هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

شرکت هایپرصنعت (HyperSanat) با سالها تجربه در زمینه ی تهیه و توزیع و تامین قطعات انواع لیفتراک از جمله :

لیفتراک کوماتسو KOMATSU ژاپن

لیفتراک تویوتا TOYOTA ژاپن

لیفتراک هیوندا HYUNDAI کره جنوبی

لیفتراک دوو DAEWOO کره جنوبی

لیفتراک لینده LINDE آلمان

لیفتراک هایستر HYSTER

لیفتراک یونگ هاینریش JUNGHEINRICH آلمان

لیفت تراک سهند فیات او ام FIAT – OM ایتالیا

لیفتراک نیسان NISSAN ژاپن

و ....

از فعالترین فروشگاهها می باشد و در این راستا قطعات و لوازم یدکی اورجینال انواع لیفتراک با تضمین کیفیت تحویل مشتریان خود داده است. با توجه به اینکه کیفیت برتر باعث افزایش بهره وری و سهم فروش در بازار به صورت دراز مدت و پایدار و هم چنین بقاء و موفقیت یک فروشگاه می شود لذا محصولات ارائه شده دارای بهترین کیفیت می باشد که این شرکت با این رویه توانسته است نظر مشتریان خود را جلب نماید.

۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرایط نگهداری جک پالت

https://files.virgool.io/upload/users/1071640/posts/wxclqatvcc65/lqgiidks6jja.jpeg

در کنار دستگاههایی همانند لیفتراک، جک پالت ها یا پالت بر به عنوان ابزاری ایده آل به عنوان “کمک رسان در انبارداری و ذخیره کالا” برای کلیه امورحمل ونقل دستی کالا در مسیرهای کوتاه شناخته می شود، به همین دلیل یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در زمینه تجهیزات انبارداری می باشد، اکثر افرادی که در حوزه انبارداری فعالیت دارند با انواع دستگاه های جک پالت و روش کار با آن ها آشنایی دارند. بنابراین به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در کسب و کار و همچنین نگهداری درست از اینگونه تجهیزات، نکاتی را که به شما کمک می کند گرفتار عیب و نقص در دستگاه نشوید، ارائه شده است. البته این مسائل به دلیل دوام بالای دستگاه کم پیش می آید اما از مسائل مهمی است که باید به آن برای عمر طولانی دستگاه خود توجه کنید.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه جک پالت و در کل سایر تجهیزات انبارداری برای یک محیط کاری ایمن بسیار حیاتی است. با بازرسی روزانه از کامیون جک پالت ها، در صورت نیاز به تعمیر بموقع این تجهیزات، میتوان از خرابی های ناخواسته ناشی از عدم رسیدگی و سرویس بموقع جلوگیری نمود.

https://files.virgool.io/upload/users/1071640/posts/wxclqatvcc65/fqsucpcdhhd6.jpeg

نکات کلیدی برای افزایش عمر جک پالت

1. بررسی روغن جک پالت

  • در صورت کم بودن روغن پمپ هیدرولیک جک پالت مراحل زیر را انجام دهید:
  • جک پالت دستی را در یک سطح صاف و سخت قرار دهید.
  • دسته کنترلی آن را به حالت پایین منتقل کنید تا شاخک ها به پایین ترین حالت باشند.
  • با استفاده از پیچ گوشتی سر صاف پلاگین و واشر محل مخزن روغن هیدرولیک را باز کنید.
  • روغن هیدرولیک را اضافه کنید ، تا زمانی که سطح روغن به پایین دهانه پرکننده برسد.
  • با استفاده از دسته جک پالت دو سه بار پمپ کنید تا روغن وارد پمپ هیدرولیک شود.
  • پلاگین و واشر مخزن روغن هیدرولیک را در جای خود قرار دهید
  • شاخه پیچ را محکم کنید و دستگاه را به صورت قائم قرار دهید.

پس از بازدید و تنظیم روغن پمپ هیدرولیک ممکن است به موارد زیر برخورد نمایید :

هنگام پمپاژ جک پالت، چنگالها بلند نمی شوند:

این مورد می تواند به دلیل حباب های هوا در روغن هیدرولیک در نتیجه حمل و نقل باشد در اینصورت اهرم کار را در وضعیت LOWER بگذارید و دسته پنجه را چند بار به سمت بالا و پایین حرکت دهید. با این کار هوا خارج می شود و باعث می شود که چنگال ها هنگام پمپاژ دوباره به طور معمول بلند شوند.

2. روان کاری جک پالت

هر سه ماه یک بار قسمت های متحرک جک پالت از جمله نقاط روغن گیری ، مانند چرخ ها ، محورها و اتصالات بایستی روانکاری شوند و بررسی کنید که در سطح چرخ ها و محور ناهمواری به وجود نیامده باشد. همه چرخ ها می بایست به نرمی حرکت کنند.

3. از چرخ های کامیون های پالت خود محافظت کنید

چرخ های جک پالت در طول زمان و کاکردهای مختلف ممکن است از رده خارج شوند البته طول عمر چرخ ها به نوع آن هم بستگی دارد. همچنین سطحی که از جک پالت روی آن استفاده می شود برای چرخ ها بسیار مهم است، انواع کثیفی ها یا سیم ها می توانند بین چرخ ها گیر کنند ، در نتیجه فرسایش آنها بسیار سریعتر خواهد شد. با تمیز کردن منظم چرخ ها و با از بین بردن این آلودگی قبل از استفاده از جک پالت به راحتی می توان از این امر جلوگیری کرد.

اضافه بار بیش از حد جک پالت، می تواند عواقب جدی برای چرخ های جک پالت به همراه داشته باشد. بهتر است بارهای سنگین در دو نوبت جابجا شود تا اینکه همه چیز را در یک نوبت انجام دهید ، حتی اگر این کار کمی به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

4- زنجیره اهرم جک پالت را به طور منظم برای یک موقعیت صحیح بررسی کنید.

5- از جک پالت خود به روش صحیح و ایمن استفاده کنید:

  • بار را برای مدت زمان طولانی روی جک قرار ندهید.
  • از جک پالت در شیب استفاده نکنید.
  • در مدت زمانی که جک بدون استفاده است، جک و چنگال های آن را در پایین ترین موقعیت خود قرار دهید.
  • همواره هنگام پایین آوردن بار، دستگیره را به آرامی به سمت بالا حرکت داده تا بار آرام پایین بیاید. ناگهانی بالا بردن دسته ممکن است باعث از بین رفتن تعادل بار و فشار بر شاسی و پمپ هیدرولیک جک پالت می گردد.

 

 

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

 

همیشه این سوال برای مصرف کننده مطرح است که از لاستیک مناسب برای لیفتراک خود استفاده می کند یا نه؟ و یا چه زمانی باید لاستیک لیفتراک با یک لاستیک جدید جایگزین شود؟

لاستیک توپر لیفتراک & لاستیک بادی لیفتراک

به عنوان یک قاعده کلی: لاستیک های توپر لیفتراک برای استفاده در محیط های داخلی و لاستیک های پنوماتیک (بادی) لیفتراک در فضای باز استفاده می شوند. لاستیک های توپر برای سطوح صاف داخل انبار و یا فضای باز (فقط آسفالت) ساخته شده است.

در کل لاستیک لیفتراک را می توان به سه دسته کلی تقسیم بندی نمود :

لاستیک پنوماتیک (بادی)

لاستیک های لیفتراک بادی (pneumatic) بسیار شبیه به تایرهای سنگین موجود در کامیونهای بزرگراه هستند. این نوع لاستیک ها با هوا پرشده اند. دارای عمق آج زیاد هستند و اغلب از لاستیک با دوامی ساخته می شوند. در این نوع لاستیک لیفتراک در بعضی از برنامه های کاربردی سنگین، به جای هوا با مایع پلی یورتان پر می شود. لیفتراک لاستیک پنوماتیک به دلیل انعطافی که این نوع لاستیک ها دارند در سطوح ناصاف دارای عملکرد بهتری هستندبنابراین راننده لیفتراک می تواند مدت زمان بیشتری بدون آنکه صدمه ای به دستگاه وارد شود در سطوح خشن حرکت کند و در عین حال کاربرد تایرهای بادی باعث افزایش عمر مفید لیفتراک می شود.

لاستیک توپر لیفتراک

لاستیک توپر بسیار شبیه به لاستیک بادی هستند، با این تفاوت که محفظه هوا را ندارند، بنابراین هیچ وقت پنچر نمی شوند. در این لاستیک به طور معمول لایه لاستیکی بر روی یک حلقه فلزی قرار می گیرد (لاستیک حلقه ای). عمر لاستیک توپر بسیار زیاد است ولی مثل لاستیک بادی باعث افزایش عمر مفید لیفتراک نمی شود. لاستیک توپر در دو مدل حلقه ای (press on) و استاندارد تولید می شوند. این لاستیک برای کارهای سنگین طولانی مدت خارج از فضای کارگاه مناسب نمی باشند، شعاع گردش بیشتری نسبت به لاستیک بادی دارند و در مقایسه با لاستیک بادی نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

لاستیک لیفتراک پلی اورتان

این نوع لاستیک بسیار سبک، دارای چسبندگی فوق العاده و مقاومت غلتشی بسیار کمی هستند. این تایرها بیشتر برای لیفتراک های الکتریکی و آن هم برای فضای کارگاهی کاربرد دارند. لاستیک پلی اورتان شبیه به تایر های حلقه ای هستند. این لاستیک بر روی ریچتراک ها و استاکرها ، پالت تراک ها و جک پالت ها نیز نصب می شوند. این لاستیک دارای شعاع گردش عالی هستند. از این لاستیک نمی توان برای محیط خارج از کارگاه و حتی برای کارهای سبک استفاده کرد.

نوع کاربری و محل کار تعیین می کند که چه لاستیک مناسب لیفتراک می باشد. به هر حال خیلی از لیفتراک ها برای نوع خاصی از تایر طراحی شده اند که تایر آن ها را نمی توان با مدل دیگری تغییر داد. لیفتراک هایی که در فضای باز و کارهای سنگین استفاده می شوند نیازمند لاستیک بادی با چسبندگی زیاد هستند در لیفتراک های الکتریکی با کاربری محدود از لاستیک پلی اورتان استفاده می شود.جدول زیر برخی از تفاوت های این سه گروه از لاستیک را نشان می دهد.

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

جک پالت

جک پالت یا همان لیفتراک دستی وسیله ای کاربردی برای حمل و جابه جایی انواع بار در محیط هایی کوچک مانند فروشگاه ها، انبارها، داروخانه ها و محیط هایی بزرگ مانند کارخانه ها و کارگاه ها در حالت های مختلف و متناسب با نوع کاربری خاص آن ها طراحی و تولید می شوند.

جک پالت یا پالت بر به عنوان ابزاری ایده آل به عنوان “کمک رسان درانبارداری و ذخیره کالا” برای کلیه امورحمل ونقل دستی کالا در مسیرهای کوتاه شناخته میشود.

ابزاری بسیار مناسب برای استفاده در انبارهای کوچک و متوسط ، فروشگاهها و… می باشد.

پالت در این ابزارنقش کلیدی را ایفا میکند، که انتخاب دستگاه با اندازه پالت رابطه ایی مستقیم دارد.

نحوه کار

جک پالت معمولا از یک سیستم جک روغنی ( پیستونی ) برای بالا بردن و پایین آوردن اجسام استفاده می کند. سیستم پیستونی بوسیله آزاد کردن دسته ی ترمز بر روی نوار دسته کنترل می شود. این وسیله پیستون ها را با پر کردن از هوا درگیر می کند.

انواع جک پالت

این دستگاه بر اساس اندازه و تناژ و نوع بار به مدلهای مختلفی تقسیم بندی می شود:

جک پالت استاندارد ، پهن ، باریک ، قیچی ، ترازودار ، رول بر ، با شاخک بلند ، کم ارتفاع ، گالوانیزه ، استیل ، با حفاظ ، پالت بر سنگین ، با چرخ لاستیکی ، کوتاه ، سنگین ، برقی و … .

همچنین بر اساس ظرفیت حمل به انواع جک پالت 1.5 تن ، 2 تن ، 2.5 تن ، 3 تن ، 3.5 تن و 5 تن تقسیم می شوند.

در زیر به معرفی چند نمونه از لیفتراک های دستی میپردازیم:

نام توضیحات تصویر

جک پالت رول بر

از این دستگاه جهت حمل رولهای کاغذ ، سلفون و الیاف تیشو در محیطهای محدود توسط استفاده میشود. رولهای تا قطر 1800 میلیمتر به وزن 1500 کیلوگرم توسط این دستگاه قابل حمل می باشد. استفاده از چرخهای نوع پلی یورتان ضد سایش کاربری در محیط مختلف را برای اپراتورها آسان نموده است.

جک پالت گالوانیزه

همانطور که از نام این نوع جک پالت دستی پیداست ، استفاده از فلز گالوانیزه در شاسی و پمپ دستگاه مشکل زنگ زدن آن را حل کرده است ، از دیگر مزایای گالوانیزه بودن پمپ ، طولانی کردن زمان یخ زدن روغن هیدرولیک آن میباشد .

کارخانه جات با برودت و رطوبت بالا اعم از کشتارگاهها ، سردخانه ها و تولید کنندهای فراوردهای دریایی از مهمترین مصرف کنندگان این دستگاه میباشند .

جک پالت استاندارد

این نوع جک پالت برای استفاده در مکان هایی با فضای کم و باریک به عنوان مثال استفاده در یک کانتینر برای کشیدن پالت های انتهایی به ابتدای کانتینر و یا انبارهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد.

جک پالت شاخ بلند

این نوع جک پالت به منظور حمل و نقل بارهایی با طولی بیشتر از حد استاندارد یعنی بار های که طول آنها از 120 سانتیمتر بیشتر است یا برای بلند کردن دو پالت کنار هم و بصورت همزمان استفاده میگردد.

جک پالت عریض

برای جابه جایی بارهایی دارای عرضی بیش از حد استاندارد یعنی بار هایی که عرض آن از 53 بیشتر است مانند یخچال و سردخانه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.

جک پالت باسکول دار – ترازو دار – توزین دار این نوع از جک پالت ها یک ترازو بر روی خود دارند که ترازو میتواند دیجیتال یا آنالوگ باشد. از این ترازو برای وزن کشی سریع تر بار در انبارها مخصوصا در انبارهای مواد غذایی استفاده می شود.

جک پالت قیچی

جک پالت قیچی بیشتر برای حمل بار و هم انتقال آن به داخل خودرو حامل بار (وانت، خاور و …) مورد استفاده هستند.

جک پالت دستی

ساده ترین نوع جک پالت همین نوع می باشد، که از آن برای جابه جایی بار با استفاده از نیروی دست استفاده می شود.

جک پالت برقی – پالت تراک همانطور که از اسم این نوع جک پالت پیداست عمل جابه جایی بار به وسیله نیروی برق انجام می شود و کاربر تنها کافی است پشت فرمان بایستد و عمل حمل و یا جابه جایی را توسط آن انجام دهد.

انواع جک پالت بر حسب تناژ

جک پالت 2 تن

پالت بر ایده آل ترین وسیله برای حمل و نقل، تخلیه وبارگیری کالا به صورت دستی در بسیاری از مکانها از قبیل انبارها و فروشگاه ها و… می باشد.

• جک پالتی سبک با طراحی ساده، اقتصادی اما مورداطمینان

• طول عمر طولانی با حداقل هزینه های سرویس و نگهداری

• سوپاپ مخصوص محافظت درفشار بالا برای جلوگیری از اضافه بار و محافظت از پمپ

• همه اتصالات برای جلوگیری از نشتی روغن به خوبی مهروموم و آب بندی شده اند

• مانورحرکتی بالا و کاربری آسان

• شیرتخلیه قابل تنظیم برای تنظیم دلخواه سرعت تخلیه

• پوشش نهایی پودراپوکسی برای حداکثر مقاومت در خوردگی و زنگ زدگی دستگاه

جک پالت 3 تن

این دستگاه پر فروش ترین و به عبارتی پر استفاده ترین نوع از در انبارهاست. از برخی مشخصات اصلی این دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• امور دستی جابجای و بلند کردن پالت در انبارها، فروشگاهها و …

• امور سنگین و نیمه سنگین در حمل و جابجایی کالا

• پمپ با دستگاه های پرس و ریخته گری درجه یک

• با آلیاژ آبکاری شده که افزایش باربری را بدون آسیب دیدگی موجب می گردد.

• سوپاپ اطمینان باعث می شود، هنگام اضافه بار به دستگاه آسیب نبیند.

• لاستیک از جنس مرغوب ( پلی ارتان) مداد پلیمری می باشد که خاصیت نرمی و در عین حال ضد سایش را دارد.

جک پالت 3.5 تن

یکی دیگر از پر فروش ها تناژ 3.5 تن این دستگاه است که دارای مشخصات زیر است:

• پمپ هیدرولیک یکپارچه برای جلوگیری از هر گونه نشتی روغن در طولانی مدت مجهز به سیستم محافظ بار بیش از ظرفیت

• چرخش 210 درجه برای مانور آسان تر

• ارتباط میان میل فرمان و پیستون پمپ از نوع فشنگی، سیستم آسان تعویض جرخ عقب

• قابلیت گریس خوری در تمام نقاط متحرک و اتصالات

• چرخها از جنس پلی اورتن (PU) جهت دوام بیشتر در مقابل سایش

• استفاده از ورق ضخیمتر نسبت به مدلهای مشابه همراه با اسکلت داخلی در زیر شاخک

• قابلیت تنظیم سرعت تخلیه به دو صورت دستی و پایی

جک پالت 5 تن

5 تن یکی از اقتصادی ترین و ساده ترین راه حل های بارگیری و تخلیه کالاهای با وزن بسیار سنگین می باشد، بدنه بسیار مقاوم فولادی و پمپ قدرتمند با پیستون بزرگ جهت کاربری طولانی و آسان از ویژگی های اصلی این نوع دستگاه می باشد.

• پمپ هیدرولیک قدرتمند مجهز به سوپاپ تخلیه با قابلیت تنظیم دقیق

• ارتباط میان دسته فرمان و پیستون پمپ از نوع فشنگی، سیستم آسان تعویض جرخ عقب

• قابلیت گریس خوری در تمام نقاط متحرک و اتصالات

• استفاده از ورق شش میلیمتری فولادی در شاسی همراه با مقاوم سازی داخلی

• محور های مخصوص زیر شاخک ها از جنس فولاد سخت بوده و قابل تنظیم می باشند

• چرخهای فرمان و جلو از دو جنس تفلون و فولادی قابل عرضه می باشند

• پمپ قدرتمند مخصوص بارهای سنگین

نکات کلیدی در خرید جک پالت

همان طور که می دانید لیفتراک دستی از پرکاربردترین تجهیزات انبارداری می باشد که با توجه به انواع مختلف آن مشتری گاها نمی داند کدام مورد با نیاز آن سازگاری دارد.

قیمت جک پالت چقدر است؟ ارزان قیمت بخرم یا گران قیمت ؟ جگ پالت مناسب من کدام است ؟

شاخک جک پالت

اول از همه توجه کنید که طول شاخک مورد انتخاب شما متناسب با طول پالت هایتان باشد. جک پالت ها به دو دسته شاخک کوتاه و شاخک بلند تقسیم می شوند. از طرفی باید این نکته را بدانید که شاخک بلند برای دور زدن به فضای بیشتری نیاز دارد. بعضی از چنگال ها هم خیلی کوتاه هستند که شاید مناسب کار شما نباشد.

ظرفیت حمل بار جک پالت

قبل از انتخاب حتما باید بدانید حدود وزن بار شما چقدر است و متناسب بار خود لیفتراک دستی خود را انتخاب نمایید.

توانایی بالابری جک پالت

اگر نیاز دارید که بار را تا ارتفاع خاصی بالا ببرید اطمینان حاصل کنید که جک پالت این ارتفاع را برای شما فراهم می کند.

ظرفیت جک پالت هم به این ارتفاع همیشه وابسته است و حداقل ارتفاع آن را حتما چک کنید تا دقیقا با نیاز درخواستی شما یکی باشد.

وزن خود جک پالت

وزن دستگاهی که میخرید میتواند یک عامل مهم در انتخاب آن باشد زیرا وزن لیفتراک دستی میتواند در جابجایی آن موثر باشد.

چرخ جک پالت

برای عملکرد صحیح دستگاه انتخاب صحیح چرخ ، مساله خیلی مهمی است.

چرخ های با کیفیت هم چنین از کفپوش شما نیز محافظت می کنند ، پس در انتخاب آن دقت کنید.

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

لیفتراک، وسیله ای بسیار کاربردی در صنایع و معادن است. اگر چه هیچ یک از ما کاربرد این وسیله را به طور مستقیم در زندگی روزمره لمس نمی‌کنیم، اما نبود و عدم استفاده از این وسیله سبب افزایش هزینه ها و لطمات فراوانی به صنایع و معادن وارد می سازد.

امروزه در صنایع مختلفی از لیفتراک ها در ابعاد و اوزان مختلف استفاده می‌شوند، این لیفتراک ها با توجه به توع کاربری که می توانند داشته باشند از ۱/۵ تن تا لیفتراک های ۱۴۰ تن استفاده می گردند. به عنوان مثال در بنادر از لیفتراک هایی با ظرفیت بالا جهت جابه ‌جایی کانتینر و در انبار های کوچک از لیفتراک ها با ظرفیت کم برای جابه‌جایی و بارگیری های زیاد در طول روز استفاده می‌شود.

تمامی این بهره گیری از لیفتراک ها، روند انجام کارها و امور را سریع تر و راحت تر کرده اند. اما استفاده از لیفتراک نیازمند دانش و مهارت و اطلاعات به روز است.در این بخش قصد داریم در زمینه تکنولوژی تولید لاستیک لیفتراک سخن بگوییم.

لاستیک لیفتراک

لاستیک لیفتراک با لاستیک ادوات و خودرو های دیگر متفاوت است. لاستیک لیفتراک دارای ابعاد و اندازه های مختلفی است و از اندازه های بسیار کوچک تا سایز لاستیک های بسیار بزرگ را شامل می‌شود. تکنولوژی لاستیک لیفتراک باید به گونه ای باشد که بتواند میزان وزن بسیار بالای کالا و محموله را تحمل کند. از این رو لاستیک لیفتراک در انواع مختلف تولید می شود و بسیار قدرتمند است. انواع لاستیک لیفتراک در ساختار ها و تکنولوژی های مختلف تولید می‌گردند.به عنوان مثال، تایر لیفتراک دارای دو نوع لاستیک بادی لیفتراک و لاستیک توپر لیفتراک می‌باشد. لاستیک توپر که اصطلاحی فارسی است و در اصل به لاستیک SOLID شهرت دارد، دارای تکنولوژی تولید پیچیده تری می باشد.

لاستیک توپر دارای محفظه باد درون لاستیک نمی‌باشد و تمام قسمت های داخل لاستیک از مواد مخصوص مشابه جنس خود لاستیک پر شده است. انواع لاستیک توپر در سایز های مختلف تولید می‌شوند و دارای وزن بسیار زیاد و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به لاستیکی که با باد بر روی رینگ نصب می‌شوند را دارا می‌باشد. از لاستیک توپر لیفتراک نمی‌توان در تمام شرایط و محیط های مختلف استفاده کرد .همینطور از لاستیک بادی لیفتراک نیز نمی‌توان در محیط هایی که الزام به استفاده از لاستیک توپر می‌باشد بهره گرفت. استفاده از هر یک از این دو تکنولوژی نیازمند تخصص و دانش در زمینه لاستیک لیفتراک می‌باشد.

ساختار لاستیک لیفتراک

به طور کلی انواع تایر و لاستیک دارای دو ساختار لاستیک بایاس یا لاستیک نخی و لاستیک رادیال یا لاستیک سیمی می‌باشند. همچنین در این دو ساختار، انواع تایر را می‌توان به دو صورت تیوبلس و تیوب تایپ یعنی به همراه تیوب و نوار استفاده کرد. برای خودرو های سواری و کامیون ها و اتوبوس ها مدت زیادی است که لاستیک ها را به همراه تیوب استفاده نمی‌کنند.

اما برای انواع لیفتراک و تایر آن، هنوز هم استفاده از تیوب درون لاستیک امری ضروری است. لیفتراک ها به جهت پیمایش مسیرهای کوتاه و با سرعت کم اما با وزن بسیار زیاد، نیاز مند استفاده از تیوب درون لاستیک به منظور افزایش ظرفیت تحمل بارشان هستند. استفاده از لاستیک توپر لیفتراک نیز به نوعی از استفاده از انواع تیوب بی نیاز می‌کند.

مزیت های لاستیک توپر لیفتراک

تایر توپر لیفتراک پنچر نمی‌شود. این یکی از مهم ترین مزیت های تایر های توپر لیفتراک می‌باشد. بیشتر صنایع و کارخانجات از لاستیک توپر لیفتراک استفاده می‌کنند تنها به دلیل اینکه در حین بار و در حین برخورد با اجسام سطح زمین آسیب پذیری کمتری دارد و پنچر و پاره نمی شود.

قیمت لاستیک توپر لیفتراک نیز از قیمت تایر بادی لیفتراک که مرسوم است بالا تر است.تنها شرکت های اندکی در جهان اقدام به تولید تایر توپر لیفتراک نموده اند که خوشبختانه در چند سال اخیر کشور عزیزمان ایران نیز توانسته است در این زمینه هم پیشرفت خوبی داشته باشد. اما از معایب لاستیک توپر لیفتراک می‌توان به وزن بالای آن و همچنین قیمت بیشتر در مقایسه با تایر های بادی لیفتراک اشاره کرد.

  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

 

در کنار دستگاههایی همانند لیفتراک، جک پالت ها یا پالت بر به عنوان ابزاری ایده آل به عنوان “کمک رسان در انبارداری و ذخیره کالا” برای کلیه امورحمل ونقل دستی کالا در مسیرهای کوتاه شناخته می شود، به همین دلیل یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در زمینه تجهیزات انبارداری می باشد، اکثر افرادی که در حوزه انبارداری فعالیت دارند با انواع دستگاه های جک پالت و روش کار با آن ها آشنایی دارند. بنابراین به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در کسب و کار و همچنین نگهداری درست از اینگونه تجهیزات، نکاتی را که به شما کمک می کند گرفتار عیب و نقص در دستگاه نشوید، ارائه شده است. البته این مسائل به دلیل دوام بالای دستگاه کم پیش می آید اما از مسائل مهمی است که باید به آن برای عمر طولانی دستگاه خود توجه کنید.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه جک پالت و در کل سایر تجهیزات انبارداری برای یک محیط کاری ایمن بسیار حیاتی است. با بازرسی روزانه از کامیون جک پالت ها، در صورت نیاز به تعمیر بموقع این تجهیزات، میتوان از خرابی های ناخواسته ناشی از عدم رسیدگی و سرویس بموقع جلوگیری نمود.

نکات کلیدی برای افزایش عمر جک پالت

1. بررسی روغن جک پالت

  • در صورت کم بودن روغن پمپ هیدرولیک جک پالت مراحل زیر را انجام دهید:
  • جک پالت دستی را در یک سطح صاف و سخت قرار دهید.
  • دسته کنترلی آن را به حالت پایین منتقل کنید تا شاخک ها به پایین ترین حالت باشند.
  • با استفاده از پیچ گوشتی سر صاف پلاگین و واشر محل مخزن روغن هیدرولیک را باز کنید.
  • روغن هیدرولیک را اضافه کنید ، تا زمانی که سطح روغن به پایین دهانه پرکننده برسد.
  • با استفاده از دسته جک پالت دو سه بار پمپ کنید تا روغن وارد پمپ هیدرولیک شود.
  • پلاگین و واشر مخزن روغن هیدرولیک را در جای خود قرار دهید
  • شاخه پیچ را محکم کنید و دستگاه را به صورت قائم قرار دهید.

پس از بازدید و تنظیم روغن پمپ هیدرولیک ممکن است به موارد زیر برخورد نمایید :

هنگام پمپاژ جک پالت، چنگالها بلند نمی شوند:

این مورد می تواند به دلیل حباب های هوا در روغن هیدرولیک در نتیجه حمل و نقل باشد در اینصورت اهرم کار را در وضعیت LOWER بگذارید و دسته پنجه را چند بار به سمت بالا و پایین حرکت دهید. با این کار هوا خارج می شود و باعث می شود که چنگال ها هنگام پمپاژ دوباره به طور معمول بلند شوند.

2. روان کاری جک پالت

هر سه ماه یک بار قسمت های متحرک جک پالت از جمله نقاط روغن گیری ، مانند چرخ ها ، محورها و اتصالات بایستی روانکاری شوند و بررسی کنید که در سطح چرخ ها و محور ناهمواری به وجود نیامده باشد. همه چرخ ها می بایست به نرمی حرکت کنند.

3. از چرخ های کامیون های پالت خود محافظت کنید

چرخ های جک پالت در طول زمان و کاکردهای مختلف ممکن است از رده خارج شوند البته طول عمر چرخ ها به نوع آن هم بستگی دارد. همچنین سطحی که از جک پالت روی آن استفاده می شود برای چرخ ها بسیار مهم است، انواع کثیفی ها یا سیم ها می توانند بین چرخ ها گیر کنند ، در نتیجه فرسایش آنها بسیار سریعتر خواهد شد. با تمیز کردن منظم چرخ ها و با از بین بردن این آلودگی قبل از استفاده از جک پالت به راحتی می توان از این امر جلوگیری کرد.

اضافه بار بیش از حد جک پالت، می تواند عواقب جدی برای چرخ های جک پالت به همراه داشته باشد. بهتر است بارهای سنگین در دو نوبت جابجا شود تا اینکه همه چیز را در یک نوبت انجام دهید ، حتی اگر این کار کمی به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

4- زنجیره اهرم جک پالت را به طور منظم برای یک موقعیت صحیح بررسی کنید.

5- از جک پالت خود به روش صحیح و ایمن استفاده کنید:

  • بار را برای مدت زمان طولانی روی جک قرار ندهید.
  • از جک پالت در شیب استفاده نکنید.
  • در مدت زمانی که جک بدون استفاده است، جک و چنگال های آن را در پایین ترین موقعیت خود قرار دهید.
  • همواره هنگام پایین آوردن بار، دستگیره را به آرامی به سمت بالا حرکت داده تا بار آرام پایین بیاید. ناگهانی بالا بردن دسته ممکن است باعث از بین رفتن تعادل بار و فشار بر شاسی و پمپ هیدرولیک جک پالت می گردد.
  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

 

برخلاف دستگاههایی همانند لیفتراک،برای کار با جک پالت احتیاجی به داشتن گواهینامه نیست ولی این موضوع دلیل بر بی اهمیت بودن دقت کار با جک پالت نمی شود. بسیاری از کارفرمایان از کارگران آموزش ندیده و توجیه نشده خود که تا بحال با جک پالت کار نکرده اند درخواست انجام این امر را دارند. خود این افراد نیز کار با جک پالت را یک مورد سطحی و پیش پا افتاده می دانند و همین موضوع باعث می شود که بعضا به خود و یا سایر کارکنان در حین کار با جک پالت صدمه وارد کنند.

اصولا دلیل استفاده از جک پالت سهولت در امور جا به جایی بار از نقطه ای به نقطه دیگر است. اگر قرار باشد یک فرد مقداری بار را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کند باید بار را ابتدا از زمین بلند کرده و سپس در نقطه هدف روی زمین قرار دهد که این امر مستلزم صرف انرژی و استقامت زیاد در زمان قابل ملاحظه ای خواهد بود. استفاده از جک پالت ، در صرف این انرژی و زمان، باعث صرفه جویی شده مضافا اینکه عملیات جابجایی با دقت بالاتری صورت می پذیرد.

هنگام استفاده از جک پالت (حتی برای مسافتهای کوتاه) باید مطمئن شوید که از تجهیزات ایمنی درستی مثل کفش های کارگاهی با روکش فلزی ، دستکش و عینک ایمنی (درحمل مواد شیمیایی خطرناک) برخوردار هستید.

پشت جک دستی پالت ایستاده و اهرم آزاد کردن شاخک ها را پیدا کنید، با فشار دادن اهرم کوچک، شاخک های جک پالت (قطعات بزرگ فلزی تخت در نزدیکی کف) به پایین رانده می شوند.

اهرم آزاد سازی جک پالت اغلب یک اهرم کوچک در وسط دسته گرد در ساق عمودی دستگاه است که ممکن است با یک رنگ متفاوت از پلاستیک مشخص شود.

اهرم جک پالت را فشار دهید تا پایه ها را پایین بیاورید.پایه باید فقط یک یا دو یا دو سانتی متر از کف باشند.

1- پایه های جک پالت را زیر پالت قرار دهید. اگر ارتفاع شاخک ها مناسب نباشند، ارتفاع دستگاه به اندازه کافی کاهش نیافته است، بنابراین سعی کنید دوباره بر روی اهرم آزاد سازی فشار دهید تا شاخک ها به ارتفاع مطلوب برسند.

2- هنگامی که پایه ها در زیر پالت قرار داده شدن، از دسته جک پالت برای بالابردن شاخک ها استفاده کنید. ساق عمودی جک پالت را به صورت مورب به سمت پایین فشار دهید.

توجه داشته باشید که این عمل به آرامی صورت گیرد تا جک بالابر بتواند بر نیروی گرانش غلبه نماید.

3- هنگامیکه شاخک های جک پالت به ارتفاع مطلوب رسیدند به طوری که پالت بر روی زمین کشیده نشود، می توان آن را حرکت داده و با کمک دسته جک پالت به حرکت آن جهت داد.

بازرسی اولیه از جک پالت

  • بایستی یک بازدید عمومی از ظاهر جک پالت انجام گیرد.
  • قبل از استفاده نحوه کار قسمتهای مختلف جک پالت تست شود، تا مطمئن شوید که آسیب دیده نیستند.
  • چرخ های جک پالت را بازرسی شوند تا کهنه یا شکسته نباشند زیرا در صورت وجود مشکل در چرخ های جک پالت حمل بار با دستگاه به سختی انجام شده و موجب می شود بار روی دستگاه متزلزل و لرزان باشد و امکان ایجاد خسارت روی محموله وجود دارد.

نگهداری جک پالت

  • جک پالت را دریک مکان خشک نگهداری نمایید تا باعث زنگ زدگی قطعات آن نگردد.
  • همواره بررسی نمائید تا قطعات دستگاه دچار پوسیدگی یا شکستگی نشده باشد.
  • هایپرصنعت هایپرصنعت
  • ۰
  • ۰

 

لیفتراک، وسیله ای بسیار کاربردی در صنایع و معادن است. اگر چه هیچ یک از ما کاربرد این وسیله را به طور مستقیم در زندگی روزمره لمس نمی‌کنیم، اما نبود و عدم استفاده از این وسیله سبب افزایش هزینه ها می‌گردد و لطمات فراوانی به صنایع و معادن وارد می سازد.

از لیفتراک در صنایع و انبارها به جهت جابه‌جایی کالاهای سنگین و بارگیری و حمل استفاده می‌شود. کارهایی که انسان ها نمی‌توانند انجامشان دهند!

لاستیک لیفتراک

مصرف روزانه لاستیک خودروهای سواری و باری در ایران به جهت پیمایش زیاد بالاست.

هرزمان بحث از مصرف لاستیک می‌شود ناخودآگاه مصرف لاستیک های خودروهای تاکسی و سواری تداعی می‌شود و هرزمان بحث از قیمت لاستیک به میان می‌آید، ما را به یاد لاستیک تراکتور و یا لاستیک کامیون می‌اندازد.

اما  لاستیک لیفتراک ، از لاستیک خودرو سواری پر مصرف تر و در برخی موارد حتی از لاستیک کامیون و یا لاستیک تراکتور نیز قیمت بالاتری دارد.

تکنولوژی لاستیک لیفتراک به گونه ای است که می‌تواند در ابعاد کوچک وزن بسیار بالایی را در شرایط جغرافیایی مختلف تحمل کند.

لاستیک لیفتراک از سایز لاستیک بسیار کوچک و تا سایزهای لاستیک بسیار بزرگ که گاهی ارتفاع آنها به دو متر نیز می‌رسد تولید می‌شوند.

قیمت لاستیک لیفتراک نیز بسته به نوع لاستیک، ساختار و برند تولید کننده متفاوت است. لاستیک توپر از لاستیک بادی قیمت بالاتری دارد، قیمت لاستیک تولید کشور های آلمانی به نسبت به لاستیک کشور های آسیایی بالاتر است. همچنین تیوب و نوار استفاده شده درون لاستیک نیز می توانید در قیمت لاستیک تاثیر گذار باشد.

انواع لاستیک لیفتراک

لاستیک لیفتراک ها به دو صورت لاستیک بادی و لاستیک توپر استفاده می‌شوند

لاستیک بادی لیفتراک که مشابه تمامی لاستیک خودرو های خودمان است. درون رینگ نصب می‌شود و به وسیله دستگاه و پمپ باد، درون لاستیک از باد با فشار مناسب اشباع می‌شود.

درون لاستیک بادی لیفتراک از تیوب و نوار دور رینگی به جهت حفظ باد و مقاومت بیشتر استفاده می‌گردد.

اما لاستیک توپر لیفتراک، کاملا توپر است!

درون لاستیک از مواد کائوچو و موادی که لاستیک با آنها تولید شده است پر شده است و فضای خالی وجود ندارد.

لاستیک توپر لیفتراک وزن زیادی دارد ، عمر بیشتری نسبت به لاستیک بادی لیفتراک دارد و همچنین از قیمت بالاتری برخوردار است.

برای نصب لاستیک توپر بر روی رینگ لیفتراک می‌بایست از ابزار آلات پیشرفته و دستگاه پرس استفاده نمود.

از لاستیک توپر در صنایعی همچون ذوب فلزات، صنایع فلزی و ضایعات خودرو و … استفاده می‌شود.

کشور های کمی در جهان دارای تکنولوژی تولید لاستیک لیفتراک هستند

شاخص ترین کشور ها در زمینه تولید لاستیک بادی و لاستیک توپر لیفتراک کشورهای :

کره جنوبی ، آلمان ، ژاپن ، سریلانکا ، چین ، تایوان ، اندونزی، هند می‌باشند.

کشور عزیزمان ایران نیز در سالهای اخیر دستاورد های خوبی در زمینه طراحی و تولید لاستیک بادی لیفتراک کسب کرده است که جای افتخار و تقدیر دارد.

همچنان بستر رقابت بیشتر با تولید کننده های خارجی در زمینه لیفتراک برای کشور ایران عزیزمان محیا است.

درون لاستیک لیفتراک نیز مشابه لاستیک خودرو از سیم ، نخ یا به اصطلاح کورد، بید طوقه و تمامی ملزومات تولید لاستیک استفاده می‌شود.

مواد و ملزومات تولید لاستیک بادی لیفتراک و لاستیک توپر مشابه اند اما قالب و پخت نهایی و کمی از مراحل تفاوت اندکی با یکدیگر دارند.

این نکته حائز اهمیت است که نیاد از لاستیک ادوات دیگر همچون وانت، کامیون و … بر روی لیفتراک استفاده کرد.

ممکن است سایز لاستیک خیلی از ادوات مشابه لیفتراک باشد اما میزان تحمل وزن و کاربری آنها مناسب استفاده در لیفتراک نباشد.

جرثقیل های بزرگی در بنادر هستند که برای آنها نیز می‌بایست از لاستیک با ساختار صنعتی مناسب لیفتراک استفاده شود.

به دلیل جابه‌جایی کانتینرها در بنادر و وزن بالای کانتینر ها، لاستیک لیفتراک در بنادر دارای ساختار بسیار مقاوم و تحمل وزن بسیار زیادی می‌باشد.

پیش از اقدام برای خرید لاستیک انواع لیفتراک حتماً با مشاوران معتبر در این زمینه مشورت نمایید.

برخی از برند های تولید کننده لیفتراک عبارتند از :

لیفتراک سپاهان ، لیفتراک سهند، لیفتراک هلی، لیفتراک دوسان، لیفتراک تویوتا، لیفتراک کوماتسو، لیفتراک هیوندای، لیفتراک هایستر، لیفتراک آریا  و …

و ظرفیت مدل های مختلف تولید شده این برندها متفاوت است

از لیفتراک با ظرفیت 1/5 تن، لیفتراک 3 تن ، لیفتراک 7 تن تا لیفتراک 40 تن و بالاتر توسط این برند ها تولید شده است

  • هایپرصنعت هایپرصنعت