هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

تامین قطعات و خدمات پس از فروش لیفتراک

هایپرصنعت

شرکت هایپرصنعت (HyperSanat) با سالها تجربه در زمینه ی تهیه و توزیع و تامین قطعات انواع لیفتراک از جمله :

لیفتراک کوماتسو KOMATSU ژاپن

لیفتراک تویوتا TOYOTA ژاپن

لیفتراک هیوندا HYUNDAI کره جنوبی

لیفتراک دوو DAEWOO کره جنوبی

لیفتراک لینده LINDE آلمان

لیفتراک هایستر HYSTER

لیفتراک یونگ هاینریش JUNGHEINRICH آلمان

لیفت تراک سهند فیات او ام FIAT – OM ایتالیا

لیفتراک نیسان NISSAN ژاپن

و ....

از فعالترین فروشگاهها می باشد و در این راستا قطعات و لوازم یدکی اورجینال انواع لیفتراک با تضمین کیفیت تحویل مشتریان خود داده است. با توجه به اینکه کیفیت برتر باعث افزایش بهره وری و سهم فروش در بازار به صورت دراز مدت و پایدار و هم چنین بقاء و موفقیت یک فروشگاه می شود لذا محصولات ارائه شده دارای بهترین کیفیت می باشد که این شرکت با این رویه توانسته است نظر مشتریان خود را جلب نماید.

  • ۰
  • ۰

 

جک پالت یا لیفتراک دستی در واقع ابزاری است طراحی شده برای جابه جایی بار های سنگین در محیط های کوچک و بزرگ با کاربری های متفاوت، به طور مثال از جک پالت در فروشگاه، کارخانه، انبار، داروخانه، فرودگاه، کارگاه و… بهره گیری می شود این ابزار با توجه به مکانی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد و نوع باری که جا به جا می نماید در انواع مختلف طراحی و تولید می شود.

جک پالت یا پالت بر امروزه به عنوان ابزاری بسیار مناسب و ایده آل برای انبارداری، ذخیره کالا، جابه جایی و حمل و نقل بار در مسیر های کوتاه و به صورت دستی شناخته می شود.
از
جک پالت  هم می توان در انبار های کوچک و فروشگاه ها استفاده برد و هم در کارخانجات و انبارهای بسیار بزرگ، این ابزار به سبب سهولت در استفاده از آن، در بین صاحبین کسب و کارها و همچنین کارکنان آنان از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

 

جک پالت و استاکر، جایگزینی برای ماشین لیفتراک

در اکثر انبارها و کارخانه‌ها جک پالت و استاکر با هم می توانند کار لیفتراک را انجام بدهند به این صورت که جک پالت برای جابجایی بار تا محل مورد نظر و از استاکر برای بارگیری و چیدن بارها روی هم استفاده می‌شود. به علت قیمت و هزینه نگهداری بالای لیفتراک های دیزلی یا برقی استفاده از جک پالت دستی، برقی و استاکرها بسیار به صرفه می باشد.

 

تاریخچه ی پالت و جک پالت

پالت ها در برخی از شکل ها و فرم ها به حدود 100 سال پیش باز می گردند، اما نوع امروزی آن در اوایل دهه 30 میلادی ظهور پیدا کرد. پیش از آن، ثبت اختراعاتی برای پایه های باری مختلف صورت پذیرفت اما جورج ریموند و بیل هوس اولین نفراتی بودند که طراحی را برای یک پالت از چوب های ارزان انجام دادند ( بدون پایه ها و رشته های آهنی) که در صفحه زیرین آن ها فواصلی بود که به لیفتراک ها و کامیون ها این امکان را می داد که از آن ها استفاده کنند.

نقش پالت ها بر افزایش سرعت در بارگیری و انبار داری

پالت ها به دلیل قیمت ارزانی که داشتند به سرعت به تولید انبوه رسیدند و نسبت به قبل از اختراع آن ها سرعت جا به جایی بار تا حداقل 15 درصد افزایش یافت. اما با این وجود نیز همچنان سرعت بارگیری و انبارداری بسیار پایین بود زیرا برای جا به جایی پالت ها حتما به ماشین های لیفتراک نیاز بود.

 

انقلاب در انبارداری و جا به جایی بار

رفته رفته با پیشرفت صنعت و بزرگ شدن کارخانجات در حمل و نقل و جا به جایی بار، به ماشین های لیفتراک بیشتری نیاز بود اما قیمت و هزینه نگهداری بالای لیفتراک فشار زیادی را به کارخانه دارها وارد می کرد. این امر زمینه ساز ظهور جک پالت ها و پیشرفتی قابل توجه در امور انبارداری و جا به جایی بار شد. هم اکنون نیز از این دستگاه بی نظیر در اکثر انبارها و کارخانجات به طور گسترده استفاده می شود.

 

ساختار و نحوه کار با جک پالت

ممکن است  ساختار و نحوه کار با جک پالت در برخی از تنوع های این ابزار کمی تفاوت داشته باشد ولی به طور کلی جک پالت تشکیل شده است از یک سیستم جک روغنی (پیستونی) جهت بالا و پایین آوردن پالت و اجسام مورد نظر، که به وسیله دسته ترمز تعبیه شده بر روی دسته فرمان، کنترل می شود. عملکرد این وسیله به این گونه می باشد که پیستون ها را با هوا پر می کند و سبب انجام عملیات به وسیله پمپ تعبیه شده و جک روغنی می شود. جک پالت ها معمولاً دارای دو شاخک می باشند که بسته به تنوع طول و عرض آن ها متغییر می باشد. شاخک ها به عنوان یک سطح مقطع برای گذاشتن اجسام و بلند کردن آن ها و همچنین جابه جایی پالت ها مورد استفاده قرار می گیرند. کل سیستم جک پالت و شاخک های آن بر روی یک شاسی و بدنه قرار دارد که این بدنه نیز مجهز به تعدادی چرخ و همچنین یک دسته فرمان مناسب برای هدایت جک پالت می باشد. تمام اجزای جک پالت که عبارتند از بدنه و شاسی، پمپ و جک روغنی، دسته فرمان و چرخ ها در کنار هم یک سیستم منحصر به فرد را به عنوان جک پالت برای جا به جایی اجسام به وجود می آورند.

 

انواع جک پالت به همراه معرفی کوتاه

این دستگاه بر اساس اندازه و تناژ و نوع بار به مدل‌های مختلفی تقسیم بندی می شود:

جک پالت دستی استاندارد، پهن، باریک، قیچی، ترازودار، رول بر، با شاخک بلند، کم ارتفاع، گالوانیزه، استیل، با حفاظ، پالت بر سنگین، با چرخ لاستیکی، کوتاه، سنگین، … و جک پالت برقی.

همچنین بر اساس ظرفیت حمل به انواع جک پالت 1.5 تن، 2 تن، 2.5 تن، 3 تن، 3.5 تن و 5 تن تقسیم می شوند.

در زیر به معرفی چند نمونه از لیفتراک های دستی می پردازیم:

پالت در این ابزارنقش کلیدی را ایفا میکند، به طوری که انتخاب دستگاه با اندازه پالت رابطه ایی مستقیم دارد.

جک پالت دستی استاندارد

این نوع جک پالت برای استفاده در مکان هایی با فضای کم و باریک به عنوان مثال استفاده در یک کانتینر برای کشیدن پالت های انتهایی به ابتدای کانتینر و یا انبارهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد و یکی از پرسفارش ترین نوع در بین جک پالت ها به حساب می آید.

 

جک پالت دستی رول بر

جک پالت رول بر برای حمل بار رولی شکل یا استوانه‌ای شکل بر روی شاخک‌ها مورد استفاده قرار میگیرد. این جک پالت رول بر برای حمل و نقل بارهای افقی مثل رول، غلطک، کلاف سیم، کابل، قرقره های بزرگ سیم بکسل و… طراحی شده همچنین با طراحی بهینه سازی شده دسته جک پالت ، ارگونومی این دستگاه و همچنین استفاده از چرخ های نوع مستحکم و ضد سایش کاربری در محیط های مختلف را برای اپراتورها آسان نموده است.

 

جک پالت دستی استیل

جک پالت استیل همانند جک پالت گالوانیزه عموما برای استفاده در موقعیت های مرطوب، سردخانه ها و انبارهایی که رطوبت بالایی دارند و بار مورد استفاده غالبا خیس می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل جنس بدنه این نوع جک پالت‌ها که گالوانیزه یا تمام استیل هستند، از زنگ زدگی شاخک و پمپ جک پالت نیز جلوگیری خواهد شد. از دیگر مزایای گالوانیزه بودن پمپ، طولانی کردن زمان یخ زدن روغن هیدرولیک آن می باشد .

 

جک پالت دستی شاخ بلند

جک پالت دستی شاخ بلند به منظور حمل و نقل بارها با طولی بیشتر از حد استاندارد یعنی بار هایی که طول آن ها از 120 سانتیمتر بیشتر است و یا برای بلند کردن دو پالت کنار هم، بصورت همزمان استفاده می گردد.

 

جک پالت دستی عریض

از جک پالت دستی عریض برای جابه جایی بارهایی دارای عرضی بیش از حد استاندارد یعنی بارهایی که عرض آن از 53 سانتی متر بیشتر است مانند یخچال و سردخانه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.

 

جک پالت دستی باسکول دار – ترازو دار – توزین دار

جک پالت باسکول دار برای وزن‌کشی بار روی شاخک‌ مورد استفاده قرار میگیرد. این جک پالت‌ در دو نوع ترازودار با پرینتر و بدون پرینتر که در نوع پرینتردار، می توانید رسید وزن بار را از پرینتر متصل به جک پالت دریافت نمائید. این نوع جک پالت‌ یک صفحه نمایش دیجیتال یا آنالوگ برای نمایش وزن بار دارد. از این جک پالت برای وزن کشی سریع تر بار در انبارها مخصوصا در انبارهای مواد غذایی استفاده می شود.

 

جک پالت دستی قیچی

جک پالت قیچی محصولی بسیار کارآمد با قابلیت های گوناگون مانند یک جک پالت معمولی، یک میز کار و یا سکوی مخصوص می باشد. این نوع جک پالت برای مکان‌هایی که نیاز به بالا آمدن پالت بار روی شاخک جک پالت به مقدار معین است، مورد استفاده قرار میگیرد و از آن میتوانید به عنوان یک میزکار که حاوی بار قابل جابجایی است، استفاده نمائید.

 

جک پالت برقی – پالت تراک برقی – لیفتراک برقی

اما جک پالت برقی، همانطور که از اسم این نوع جک پالت پیداست دستگاهی است که در کنار دارا بودن ویژگی های یک جک پالت یک ویژگی با اهمیت دیگر یعنی استفاده از نیروی محرکه و اولیه برق برای استفاده از جک هیدرولیک، حرکت جک پالت و کنترل آن را نیز دارا است. برق این جک پالت از طریق یک باطری قدرتمند و قابل شارژ تامین می شود و کاربر تنها کافی است پشت فرمان بایستد و عمل حمل و یا جا به جایی را به وسیله هدایت آن انجام دهد. جک پالت های برقی در دو تنوع اصلی با قابلیت حمل نفر و یا بدون قابلیت حمل نفر تقسیم می شوند. قیمت جک پالت برقی به نسبت دیگر جک پالت ها بالاتر می باشد. اما این قیمت بالاتر در کنار مزیت های این دستگاه اصلاً به نظر نمی آید. سرعت و بازدهی این دستگاه در انبار بسیار بالا بوده و آلودگی زیست محیطی از خود باقی نمی گذارد.

 

برخی از مزایای خرید جک پالت برقی

جک پالت برقی (نفر بر): ثبات، امنیت، اطمینان، انطباق استانداردها با استانداردهای روز اروپا، پمپ قدرتمند، دارای محافظ ضد انفجار، میکروسوییچ های چشمی، سیستم تعادل و تعلیق ایستا، فرمان گیری آسان، ضد لغزش و تغییر جهت ناگهانی، شارژ آمپر بالا، محافظ تخلیه بیش از حد باتری و… موارد فوق تنها بخشی از مزایای این دستگاه فوق العاده می باشد که باعث می شود قیمت جک پالت برقی دیگر برای خیلی از مشتریان به چشم نیاید.

 

نکات کلیدی در خرید و فروش جک پالت

شاخک جک پالت

اول از همه توجه کنید که طول شاخک مورد انتخاب شما متناسب با طول پالت هایتان باشد. جک پالت ها به دو دسته شاخک کوتاه و شاخک بلند تقسیم می شوند. از طرفی باید این نکته را بدانید که شاخک بلند برای دور زدن به فضای بیشتری نیاز دارد. بعضی از چنگال ها هم خیلی کوتاه هستند که شاید مناسب کار شما نباشد.

ظرفیت حمل بار جک پالت

قبل از انتخاب حتما باید بدانید حدود وزن بار شما چقدر است و متناسب بار خود لیفتراک دستی خود را انتخاب نمایید.

توانایی بالابری

اگر نیاز دارید که بار را تا ارتفاع خاصی بالا ببرید اطمینان حاصل کنید که جک پالت این ارتفاع را برای شما فراهم می کند.
ظرفیت جک پالت هم به این ارتفاع همیشه وابسته است و حداقل ارتفاع آن را حتما چک کنید تا دقیقا با نیاز درخواستی شما یکی باشد.

وزن خود جک پالت

وزن دستگاهی که میخرید میتواند یک عامل مهم در انتخاب آن باشد زیرا وزن لیفتراک دستی میتواند در جابجایی آن موثر باشد.

چرخ جک پالت

برای عملکرد صحیح دستگاه انتخاب صحیح چرخ ، مساله خیلی مهمی است.
چرخ های با کیفیت هم چنین از کفپوش شما نیز محافظت می کنند ، پس در انتخاب آن دقت کنید.

جک پالت رو از اینکارش بخر!

همان طور که گفتیم لیفتراک دستی از پرکاربردترین تجهیزات انبارداری می باشد که با توجه به انواع مختلف آن مشتری گاهاً نمی داند کدام مورد با نیاز آن سازگاری دارد. برخی از مشتریان به این دلیل که برخی فروشگاه های اینترنتی شناخته شده مانند دیجی کالا این محصول را به فروش می رسانند بدون این که مشاوره بگیرند و یا بررسی انجام دهند فقط با سرچ کلمه “خرید جک پالت دیجی کالا” اقدام به خرید این محصول می نمایند. در صورتی که مشتریان می توانند قبل از خرید این محصول به صورت کاملاً رایگان از مشاوره ما در فروشگاه استفاده نموده و جک پالتی مناسب با نیازهای خود را با کمترین قیمت ممکن حتی قیمتی پایین تر از قیمت جک پالت دیجی کالا خریداری نمایند. دلیل این که فروشگاه جک پالت را با قیمتی پایین تر از رقبا به فروش می رساند این است که این فروشگاه بیش از در کنار 20 سال سابقه در خرید و فروش جک پالت به صورت مستقیم اقدام به واردات جک پالت می نماید و واسطه ها را کنار می زند.

 

خرید اینترنتی جک پالت

همان طور که گفته شد در زمینه خرید و فروش جک پالت بیش از 20 سال سابقه داشته و می تواند جک پالت های ایرانی، چینی، ترکیه ای، جک پالت تمام برقی و… را از بهترین برند های جک پالت در دنیا به طور مثال برند جک پالت بوفالو را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار دهد این فروشگاه به دلیل واردات مستقل می تواند با بهترین قیمت جک پالت برقی تویاتا را نیز ارائه دهد. به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم جهت خرید اینترنتی جک پالت و حتی مشاوره قبل از خرید جک پالت با هایپرصنعت تماس بگیرید.

آموزش کار با جک پالت

کارکردن با اکثر جک پالت ها بسیار آسان است. اما هرچه قابلیت های جک پالت بیشتر می شود کارکردن با آن نیز سخت تر می شود ما در فروشگاه هایپرصنعت در صورت نیاز پس از فروش، آموزش کامل کار با دستگاه را نیز به مشتری عزیز ارائه می دهیم.

انواع جک پالت بر حسب تناژ

جک پالت 2 تن

دستگاهی ایده آل برای حمل و نقل، تخلیه وبارگیری کالا به صورت دستی در بسیاری از مکان ها از قبیل انبار، فروشگاه، کارگاه و… می باشد.

جک پالت ی سبک با طراحی ساده، اقتصادی اما مورد اطمینان

طول عمر طولانی با حداقل هزینه های سرویس و نگهداری

سوپاپ مخصوص محافظت درفشار بالا برای جلوگیری از اضافه بار و محافظت از پمپ

همه اتصالات برای جلوگیری از نشتی روغن به خوبی مهروموم و آب بندی شده اند

مانورحرکتی بالا و کاربری آسان

شیرتخلیه قابل تنظیم برای تنظیم دلخواه سرعت تخلیه

پوشش نهایی پودراپوکسی برای حداکثر مقاومت در خوردگی و زنگ زدگی دستگاه

جک پالت 3 تن

این دستگاه پر فروش ترین و به عبارتی پر استفاده ترین نوع جک پالت در انبارها می باشد. از برخی مشخصات اصلی این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

امور دستی جابجای و بلند کردن پالت در انبار، فروشگاه، کارخانه و …

امور سنگین و نیمه سنگین در حمل و جابجایی کالا

پمپ با دستگاه های پرس و ریخته گری درجه یک

با آلیاژ آبکاری شده که افزایش باربری را بدون آسیب دیدگی موجب می گردد.

سوپاپ اطمینان باعث می شود، هنگام اضافه بار به دستگاه آسیب نبیند.

لاستیک از جنس مرغوب ( پلی ارتان) مداد پلیمری می باشد که خاصیت نرمی و در عین حال ضد سایش را دارد.

جک پالت 3.5 تن

یکی دیگر از پر فروش ها تناژ 3.5 تن این دستگاه است.

پمپ هیدرولیک یکپارچه برای جلوگیری از هر گونه نشتی روغن در طولانی مدت مجهز به سیستم محافظ بار بیش از ظرفیت

چرخش 210 درجه برای مانور آسان تر

ارتباط میان میل فرمان و پیستون پمپ از نوع فشنگی، سیستم آسان تعویض جرخ عقب

قابلیت گریس خوری در تمام نقاط متحرک و اتصالات

چرخها از جنس پلی اورتن (PU) جهت دوام بیشتر در مقابل سایش

استفاده از ورق ضخیمتر نسبت به مدلهای مشابه همراه با اسکلت داخلی در زیر شاخک

قابلیت تنظیم سرعت تخلیه به دو صورت دستی و پایی

جک پالت 5 تن

جک پالت 5 تن یکی از اقتصادی ترین و ساده ترین راه حل های بارگیری و تخلیه کالاهای با وزن بسیار سنگین می باشد، بدنه بسیار مقاوم فولادی و پمپ قدرتمند با پیستون بزرگ جهت کاربری طولانی و آسان از ویژگی های اصلی این نوع دستگاه می باشد.

پمپ هیدرولیک قدرتمند مجهز به سوپاپ تخلیه با قابلیت تنظیم دقیق

ارتباط میان دسته فرمان و پیستون پمپ از نوع فشنگی، سیستم آسان تعویض جرخ عقب

قابلیت گریس خوری در تمام نقاط متحرک و اتصالات

استفاده از ورق شش میلیمتری فولادی در شاسی همراه با مقاوم سازی داخلی

محور های مخصوص زیر شاخک ها از جنس فولاد سخت بوده و قابل تنظیم می باشند

چرخ های فرمان و جلو از دو جنس تفلون و فولادی قابل عرضه می باشند

پمپ قدرتمند مخصوص بارهای سنگین

 

 

  • ۰۰/۱۰/۰۸
  • هایپرصنعت هایپرصنعت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی