را نسبت به پیستون و بلوک سیلندر تنظیم می‌کنند. میل‌لنگ لیفتراک هنگام حرکت دورانی تمایل به حرکت رفت و برگشتی هم نشان می‌دهد، یاتاقان ثابت این تمایل را که همان لقی میل‌لنگ است کنترل می‌کند و از ضربه‌های احتمالی به آن جلوگیری می‌نماید. یکی از دو نیم‌دایره‌ یاتاقان در این نوع که یاتاقان میل‌لنگ هم نامیده می‌شود، از یک سمت به بلوک سیلندر متصل است و نیم‌دایره‌ دیگر  پس از پیچیدن حول محور میل‌لنگ به آن پیچ و مهره می‌شود. هر میل‌لنگ حداقل دو یاتاقان ثابت دارد.

در موتورهای ۴سیلندر که رایج‌ترین موتورهای مورد استفاده در صنعت لیفتراک سازی هستند، ۵ یاتاقان ثابت، میل‌لنگ را نگه می‌دارند. این پاتاقان‌ها سوراخ‌دار تعبیه می‌شوند تا روغن و روان کننده‌ها از طریق این سوراخ‌ها به میل‌لنگ رسیده و حرکت چرخشی میل‌لنگ ساده‌تر شود. حد فاصل این سوراخ‌ها نیز شیارهایی تعبیه شده تا روغن در آن‌ها مانند جوی جریان یابد.

۲. یاتاقان‌ متحرک لیفتراک

بین شاتون و میل‌لنگ نیز یاتاقان متحرک وجود دارد. این یاتاقان لقی شاتون نسبت به میل‌لنگ را تنظیم می‌کند و از ضربه‌های احتمالی بین این دو جلوگیری می‌نماید. این یاتاقان که به یاتاقان شاتون معروف است در ساختار بسیار شبیه یاتاقان میل‌لنگ است با این تفاوت که میل‌لنگ در آن آزاد است و حرکت رفت و برگشت پیستون را به حرکت دورانی تبدیل می‌کند. یکی از نیم‌دایره‌های یاتاقان متحرک به شاتون وصل است و دیگری پس از پیچیدن حول محور میل‌لنگ به آن پیچ و مهره می‌شود. این یاتاقان‌ها تنها شیاردار هستند و در آن‌ها سوراخی وجود ندارد.

یاتاقان در هر دو نوع، از میل‌لنگ قطورتر است و فاصله و فضای بین آن‌ها را روغن پر می‌کند. این روغن در لایه‌ی بسیار نازکی اطراف میل‌لنگ را می‌گیرد و ضمن معلق نگه داشتن آن درون یاتاقان، به حرکت روانش کمک کرده و ضربه‌گیری یاتاقان را تکمیل می‌کند.

کپه‌ یاتاقان و بغل یاتاقان

این دو نام را هنگام تعمیرات یاتاقان زیاد می‌شنویم. قطعاتی که در راستای تکمیل عملکرد یاتاقان در موتور مورد استفاده قرار می‌گیرند یا تعبیه می‌شوند.

کپه‌ یاتاقان

پوسته‌ای که یاتاقان متحرک توسط آن به شاتون وصل می‌شود را کپه یاتاقان می‌گویند. کپه‌ یاتاقان به یک سر شاتون که با میل‌لنگ در ارتباط است سوار می‌شود و یاتاقان درون آن قرار می‌گیرد.

بغل یاتاقانی

گفتیم که قطر یاتاقان، از قطر میل‌لنگ کمی بیشتر است. فاصله‌ این اختلاف قطر را سیال یا روغنی پر می‌کند که قرار است موجب حرکت راحت میل‌لنگ شده و از اصطکاک جلوگیری کند. اما برای اینکه یاتاقان ثابت بتواند به خوبی لقی میل‌لنگ ‌(حرکت طولی میل‌لنگ) را کنترل و از آسیب میل‌لنگ در اثر آن پیشگیری کند، این فاصله باید تنظیم شود و همواره از نسبتی مشخص پیروی کند. برای تنظیم این فاصله به صورت دقیق از بغل یاتاقان که فرمی حلالی و جنسی فلزی دارد استفاده می‌شود. سایزهای بغل یاتاقان متفاوت است و بنابر لقی میل‌لنگ از این سایزها استفاده می‌شود. بغل یاتاقانی از یک سطح به بلوک سیلندر و در سطح دیگر با کپه‌ میل‌لنگ در تماس است. بغل یاتاقان بعد از تراش میل‌لنگ و تعمیر آن کارایی بیشتری دارد.

قطر یاتاقان‌ها بر اساس قطر میل‌لنگ به صورت استاندارد مشخص می‌شود. اما درصورت تعمیر میل‌لنگ و تراش آن، یاتاقانی با قطر جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر لیفتراکی استاندارد یاتاقان خود را دارد و در صورت مشاهده‌ یاتاقان با قطر کمتر متوجه تراش خوردن میل‌لنگ آن می‌شویم. قطر یاتاقان به صورت کد‌ها روی دیواره‌ آن مشخص می‌شود.

خصوصیات یاتاقان لیفتراک

یک یاتاقان خوب، باید خصوصیاتی داشته باشد که انجام تمام وظایفش را به بهترین شکل ممکن سازد. با توجه به اینکه ممکن است بالا بردن یکی از خصوصیات آن برای انجام بهتر یکی از وظایفش، منجر به ضعف در بخش و وظیفه‌ دیگر آن شود، باید در ساخت و تولید نمونه‌ کامل یاتاقان دقت لازم را به خرج داد. همچنین هنگام تهیه‌ آن خصوصیاتی که باید در یک یاتاقان خوب دید مورد توجه قرار داد. خصوصیات یک یاتاقان خوب عبارتند از:

مقاومت بالا : یاتاقان باید در برابر ضربه‌های ناشی از احتراق از سوی شاتون مقاومت بالایی داشته باشد.

نرمی و انعطاف‌پذیری در لایه‌ داخلی و مواد یاتاقانی : این خصوصیت باعث می‌شود تا فشار ناشی از ضربات لقی میل‌لنگ و شاتون گرفته شود و در نتیجه آسیب وارده به آن‌ها تا حد امکان کنترل گردد.

توانایی جذب ذرات گرد و غبار و خاک : تمامی این ذرات توسط فیلتر هوا لیفتراک جذب نمی‌شوند و مقداری از این‌ها وارد روغن موتور لیفتراک شده در قسمت‌های مختلف موتور به حرکت در می‌آیند و منجر به آسیب به این قسمت‌ها می‌شوند. اما اگر مواد یاتاقانی قابلیت جذب این مواد را داشته باشند، آن‌ها را از روغنی که بین‌شان جریان دارد جذب و از ورود ذرات به درون موتور جلوگیری می‌کنند.

مقاومت پوسته در برابر ترک یا شکستگی : یاتاقان‌ها در معرض ضربات و نیروهای زیادی هستند و باید در برابر این ضربات مقاومت لازم را داشته باشند. به شکلی که در اثر تکرار آن‌ها به مرور زمان، دیرتر دچار فرسایش شده و در معرض شکستگی یا ترک قرار نگیرند.

مقاومت در برابر خورندگی : روغن موتور که در یاتاقان جریان دارد در اثر احتراق موتور، حرارت بسیار بالایی دارد و این حرارت می‌تواند مواد یاتاقان را خورده و آن را فرسوده کند. مواد یاتاقانی باید قدرت مقابله با این حرارت را داشته باشند.

مقاومت در برابر سایش : یاتاقان قطعه‌ای است که بیش از هر چیز در معرض سایش قرار دارد، بنابراین باید مقاومت لازم در برابر این معضل را در عین نرمی و قابل انعطاف بودن داشته باشد.

همانطور که گفته شد نسبت هر یک از این خصوصیات در یاتاقان باید رعایت شود، چرا که بالاتر بودن نسبت یکی می‌تواند ضعف دیگری را همراه داشته باشد برای مثال نرمی و انعطاف زیاد یاتاقان می‌تواند عیب آن باشد تا مزیتش.

یاتاقان زدن چیست؟

بیشتر از نام خود یاتاقان، اصطلاح یاتاقان زدن مورد استفاده‌ استادکاران مکانیک است. این اصطلاح یک معنی کلی دارد و آن نقص در عملکرد یاتاقان است. یاتاقان مهم‌ترین  بخش چرخشی موتور لیفتراک است. چرا که مانع از ایجاد اصطکاک بین قطعات فلزی در حال حرکت و چرخش می‌شود و بنابراین حرکت آن‌ها را راحت‌تر و سریعتر می‌سازد. یاتاقان در موتور لیفتراک، میل‌لنگ را در لایه‌ای از روغن به صورت غلطان نگه می‌دارد و درعین فراهم آوردن امکان حرکت دورانی راحت‌تر از سایش آن به سطوح دیگر جلوگیری می‌کند. حال اگر به هر دلیلی این لایه‌ روغن بین یاتاقان و میل‌لنگ تشکیل نشود، سایش بین فلزات اتفاق افتاده و با اصطکاک زیاد و مداوم آن‌ها دما را بالاتر برده و لایه‌های یاتاقان ابتدا ساییده و بعد ممکن است ذوب شوند. این نقص را که موجب استهلاک و آسیب شدید قطعاتی چون میل‌لنگ می‌شود یاتاقان زدن می‌گویند.

دلایل یاتاقان زدن لیفتراک

در ابتدا باید این نکته‌ مهم را ذکر کرد که یاتاقان از جمله قطعات مصرفی و با استهلاک بالای لیفتراک است که باید برای جلوگیری از آسیب به قطعات دیگر در دوره‌های زمانی مشخص تعویض شود. اما در کنار آن، عواملی نیز هستند که رعایت آن‌ها می‌تواند طول عمر مفید یاتاقان را افزایش داده و رعایت نکردن آن‌ها منجر به یاتاقان زدن و خرابی این قطعه شود. این عوامل به این شرح هستند:

عدم تعویض به موقع روغن : روغن موتور اصلی‌ترین ماده برای عملکرد صحیح یاتاقان است و تعویض نکردن دوره‌ای آن در زمان مقرر منجر به سه اتفاق و در نهایت خرابی یاتاقان و دیگر قطعات موتور می‌شود. این ۳ اتفاق عبارتند از؛ کاهش لغزندگی روغن، کثیفی بیش از حد آن و کاهش سطح آن در اثر حرارت بالای موتور. البته این سه معضل به مرور در روغن موتور ایجاد می‌شود اما وقتی از زمان تعویض آن بگذرد، باعث می‌شود که روغن کافی به یاتاقان‌ها نرسد و در کار آنها ایجاد اخلال کند.

استفاده از روغن بی‌کیفیت : روغن‌های بی‌کیفیت خاصیت لغزندگی و روان‌کاری لازم را ندارند و ایجاد اشکال در کار یاتاقان می‌کنند.

رسو‌ب‌گیری بیش از حد روغن : نشستن رسوبات زیاد در فیلتر باعث می‌شود که خاصیت خود را از دست داده و آلاینده‌ها و رسوبات وارد روغن شده در آن ته‌نشین شوند. این مساله ایجاد معضل در پمپ روغن کرده و باعث می‌شود روغن به خوبی به سمت یاتاقان‌ها پمپ نشود و به همه‌ی آن‌ها به یک اندازه نرسد.

اخلاط آب و روغن : این معضل که در اثر نقص در عملکرد واشر سر سیلندر و نشت آب خنک کننده‌ سیلندرها به درون روغن ایجاد می‌شود، منجر به کاهش خاصیت لغزندگی روغن و در نتیجه نقص در کار یاتاقان می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل یاتاقان زدن، علاوه بر نقص در روغن موتور به هر دلیل، بالا رفتن دمای موتور و در نتیجه افزایش اصطکاک قطعات است. دمای موتور ممکن است به هر دلیل مانند خرابی رادیاتور، کاهش حجم آب موتور و یا قفل شدن ترموستات بالا برود. بنابراین دقت به این موارد و انجام تعمیرات لازم در این قطعات می‌تواند مانع از یاتاقان زدن موتور شود.

علائم یاتاقان زدن موتور لیفتراک

یاتاقان زدن لیفتراک علامت‌های مشخصی دارد که در صورت مشاهده‌ هر یک باید به سرعت اقدام به تعمیر لیفتراک کرد. همچنین باید در صورت مشاهده‌ آ‌ن‌ها تا حد امکان از کار کردن با لیفتراک اجتناب ورزید. این علائم عبارتند از؛

۱. صدای تق‌تق

این صدا، بیشتر هنگام فشار دادن پدال گاز یا شتاب گرفتن لیفتراک به گوش می‌رسد. در این حالت، با بالاتر رفتن دور موتور از ۱۲۰۰ دور در دقیقه، صدای برخورد دو قطعه‌ فلزی به هم کاملا شنیده می‌شود. در این صورت باید سریعا به تعمیرگاه مراجعه شود.

۲. قفل شدن موتور

در این حالت، به دلیل اصطکاک بالای قطعات لیفتراک، موتور به هیچ‌عنوان روشن نمی‌شود و شروع به کار نمی‌کند.

۳. روشن شدن چراغ موتور

یکی از نشانه‌های جانبی یاتاقان زدن نیز می‌تواند روشن شدن چراغ موتور و یا چشمک زدن آن باشد.

مشکلات احتمالی یاتاقان

غیر از آنکه در اثر نرسیدن روغن به یاتاقان و یا بالا رفتن دمای موتور، ممکن است خودرو یاتاقان بزند، این قطعه به خودی خود نیز دچار استهلاک و خرابی‌هایی می‌شود. برخی از آن‌ها قابل پیشگیری و برخی قابل تعمیر هستند. اما گاهی با بروز بعضی از آن‌ها یاتاقان باید تعویض شود. این مشکلات به این ترتیب هستند؛

– خستگی

لایه‌ بیرونی یاتاقان از فلز سفت و لایه‌ داخلی از فلز نرم تشکیل شده است. سفتی لایه‌ بیرونی به دلیل محافظت از میل‌لنگ در برابر ضربات بیرونی است و نرمی لایه‌ داخلی برای جلوگیری از آسیب به آن در اثر لقی و حرکت‌های طولی‌اش داخل یاتاقان است. حال وقتی زمان زیادی از یاتاقان استفاده شود و شدت و تعداد ضربات بیرونی روی پوسته‌ آن از حد توانش بیشتر گردد، یاتاقان پوسته پوسته شده سپس دچار ترک یا شکستگی می‌شود. در صورت مشاهده‌ این معضل، یاتاقان های لیفتراک باید تعویض شود.

– ذوب شدن

بالاتر رفتن دمای روغن از حد توان یاتاقان، منجر به ذوب شدن آن می‌گردد. این مسئله که با بالا رفتن دمای موتور ایجاد می‌شود دیواره‌ یاتاقان را نازک‌تر کرده و آسیب به میل‌لنگ را افزایش می‌دهد. همچنین احتمال یاتاقان زدن نیز درصورت بروز این مساله بیشتر می‌شود.

– خط افتادن

این مشکل در اثر وجود ناخالصی در روغن ایجاد می‌شود. اگر روغن مناسب خودرو استفاده نشود و یا آلودگی آن بیش از حد بالا رود و فیلتر روغن نیز مستهلک گردد شاهد بروز این معضل خواهیم بود. با تعویض به موقع روغن می‌توان از خط افتادن یاتاقان پیشگیری کرد اما در صورت بروز آن، یاتاقان باید تعویض شود.

– خوردگی

نشت ضد یخ یا ضد جوش از واشر سرسیلندر به درون روغن و اختلاط روغن یاتاقان با این مایعات می‌تواند ایجاد خوردگی در دیواره‌ آن کند. خوردگی احتمال خستگی و ترک و شکست یاتاقان را افزایش می‌دهد.

فروش قطعات لیفتراک

اکثر شرکت ها و یا کارخانجاتی که قطعات و لوازم یدکی لیفتراک را بدون در نظر گرفتن منبع تامین کننده قطعه، خریداری نموده اند، بیشتر وقت ها موفق به خرید قطعات لیفتراک با کیفیت نشده اند و همین امر باعث مستعمل شدن سریع قطعه مورد نظر و یا آسیب به قسمت های دیگر لیفتراک شده است. برای اجتناب از این امر، دارندگان لیفتراک بایستی لوازم و قطعات یدکی خود را از تامین کنندگان معتبر و نام آشنا خریداری نمایند تا علاوه بر خرید قطعه با کیفیت و اورجینال از ضمانت و خدمات پس از فروش نیز برخوردار گردند.

شرکت آذران پیشرو صنعت با حذف واسطه های موجود و عرضه کالا و ارائه محصولات با شرایط مناسب از جمله قیمت های رقابتی  در حوزه های کاری تجهیزات انبارداری با رعایت استاندارد های مربوطه می باشد. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات ماشین آلات صنعتی از جمله قطعات لیفتراک را تامین نماید.

خرید بدون واسطه قطعات لیفتراک این امتیاز را برای خریداران این نوع محصولات فراهم مینماید تا علاوه بر پرداخت هزینه های پایین تر قطعات اورجینال را برای دستگاه خود خریداری نمایند که این مسئله در دراز مدت باعث کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری لیفتراک می شود.

از جمله قطعات لیفتراک که در این شرکت عرضه می گردد می توان به لوازم مصرفی برند های معتبر جهانی از قبیل: لوازم موتوری، لوازم گیربکس ،انواع فیلتر لیفتراک، واشر ها و کاسه نمد های اصلی، شیلنگ ها و اتصالات هیدرولیک، انواع لاستیک و الحاقی ، شاخک ها،  انواع باطری لیفتراک، شارژر و انواع بلبرینگ اشاره نمود.

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

موتور ضد انفجار (Explosion Proof Electric-Motor) با نام هایی چون الکتروموتور ضد جرقه، الکتروموتور EX، الکتروموتور محیط های خطرناک (Hazardous Area) در صنعت شناخته می شود.

در ادامه به شرح کامل این نوع الکتروموتور و نحوه انتخاب آن ها خواهیم پرداخت.

محیط های انفجاری و الکتروموتور های ضدانفجار

 

در ابتدا به توضیح اجمالی محیط های انفجاری در فضاهای عملیاتی می پردازیم. در مورد طبقه بندی فضاهای کاری صنایع، از نقطه نظر آتش سوزی و انفجاری دو استاندارد در سطح جهانی مطرح می باشد که عبارتند از:

استاندارد ملی برق آمریکا (NEC)
استاندارد بین المللی (IEC) در اروپا و اکثر کشورهای جهان

کاربرد الکتروموتورهای ضد انفجار

از الکتروموتورهای ضد انفجار در مکان هایی که گازها ، مایعات و بخارهای قابل اشتعال وجود دارد، استفاده می شود که از انتشار جرقه به بیرون از ترمینال باکس و داخل موتور به محیط بیرون جلوگیری می کند.

تقسیم بندی الکتروموتورهای ضد انفجار بر اساس مکان

مناطق بسیار حساس: این نواحی به صورت مداوم در معرض گازها و بخارات قابل انفجار هستند.
مناطق نیمه حساس: این نواحی به صورت مداوم آلوده نیستند اما در معرض آلودگی قرار دارند.
مناطق با حساسیت کم: این ناحیه امن تر از منطقه نیمه حساس بوده اما ممکن است نشتی رخ دهد.

استاندارد ملی برق آمریکا (NEC)

در این استاندارد فضاهای صنعتی بر حسب نوع مواد آتش زا ابتدا به سه رده تقسیم بندی می‌شوند که به نام Class شناخته می شوند.

Class 1

فضاهایی چون تاسیسات نفتی که در آن گازهای قابل اشتعال موجود می باشد.

Class 2

فضایی است که در آن غبارهای قابل اشتعال از قبیل غبار ذغال سنگ، غبار منیزیم، آلومینیوم و غیره موجود می باشد.

Class 3

 فضایی که در آن فیبرهای قابل اشتعال مانند پنبه، کناف، براده های چوب و غیره موجود می باشد.

 

استاندارد اروپایی IEC

 

استاندارد IEC فقط شامل فضاهایی می گردد که در آنها گازها و بخارات قابل اشتعال وجود داشته و شامل Class1 استاندارد  باشد. همچنین در صنایع شیمیایی و هیدروکربنی کاربرد دارد. در این استاندارد فضاها بر حسب میزان گازهای قابل اشتعال به سه Zone یا منطقه تقسیم بندی می گردند:

  • 0 Zone: فضاهایی که گاز و هوای قابل اشتعال در آن وجود داشته و برای مدت طولانی وجود خواهد داشت (بیش از 1000 ساعت در سال)، این فضا در استاندارد آمریکایی Division1 محسوب می گردد.  معمولا در 0 Zone هیچ الکتروموتور ضدانفجار یا تجهیزات برقی نصب نمی شود.
  • 1 Zone: فضاهایی را که در آن مخلوط گاز و هوا به میزان قابل اشتعال در شرایط عادی بهره برداری به طور متناوب وجود ندارد (بین 10 تا 1000 ساعت در سال). این فضاها نیز در Division1 قرار می دارند.
  • 2 Zone: فضاهایی که در شرایط عادی بهره برداری، مخلوط گاز و هوا به میزان قابل اشتعال وجود نداشته و یا در صورت وجود برای مدت کوتاهی تداوم خواهد داشت (بین 1 تا 10 ساعت در سال). این فضاها در Division2 قرار می دارند.

کلاس دمایی الکتروموتورهای ضد انفجار

 

از آنجا که تماس گازها و بخارهایی که خاصیت انفجار دارند با یک سطح داغ هم می تواند باعث انفجار آنها گردد لذا کنترل حداکثر دمای سطح داخلی و خارجی موتورهای ضدانفجار ضروری می باشد.

استاندارد توصیه می کند که دمای الکتروموتور 20 درصد کمتر از دمای احتراق مخلوط گازی قابل انفجار در محیط نصب باشد. این درجه بندی را با حرف T نمایش داده و برحسب نوع استاندارد از T6-T1 تقسیم بندی می نمایند.

موارد زیر درجه حرارت سطح الکتروموتور بر حسب استانداردهای مختلف و طبقه بندی T6-T1 را نشان می دهند:

 

T1: بالای 450 درجه سلسیوس

T2: از 300 تا 450 درجه سلسیوس

T3: از 200 تا 300 درجه سلسیوس

T4: از 135 تا 200 درجه سلسسیوس

T5: از 100 تا 135 درجه سلسیوس

T6: از 85 تا 100 درجه سلسیوس

شرکت آذران پیشرو صنعت با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع الکتروموتور ضد انفجار  را در برنامه کاری خود قرار داده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع گیربکس های صنعتی میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت